PDA

View Full Version : GFS pickups



ToTaL FaKe
26 januari 2005, 21:43
test

ToTaL FaKe
26 januari 2005, 21:44
Ik zag een GFS pickups staan op ebay.com, maar ken het merk niet. heeft iemand hier ervaring mee? Misschien wil ik een setje ervan proberen, maar wil graag weten of hier mensen zijn die wel is van dat merk gehoord hebben.

hier link naar hun assortiment:

http://stores.ebay.com/Guitarfetish-Store

Jax
27 januari 2005, 06:58
Moet je even aan Youngcoby vragen op dit forum, hij heeft ze in een strat zitten.

youngcoby
27 januari 2005, 21:34
Hier mijn pm aan Jax:

heb de single coils met adjustable pole pieces een tijd geleden gekocht.
Jammer genoeg zijn op 2 pickups de pole pieces van de dikste e snaar niet los te krijgen.
Over het algemeen ben ik er tevreden mee, ze zitten momenteel als experiment-pickups in één van mijn gitaren.
Even mijn achtergrond: ik speel alleen maar thuis, op een zeer laag volume (anders problemen met de buren) op goedkope gitaren.
De pickups geven een helder (soms bijna scherp) geluid, geven veel output waardoor er af en toe een beetje vervorming ontstaat als je ze te dicht bij de snaren installeert. De afmetingen zijn iets groter dan standaard single coils.
Ik heb ze indertijd gewoon gekocht om eens te proberen, en ik denk dat het wel een leuke upgrade kan zijn voor slecht klinkende pickups.
Ik heb ook SC's geprobeerd uit een Standard Fender Strat en deze bevallen mee toch iets meer. Ik weet alleen niet hoe ik dit geluid moet omschrijven.
Ik weet niet van wie je ze wilt kopen, maar mijn contacten op Ebay USA (ze staan er constant op) zijn zeer positief (met een zekere Jay).
Als je wil, kan je een keertje langskomen om ze te horen. Laat eventueel maar iets weten.
Groetjes,
filip