PDA

View Full Version : headstock



Rock&Roll
26 januari 2005, 12:11
Hi,
ik krijg binnenkort mijn custom strat binnen, met een warmoth neck en er staat vanzelfsprekend niets op de headstock.
Heeft er iemand een idee welke manieren er zijn om iets op de headstock te plaatsen, liefts mogelijk voor eigen ontwerp. dus, hoe laat ik een decal maken?? of zijn er nog andere methodes

fred dons
26 januari 2005, 13:27
je kunt special decal papier kopen waarmee je via je printer of kopieer apparaat decals kan maken
een andere mooie manier is doormiddel van wrijfletters zoals die bij de kantoor boekhandel verkrijgbaar zijn
(deze heb ik eerst het voorbeeld gemaakt met wrijfletters en daarna gekopieerd op decal papier maar dat is omdat ik 10 merkjes nodig had)
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=115&page=15&ktw=a0aa26940659dd62461ddb9a45dc7963

dat decal papier had ik in de vs besteld (sorry moet je even googlen op inkjec decal paper)

Rock&Roll
26 januari 2005, 13:46
fred dons, hoe ga je dan juist te werk met die wrijfletters?
Kan je decalpapier niet in Belgie verkrijgen???


:cool:

fred dons
26 januari 2005, 14:20
je kunt het ook via een bouwpakkettenwinkel proberen (er is in ieder geval een nederlandse importeur) omdat het papier ook voor modelvliegtuigjes gebruikt wordt


de wrijfletters worden geleverd op een velletje waarbij ongeveer iedere letter dubbel is (+ in hoofletter en kleine letter)
je legt het velletje op de headstock en wrijft met een potlood (geen pen omdat die nog wel eens krassen maken in de lak) over de letter. De letter blijft vervolgens op de kop plakken. voor de zekerheid wel een laklaag over de letters omdat ze wel kwetsbaar zijn (geld ook voor de decal)