PDA

View Full Version : Wireless set en oversturing



Wormaap
25 januari 2005, 20:57
KUT BOARD!

Wormaap
25 januari 2005, 20:58
Hey, ik zit met een klein probleempje.
Ik heb de volgende wireless kit:
Klik! (http://www.musicstorekoeln.de/englisch/shop/produktinfo.asp?info=PAH0001162-000)
Nu is het probleem: M'n DiMarzio ToneZone heeft teveel output ervoor! Als ik lekker aan het riffen ben brandt het rode 'audio peak' LEDje vrijwel constant, wat ik uiteraard nogal minder vind aangezien ik het ook hoor op m'n cleane kanaal. De gain op de beltsender staat al compleet dicht dus daar is vrij weinig aan te doen. Wat gaat nu een goede oplossing zijn? Weerstand in m'n gitaar --> sender kabeltje solderen ofzo? En een EMG PA2 inbouwen in m'n gitaar lijkt me op deze manier ook geen optie (nóg eens 20dB erbij denk ik niet dat de receiver erg leuk gaat vinden :-D)
Wie heeft er een fatsoendelijke oplossing?

bloempot
25 januari 2005, 21:44
probeer es je volumeknop dicht te draaien, dat zou toch moeten helpen of ben ik verkeerd?

H.Manback
25 januari 2005, 22:55
Dan is het principe van je actieve elementen ook vrij nutteloos lijkt me :roll:

Zo te zien zit je toch echt met een probleem... Wat je zou kunnen doen, maar dan moet je ff de handjes laten wapperen en de hersencellen een tijdje aan alcohol onthouding laten doen, is je input afknijpen met een circuitje of een simpele spanningsdeler (2 weerstandjes) en hem dan weer actief opkrikken na je ontvanger...

Het verdient allerminst de schoonheidsprijs, maar ja anders zou je in de wireless set moeten gaan knutselen met het zelfde effect...

ijff
25 januari 2005, 23:18
Heb je de gain op de transmitter al proberen omlaag te draaien? Meeste bodypacks hebben ergens wel iets zitten om de sterkte van het te verzenden signaal te regelen.

Wormaap
26 januari 2005, 00:51
Heb je de gain op de transmitter al proberen omlaag te draaien? Meeste bodypacks hebben ergens wel iets zitten om de sterkte van het te verzenden signaal te regelen.

De gain op de beltsender staat al compleet dicht dus daar is vrij weinig aan te doen.

Verder vind ik dat de volumeknop van m'n gitaar het geluid teveel kleurt.
Ik vrees dat ik dus toch met een verzwakkingsnetwerkje voor de beltsender aan de gang moet... Bah :( M'n gainboost steek ik dan wel in'n pedaaltje ofzo, desnoods met'n wireless switch als ik'm persé vanaf m'n gitaar wil kunnen besturen. Een nieuw wireless set wordt ook weer een duur geintje. 'K heb deze voor 200 euro van'n vriend kunnen kopen, 'leuk voor erbij' zeg maar, maar ik zou bijna zeggen dat ik maar gewoon weer met kabel ga spelen.

ijff
26 januari 2005, 07:42
Tja, dan kan je je element nog omlaag schroeven.. verder van de snaren afzetten dus...

Epic
26 januari 2005, 10:04
gewoon kabel gebruiken ? :roll:

Marco5150
26 januari 2005, 11:20
Ik zou het signaal niet proberen te verzwakken als ik jou was. Dat gaat natuurlijk altijd ten koste van de kwaliteit. En waarvoor heb je anders een ToneZone. Die dingen hebben nou eenmaal veel output.

Ik zou die hele zooi gewoon verkopen, en eventueel een andere zender/ontvanger proberen.

Wormaap
26 januari 2005, 13:49
De zooi verkopen is IDD wat ik waarschijnlijk maar ga doen, ik zie persoonlijk ook niet echt heil in allemaal creatieve oplossingen. Sowieso kan ik er waarschijnlijk meer voor terugkrijgen dan ik betaald heb (voor die 200 heb ik namelijk ook een headset-microfoon erbij gekregen die los meen ik 70 piek kost :-D) dus ik denk/vrees dat dat mijn enige écht werkbare optie is. Alleen dan wel nog iets verzinnen om het signaal zonder toneverlies te splitsen zodat ik een racktuner kan gebruiken onder het spelen :-D