PDA

View Full Version : verzendingskosten



UnbrokenGuitarPlayer
26 januari 2005, 18:34
wat zijn de verzendingskosten voor een gitaar uit duitsland?
( winkel : Thomann)

srr als dit dubbelpost is...

iam
26 januari 2005, 18:52
ik dacht 8€
een mailtje naar hen kan wonderen doen!

P****Fred
26 januari 2005, 18:59
thomann: 8 €

--> misschien kan je hier (http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_faq_211.html) es checken... 8-)

MazeMouse
26 januari 2005, 19:09
Tenzij het te zwaar wordt, dan wordt het duurder :)

BLOK182
26 januari 2005, 19:09
8-13 euro normaal bij die shops!

Brianmayrulezzz
26 januari 2005, 19:10
ik heb van de zomer gekocht bij thomann.

idd: €8,- en je moet nog rekening houden met een aankoopbedrag + 3% (dacht ik) belastingverschil. Vanwege een nieuwe regeling die begin vorig jaar is ingevoerd moet dit BTW verschil nu ook betaald worden. Verzending is trouwens best snel. Zondagavond besteld, woensdag had ik 'm :)

pretzel
26 januari 2005, 19:26
bij musik-service.de met visa bestelt en de verzending was €15, maar dan stond het de volgende dag wel voor de deur :)

Punkrockerke
26 januari 2005, 19:26
Er geldt wel een minimum-aankoopbedrag van 50€.
Is wel lastig vermits je sommige kleine prullen hier niet of nauwelijks vindt...

zjanke
26 januari 2005, 19:55
ik heb van de zomer gekocht bij thomann.

idd: €8,- en je moet nog rekening houden met een aankoopbedrag + 3% (dacht ik) belastingverschil. Vanwege een nieuwe regeling die begin vorig jaar is ingevoerd moet dit BTW verschil nu ook betaald worden. Verzending is trouwens best snel. Zondagavond besteld, woensdag had ik 'm :)

Dat is een regeling die Thomann heeft ingevoerd, volgens de douanewetgeving bestaat zo'n regel niet. Steken ze toch mooi drie procent van elke hollander (die erin trapt) in hun zak

P****Fred
26 januari 2005, 20:02
ik heb die bijkomende belasting niet moeten betalen...
bij beyersmusik trouwens ook niet...
en heb al verschillende dingen via ebay.de gekocht en ook nooit extra moeten betalen...

op de site van musicstorekoeln staat er wel iets over... (pop up)

zjanke
26 januari 2005, 20:08
Dat gaat over non-EU landen. Binnen de EU is er geen verrekening van BTW of douanerechten.

U wordt dus genaaid waar U bijstaat, makkelijker kunnen we het niet maken, leuker ook niet :roll:

Brianmayrulezzz
26 januari 2005, 20:12
Dat gaat over non-EU landen. Binnen de EU is er geen verrekening van BTW of douanerechten.

U wordt dus genaaid waar U bijstaat, makkelijker kunnen we het niet maken, leuker ook niet :roll:

das gelul want het staat ook in de catalogus van musicstorekoln dat het kwam door nieuwe europese wetgeving

UnbrokenGuitarPlayer
26 januari 2005, 20:25
dus 8 euro verzendingskosten ( toch ook voor belgie he?)

tnx , jelle

P****Fred
26 januari 2005, 22:01
yep

ik heb een gitaar gekocht bij thomann en heb 8 € verzendingskost betaald.

zjanke
27 januari 2005, 21:03
das gelul want het staat ook in de catalogus van musicstorekoln dat het kwam door nieuwe europese wetgeving

Zoek het eens op de site van de douane, ik ga er gemakshalve maar van uit dat die het beter weten dan een of twee duitse winkels...

Heb je op vakantie in Frankrijk, Spanje of een van de andere landen in de EU al eens de vraag gehad waar je vandaan kwam?

Hollanda, senor? dan ies uw brood 1,2% meer menier, nieuwe rekels :-?

L-L
27 januari 2005, 23:44
Dat gelul over verzendkosten en die 3% wel of niet, zolang de winkels in Nederland mij het vel over de oren trekken doe ik alleen nog maar zaken met de oosterburen. Ze hebben ook meer verstand van die muziekrommel en het zijn ook betere vakmensen.

brunodb
28 januari 2005, 08:16
betaal je bij thomann acht euro voor de hele verzending? of per stuk? ben namelijk van plan om twee pickups te bestellen maar vraag me af of ik dan acht euro of zestien ga moeten betalen als verzendingskosten?

P****Fred
28 januari 2005, 09:23
wel ik had een gitaar besteld, met een aparte koffer.
en de gitaar was nog niet binnen, maar ze hadden alvast de koffer verstuurd, en een week of zo later de gitaar, en ik heb ook maar 8 € verzending betaald...;-)

brunodb
28 januari 2005, 10:13
ok,dan zal da wel voor de hele zending zijn.thx