PDA

View Full Version : Toonverlies in effectloop. (oplossing gezocht)



Malochia
26 januari 2005, 12:31
Hatsekidee.

Malochia
26 januari 2005, 12:32
Ik heb laatst een Ibanez DE-7 gekocht. Maar als ik deze aansluit in de effectloop van m'n Koch Pedaltone (gebufferde serieële effectloop), samen met m'n Boss DD-6 die daar al inzat, hoor ik nu echt een duidelijk toonverlies. Veel minder dynamiek.

(en ja, ik weet het, 2 delays, maar ik gebruik delay erg vaak, dus wil vaak veel mogelijkheden hebben, en die zijn er, ook bijvoorbeeld echo met de DE-7 en delay met de DD-6, en ook hebben beide pedalen een ander soort oscillatie, en beiden soorten vind ik bruikbaar) Maar dat is off-topic. Terug naar on-topic.


Zou er misschien iets aan de hand kunnen zijn met de effectloop van de Pedaltone? (oftewel; zou er geen toonverlies moeten zijn?)

Zou een ander aansluitschema een oplossing kunnen zijn? (ik heb al wat mogelijkheden geprobeerd, maar zonder resultaat)

En ik heb die AB(C)-boxjes van Speeddemon gezien, zou dat een goeie oplossing zijn?

P****Fred
26 januari 2005, 13:19
ligt het niet aan 1 vd pedaaltjes?

es elk afzonderlijk aansluiten...


had hetzelfde probleem en door m'n pedalen elk afzonderlijk aan te sluiten heb ik een probleem met m'n volumepedaal ontdekt

Speeddemon
26 januari 2005, 14:38
En ik heb die AB(C)-boxjes van Speeddemon gezien, zou dat een goeie oplossing zijn?
In jouw geval zou ik eerder naar een True Bypass Loop boxje kijken.
Probleem blijft echter wel, zolang je de delay gebruikt je alsnog je dynamiek kwijt bent.
Kijk anders ook voor de zekerheid naar andere delays (Line6 Echo Park, Boss DD-20).

marc_o
26 januari 2005, 16:11
Zou het zo 1,2,3 ook niet weten hoe het zit met je delay's, maar heb ook de Pedaltone en dan een holy Grail in de loop die altijd aanstaat (dit is een digitale reverb) en ik heb duidelijk geen verlies van tone of dynamiek.

gitaarwonder
30 januari 2005, 11:30
Het zou inderdaad ook aan één van de pedalen kunnen liggen. Wat ik heb gehad is ook een verlies als je der een stul of 17 na elkaar linkt. Ik heb dat nu opgelost door de Line Booster van Onerr te gebruiken. Dan heb ik power genoeg en ook nog een toonregeling. Dat is mijn perfecte oplossing geweest. Misschien handig voor jou ook.

gitaarwonder
30 januari 2005, 11:30
Het zou inderdaad ook aan één van de pedalen kunnen liggen. Wat ik heb gehad is ook een verlies als je der een stul of 17 na elkaar linkt. Ik heb dat nu opgelost door de Line Booster van Onerr te gebruiken. Dan heb ik power genoeg en ook nog een toonregeling. Dat is mijn perfecte oplossing geweest. Misschien handig voor jou ook.

Malochia
4 februari 2005, 21:06
ligt het niet aan 1 vd pedaaltjes?

es elk afzonderlijk aansluiten...


had hetzelfde probleem en door m'n pedalen elk afzonderlijk aan te sluiten heb ik een probleem met m'n volumepedaal ontdekt

Mja, ligt dus voor het grootste deel aan de DE-7, ook een beetje aan de DD-6.
Maar m'n probleem is dat ik de DE-7 echt niet wil wegdoen, dus ik zal er een oplossing voor moeten vinden.

Malochia
4 februari 2005, 21:10
Het zou inderdaad ook aan één van de pedalen kunnen liggen. Wat ik heb gehad is ook een verlies als je der een stul of 17 na elkaar linkt. Ik heb dat nu opgelost door de Line Booster van Onerr te gebruiken. Dan heb ik power genoeg en ook nog een toonregeling. Dat is mijn perfecte oplossing geweest. Misschien handig voor jou ook.

Mmhh. Zou ik eens kunnen proberen. Waar in Nederland wordt die verkocht?

Malochia
4 februari 2005, 21:16
En ik heb die AB(C)-boxjes van Speeddemon gezien, zou dat een goeie oplossing zijn?
In jouw geval zou ik eerder naar een True Bypass Loop boxje kijken.
Probleem blijft echter wel, zolang je de delay gebruikt je alsnog je dynamiek kwijt bent.
Kijk anders ook voor de zekerheid naar andere delays (Line6 Echo Park, Boss DD-20).

Oh, die bedoelde ik ja.

Dat verlies van dynamiek bij gebruik van de delay vind ik geen probleem.
Ten eerste is het verlies minder duidelijk omdat de delay het geluid sowieso al ´verandert´.
Maar de grootste reden is omdat ik delay nooit voor akkoorden gebruik...en het verlies van dynamiek stoort me vooral, eigenlijk zowat alleen maar, als ik akkoorden speel.

De Echo Park heb ik geprobeerd, maar beviel me totaal niet. Hij klonk zeker aardig, maar door het feit dat je alleen maar taptempo-delay hebt viel ie voor mij eigenlijk al meteen af.
Maar de DD-20 zou inderdaad misschien een oplossing kunnen zijn.

ijff
4 februari 2005, 21:26
Wat bedoel je met 'alleen maar taptempo delay'?
Delaytime is nl. ook gewoon 'handmatig' in te stellen.

Speeddemon
5 februari 2005, 19:24
Wat bedoel je met 'alleen maar taptempo delay'?
Delaytime is nl. ook gewoon 'handmatig' in te stellen.
idd, er zit gewoon een Time knop op hoor.
Daarbij is de buffer van de EP beter dan de Boss buffers. Dit merk je als 't pedaal uitstaat en je kan 'm bypassen met een TB box.

ieme
7 februari 2005, 19:30
wat voor kabels heb je?

Ash ketchum
8 februari 2005, 09:48
MXR micro amp op het einde misschien?!