PDA

View Full Version : Squire Strat JV series



Heintje
25 januari 2005, 22:00
Ik kan een squire strat vintage 54 (bouwjaar 1982) kopen. Het serienummer begint met JV, kleur two-tone sunburst, maple hals, fender brug (althans fender-logo op zadeltjes), fender elementen (met die stofachtige kabeltjes). De hals en body zijn relic. Verder is de gitaar technisch goed onderhouden.

De prijs is 525 Euro (zonder koffer).

Moet ik dit doen, of kan ik beter een mexicaan kopen?

Cubensis
25 januari 2005, 22:04
de gitaar is kwalitatief zeker beter dan een mexicaan (of een jap of een usa fender)
en gekken geven er zelfs 700 voor, maar of de gitaar dat ook daadwerkelijk waard is....kwalitatief wel iig...

Brianmayrulezzz
25 januari 2005, 22:46
....kwalitatief wel iig...

dan is ie het nog wel waar zou ik zeggen?! alleen de squire naam heeft bij mij nogal een bittere nasmaak (en ik ben niet de enige denk ik) :razz: :wink:

bassel
25 januari 2005, 23:10
....kwalitatief wel iig...

alleen de squire naam heeft bij mij nogal een bittere nasmaak

SquiER :razz:

Heintje
25 januari 2005, 23:35
Ik denk dat ik toch maar een mexicaan koop, daar staat tenminste fender op. Ik hoor en lees ook te veel negatiefs over squire.

BartL
26 januari 2005, 00:38
SQUIER!!


Tuurlijk lees je veel negatiefs over squier. Maar gitaren uit die periode (JV-series) staan juist bekend om hun goede kwaliteit. Het heeft dus geen zin om verhalen over een Squier Affinity te lezen als je iets wil weten over de kwaliteit van de JV squiers.

jules
26 januari 2005, 09:59
ik heb een japanse squier uit 1990 en die is echt wel super hoor

Cubensis
26 januari 2005, 10:41
de JV squiers waren de eerste Jap fenders (fender japan bestond toen nog niet volgens mij) ze werden van fender usa onderdelen gemaakt, maar in japan in elkaar gezet als ik t goed heb...

marc_o
26 januari 2005, 11:09
Die uit de eerste serie zijn absoluut goed, uiteraard lopen sommigen er zo mee te dwepen dat het lijkt alsof het de heilige graal onder de gitaren is, en dat is uiteraard niet zo, maar over het algemeen zullen ze wat beter zijn dan de standaard mexicaanse strat.
Je herkent ze ook wel aan het feit dat het woord Stratocaster en erg groot opstaat.

Stratman70
26 januari 2005, 11:26
De ALLEReerste JV strats, hadden een Fender logo op de kop staan, met daar achter in kleine letters stratocaster en een vermelding in kleine letters "Squier series", maar die zijn er maar heel kort geproduceerd. Daarna kregen ze het grote Squier-logo, zoals hierboven beschreven is.

Toch zijn de JV echt heel erg goed. Je kunt ze beter vergelijken met de duurdere Amerikaanse modellen, dan met Mexicaanse modellen. Daarmee doe je de JV echt tekort gewoon. Die gitaren werden echt geweldig gebouwd en in eerste instantie ook inderdaad van Amerikaanse onderdelen.

Heilige graal of niet: er zijn maar weinig strats die zoveel indruk op mij hebben gemaakt dan mijn JV strat. En ik heb er toch al best wat verschillende in mijn handen gehad.

Jammer dat het logo zo verdomde lelijk is. "Squier" gaat dan nog wel, maar die grote letters "Stratocaster" op zo'n kleine kop vind ik echt verschrikkelijk lelijk.

jero
26 januari 2005, 11:45
De ALLEReerste JV strats, hadden een Fender logo op de kop staan, met daar achter in kleine letters stratocaster en een vermelding in kleine letters "Squier series", maar die zijn er maar heel kort geproduceerd. Daarna kregen ze het grote Squier-logo, zoals hierboven beschreven is.

Precies, en alleen die ALLEReerste JV's zijn gemaakt van USA parts. De latere JV's (dus met groot Squier op de kop) zijn gewoon gemaakt van lokale budget onderdelen.

Seagull
26 januari 2005, 11:52
Ik denk dat ik toch maar een mexicaan koop, daar staat tenminste fender op. Ik hoor en lees ook te veel negatiefs over squire. Wat een onzin zeg. Je gaat toch geen gitaar kopen alleen omdat er Fender ipv Squier op staat haha

Rock&Roll
26 januari 2005, 12:15
Oh jawel hoor! Veel mensen fronsen al als er geen fender op de headstock staat en dat zijn meestal dan gitaarsnobs, die geen singlecoil van een humbucker kunnen onderscheiden. zelfde probleem heb ik met mijn strat, volledig samengesteld uit superkwaliteitsonderdel, gelijkwaardig aan fender custom shop, maarja het is geen fender, dus is ie niet goed :roll:


:cool:

Ash ketchum
26 januari 2005, 12:38
ha, dat heb ik ook met m'n squier tele, volledig geupgrade naar amerikaanse maatstaven maar het blijft een squier. gelukkig klinkt ie op en top fender :razz:
Die JV dingen zijn wel een leuke investering, kan alleen maar meer waard worden mits je er aan gaat modden.

Heintje
26 januari 2005, 13:24
Dat gelul over squire- of fender-logo doet me niets, het was bedoeld om wat reacties los te maken. Ik heb intussen die JV gekocht, ik heb ook nog een mexicaan gekocht (tex mex 1997, vintage white met humbucker (bridge). Eventueel koop ik er nog een Squire SQ-series (model 1973, bouwjaar 1984) bij. Die mexicaan is gewoon voor de lol, al hij toevallig oke is, dan hou ik 'm voor het ruigere werk. Voor aan de muur heb ik nog een 60's Custom Shop Strat (heeft al aardig wat op z'n donder gehad), daarom wil ik er iets zuiniger op zijn. De JV moet tussentijds het werk even overnemen. De SQ wordt reserve en de Tex Mex wordt weer verkocht. Uiteindelijk wil ik gewoon een Standard American Strat (de 1 na laatste serie geloof ik), die met de afgeronde toets, bouwjaar 2001 geloof ik??

Maar ik denk dat ik voor 525 Euro een leuke strat heb gekocht, er zitten trouwens amerikaanse onderdelen op (brug, elementen, enz..). Squire is groot geschreven en Fender klein. Zo hoort het toch ook, het is en blijft een Squire en daar is niets mis mee.

Die Afinity-shit verdient naar mijn smaak niet de naam Squire, gewoon brandhout. Hoe kun je beginnende gitaristen zo goed mogelijk laten afknappen op een Strat!!!

Heintje
26 januari 2005, 13:24
Dat gelul over squire- of fender-logo doet me niets, het was bedoeld om wat reacties los te maken. Ik heb intussen die JV gekocht, ik heb ook nog een mexicaan gekocht (tex mex 1997, vintage white met humbucker (bridge). Eventueel koop ik er nog een Squire SQ-series (model 1973, bouwjaar 1984) bij. Die mexicaan is gewoon voor de lol, al hij toevallig oke is, dan hou ik 'm voor het ruigere werk. Voor aan de muur heb ik nog een 60's Custom Shop Strat (heeft al aardig wat op z'n donder gehad), daarom wil ik er iets zuiniger op zijn. De JV moet tussentijds het werk even overnemen. De SQ wordt reserve en de Tex Mex wordt weer verkocht. Uiteindelijk wil ik gewoon een Standard American Strat (de 1 na laatste serie geloof ik), die met de afgeronde toets, bouwjaar 2001 geloof ik??

Maar ik denk dat ik voor 525 Euro een leuke strat heb gekocht, er zitten trouwens amerikaanse onderdelen op (brug, elementen, enz..). Squire is groot geschreven en Fender klein. Zo hoort het toch ook, het is en blijft een Squire en daar is niets mis mee.

Die Afinity-shit verdient naar mijn smaak niet de naam Squire, gewoon brandhout. Hoe kun je beginnende gitaristen zo goed mogelijk laten afknappen op een Strat!!!

Heintje
26 januari 2005, 13:24
Dat gelul over squire- of fender-logo doet me niets, het was bedoeld om wat reacties los te maken. Ik heb intussen die JV gekocht, ik heb ook nog een mexicaan gekocht (tex mex 1997, vintage white met humbucker (bridge). Eventueel koop ik er nog een Squire SQ-series (model 1973, bouwjaar 1984) bij. Die mexicaan is gewoon voor de lol, al hij toevallig oke is, dan hou ik 'm voor het ruigere werk. Voor aan de muur heb ik nog een 60's Custom Shop Strat (heeft al aardig wat op z'n donder gehad), daarom wil ik er iets zuiniger op zijn. De JV moet tussentijds het werk even overnemen. De SQ wordt reserve en de Tex Mex wordt weer verkocht. Uiteindelijk wil ik gewoon een Standard American Strat (de 1 na laatste serie geloof ik), die met de afgeronde toets, bouwjaar 2001 geloof ik??

Maar ik denk dat ik voor 525 Euro een leuke strat heb gekocht, er zitten trouwens amerikaanse onderdelen op (brug, elementen, enz..). Squire is groot geschreven en Fender klein. Zo hoort het toch ook, het is en blijft een Squire en daar is niets mis mee.

Die Afinity-shit verdient naar mijn smaak niet de naam Squire, gewoon brandhout. Hoe kun je beginnende gitaristen zo goed mogelijk laten afknappen op een Strat!!!