PDA

View Full Version : Stelling:



Watti
26 juni 2002, 10:53
Zwarte gitaristen kunnen beter "janken" dan blanke gitaristen (Zie: reclamespotje Grolsch-> "je hebt janken en..."etc.)

blimb
26 juni 2002, 11:08
ik ben blank dus ik heb geen ritme, kan ik niet springen en zeker niet rappen

pimmetje
26 juni 2002, 11:55
Ik ben 't niet eens met de stelling. Veel witter dan Johnny Winter kan je worden... en die kan janken als de beste.

't Is wel zo dat de meest bekende blanke blues (en ik rek 't genre dan iets op) gitaristen meer een rock-achtige inslag hebben. Mensen als Eric Clapton, George Thorogood, Gary Moore en Stevie Ray Vaughan zijn ook goeddeels beïnvloed door andere muzieksoorten dan blues alleen. Ook Johnny Winter heeft genoeg uitstapjes buiten de blues gemaakt.

Er zijn ook niet zo verschrikkelijk veel zwarte pure bluesgitaristen gekomen na de generatie, waarvan de laatsten nu op 80-jarige leeftijd nog op 't podium staan.

AllodoX
28 juni 2002, 15:50
nee hoor.. want of je nou een zwarte gitarist of een blanke gitarist klappen geeft.. janken doen ze allebei !!! :razz:

Kitaarhiero
2 juli 2002, 14:30
wat zijn dat nou weer voor fascistische gedachten?

tuurlijk jankt een blanke beter! :razz:

nee joh

allemaal even goed, mits ze genoeg oefenen.
er wordt gezegd dat die lompe blanken geen ritme gevoel hebben... maar er is toch wel een klein legioen van hele goeie blanke muzikanten toch?

Raffel
2 juli 2002, 14:40
een KLEIN legioen. Hmmmm ff denken.... Hoeveel mensen zijn dat precies dan?

Volgens mij ligt dat puur aan de muziek waar je je tijd insteekt, of je er gevoel in kan leggen. Of je nou neger bent of niet.

SchaapOpJeHoofd
3 juli 2002, 01:57
Zag laatst in de bioscoop de lange versie van die reclame, vond die jonge gastjes niet eens zo heel slecht spelen. Beetje rommelig, maar niet echt wat je nou janken zou noemen.

sash
3 juli 2002, 02:25
Nou ik vind dat SRV en Clapton zeker niet onderdoen voor BB King o.i.d. als het op janken aan komt.

Raffel
3 juli 2002, 11:04
precies. Maar die gastjes uit die reclame spelen in de reclame in ieder geval niet echt iets waarvan ik zeg: Jeuj!

Kitaarhiero
3 juli 2002, 11:12
nee ze spelen iets heel saais en dwars door elkaar heen.

Dila
3 juli 2002, 12:23
hahaha wat een gelul. op school in groep 8 moest ik een keer een zin ontleden: 'negers spelen vaak trompet' dat was dan een openbare school...

Bins
3 juli 2002, 17:13
Bij ons was het zinnetje "negers hebben vaak een mes" :wink:

Dit is een bizarre topic. Dt is toch het gitaarforum, en niet het LPF forum?

sash
3 juli 2002, 17:19
Op 2002-07-03 10:04, schreef Raffel:
precies. Maar die gastjes uit die reclame spelen in de reclame in ieder geval niet echt iets waarvan ik zeg: Jeuj!


Dat was ook de bedoeling denk ik. Als ze net zo cool konden spelen als die neger, had de hele reclame geen effect meer. Dan zou je hebt Janken (janken om het armzalige spel van die gastjes) & Janken (het janken van het gitaarspel van die neger) totaal z'n kracht kwijt zijn
(oh wat vertel ik dit weer mooi :grin: )

SchaapOpJeHoofd
3 juli 2002, 17:42
Maar als je zou moeten janken om een paar jonge ventjes, dan zou ik ze nog wat slechter laten spelen.

sash
3 juli 2002, 17:50
Maar dan waren ze weer TE slecht en als ze dan op straat liepen zouden ze uitgelachen worden.