PDA

View Full Version : impedantie london city cabs



danvn
26 januari 2005, 20:38
Hey allemaal
Even een vraagje. Ik heb vorig weekend een volledige London City stack gekocht. Een DEA 130 en twee 4x12 cabs met de originele speakers. Nu staat op de cabs de impedantie niet vermeld. Ik vermoed dat de cabs 16 ohm zodat ik als ik ze beide aansluit de twee 8 Ohm outputs moet gebruiken. Kunnen jullie me bevestigen dat deze originele cabs 16ohm zijn? Dan kan ik alles met een gerust geweten aansluiten. De gast waarvan ik alles gekocht heb, had alles al uitgetrokken vlak na ik getest had en wist niet meer waar ie de kabels had steken.
Thanks!
ps Hij ziet er echt geweldig goed uit. Net nieuw eigenlijk. :)

andy
26 januari 2005, 22:43
Je weet nooit of er nog in die speakerkasten rond gesoldeerd is.
Doorgaans is het gebruik van de 8 ohm uitgangen wel ok.

stomas
26 januari 2005, 22:48
foto's :o

AutoStatic
26 januari 2005, 23:02
Mee eens, foto's en 8 Ohm uitgangen gebruiken. Wil niet weten wat je er voor kwijt was ;) En ik zou toch even de kasten openschroeven, voor de zekerheid ;)

Al
26 januari 2005, 23:59
Ik vermoed dat de cabs 16 ohm zodat ik als ik ze beide aansluit de twee 8 Ohm outputs moet gebruiken.

Als de boxen 16 ohm zijn en je speelt hard dan vindt je output trafo dat niet leuk. Er is een risico dat het kapot gaat, er zijn nogal wat verhalen over uitfikkende OT's in London City. Misschien wel vanwege die 8ohm output... Voorzichtig zijn dus, en de twee boxen aan elkaar lussen om 8 ohm te krijgen en dat vervolgens op de 8ohm output aansluiten.

Al

Antoon
27 januari 2005, 00:33
meet anders de DC weerstand even met een metertje. Die ligt meestal in de zelfde orde als de impedantie (iets lager, als je 12-14 ohm meet kun je er van uitgaan dat ze 16ohm per kast zijn)

bert k
27 januari 2005, 09:38
Ik vermoed dat de cabs 16 ohm zodat ik als ik ze beide aansluit de twee 8 Ohm outputs moet gebruiken.

Als de boxen 16 ohm zijn en je speelt hard dan vindt je output trafo dat niet leuk. Er is een risico dat het kapot gaat, er zijn nogal wat verhalen over uitfikkende OT's in London City. Misschien wel vanwege die 8ohm output... Voorzichtig zijn dus, en de twee boxen aan elkaar lussen om 8 ohm te krijgen en dat vervolgens op de 8ohm output aansluiten.

Al
:???: Die uitgangen staan toch parallel? Dan krijg je vanzelf de juiste impedantie als je er twee 16 ohm cabs op aansluit.

pol
27 januari 2005, 13:19
idd, uitgangen staan parrallel, dus 2 x 16 ohm boxen
bij boxen parrallel dus 1/16 + 1/16 = 2/16 = 1/8 (8ohm dus)
en de multimeters zijn in reclame in de aldi heb ik gehoord, moest je der nergens 1 hebben liggen.

Al
27 januari 2005, 14:46
:???: Die uitgangen staan toch parallel? Dan krijg je vanzelf de juiste impedantie als je er twee 16 ohm cabs op aansluit.

Ja, dat klopt, dan is het inderdaad ok met twee boxen. (Dat had ik kunnen weten.) Één box is dan 8 in 16 en dan is wat ik schreef pas aan de orde.

Al

danvn
27 januari 2005, 15:13
thanks allemaal. ik zal voor alle zekerheid de impedantie eens proberen te checken, maar basically klopte mijn redenering. samen eraan: twee maal 8 ohm output. apart: 16 ohm output

voor de foto's: ik heb er voorlopig maar eentje, maar zal eens zien of ik er meer kan vinden. zal iets voor later zijn.

danvn
27 januari 2005, 15:17
@autostatic (en de anderen)
En oh ja, wat denken jullie dat een redelijke prijs is voor deze full stack? Dus DEA130 en twee cabs.
Ik heb een van de kasten al open gehad en de originele celestion G12H30 zitten er nog in.
groetjes
d

andy
27 januari 2005, 16:01
Moeilijk te zeggen. Sommigen betalen al 100 euro per speaker, 300 voor de amp. 100 euro voor de kasten. 1200?????

AutoStatic
28 januari 2005, 14:44
Heb zelf een half-stack voor €700 gekocht en dat vond ik al wel veel. Maar als je daarvan uitgaat zou je op zo'n €1000,- uitkomen voor de hele stack.

danvn
28 januari 2005, 17:54
Hey autostatic en Andy
Bedankt voor de reactie. Ik denk dat ik dan toch een goede prijs betaald heb. Ik heb 800 euro betaald voor het geheel. Lijkt dus wel redelijk te zijn.
Ik zal proberen voor nog wat foto's te zorgen, maar ga al link proberen te plaatsen naar foto die door de vorige eigenaar werd geplaatst.
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=308&item=3775671733&rd=1&ssPageName=WDVW

Al
28 januari 2005, 18:01
Ik heb 800 euro betaald voor het geheel.

Dat zouden de speakers alleen al waard kunnen zijn.

Al

andy
29 januari 2005, 02:37
Hey autostatic en Andy
Bedankt voor de reactie. Ik denk dat ik dan toch een goede prijs betaald heb. Ik heb 800 euro betaald voor het geheel. Lijkt dus wel redelijk te zijn.


Heel mooi prijsje zeker.

@Al, lees je wel eens een topic door?

Al
29 januari 2005, 14:23
@Al, lees je wel eens een topic door?

Ja, ik doe niet anders

Al