PDA

View Full Version : Krakend geluid uit Mesa/Boogie Caliber .50+



Vexx
26 januari 2005, 00:25
Hi allemaal,

Mijn vader heeft het volgende probleem met zijn Mesa: hij kraakt keihard, ongeacht of het volume hard of zacht staat (altijd even harde kraak). Als je op de versterker klopt of op de grond stampt dan begint het te kraken.

De buizen zitten er allemaal goed stevig in, en lijken ook niet het probleem te zijn. Het gitaargeluid zelf is, afgezien van het gekraak, gewoon goed.

Wie heeft een idee wat het mankement zou kunnen zijn?

Bij voorbaat dank,

Arne

BartL
26 januari 2005, 00:41
Heb je al een andere gitaarkabel geprobeerd?
Al een andere gitaar geprobeerd?

Vexx
26 januari 2005, 01:06
@BartL
Het gebeurt ook als er helemaal geen gitaar is aangesloten. Dus aan de kabel of de gitaar kan het niet liggen. Het krakende geluid hoor je ook als er niets is aangesloten, en je (zachtjes) op de versterker klopt. :???:

Ik heb overigens de search gebruikt, en daar kan ik ook niets in vinden. Ik hoop dat de experts hier misschien een oorzaak voor dit probleem weten..

BartL
26 januari 2005, 01:13
Misschien zijn de buizen rot...anders zou je eens naar de amp-dokter moeten.

Nocki
26 januari 2005, 09:12
kan idd een van de buizen zijn. even met een pen of potlood tegen de buizen tikken als tie aan staat en van stanby af is.
ga alle buizen langs en tik een paar keer op die buizen. de buis die fout is haal je erzo uit. geven de buizen geen geluid door de speaker dan zit de fout ergens ander. doe het ven en houd ons op de hoogte

NOcki

Vexx
26 januari 2005, 10:01
kan idd een van de buizen zijn. even met een pen of potlood tegen de buizen tikken als tie aan staat en van stanby af is.
ga alle buizen langs en tik een paar keer op die buizen. de buis die fout is haal je erzo uit. geven de buizen geen geluid door de speaker dan zit de fout ergens ander. doe het ven en houd ons op de hoogte

NOcki

Het blijkt inderdaad dat het gekraak (waarschijnlijk) afkomstig is van een van de eindbuizen. Als je met een potlood er tegenaan tikt dan is er opeens het gekraak. Als je tegen de andere eindbuis aantikt gebeurt dat niet.

Er zijn al nieuwe buizen besteld, dus we wachten af of dat het is.

I'll keep you posted...

Arne

matto
26 januari 2005, 12:59
Kan ook nog zijn dat de buisvoet wat geoxydeerd is.
Schoonmaken met tunerspray en misschien de klemmetjes weer iets aanspannen.