PDA

View Full Version : snaar vraag



headbang
25 januari 2005, 18:24
ik heb dus een gitaar waar een setje dikke snaren op zit (ik denk 011) op zit omdat die in c gestemd staat en dan een andere gitaar met normale snaren voor gewoon in e te spelen.
nu is men vraag met welke dikte van snaren kun je nog in c spelen zonder dat het gaat kletteren, maar waar je nog wel deftig mee in e kunt spelen dus ook ni te strak in e zitten.

alvast bedankt

up-guitarman
25 januari 2005, 20:04
:-D 011
Is toch te doen in e ??? Een 010 kan je eens proberen maar volgens mij gaat dat kletteren als je in C-stemming gaat...

headbang
25 januari 2005, 20:14
als ik die dikkere snaren stem in e zijn die kweeni hoe strak en dat is niet leuk als je wilt benden of pull offs doen...

headbang
25 januari 2005, 20:14
als ik die dikkere snaren stem in e zijn die kweeni hoe strak en dat is niet leuk als je wilt benden of pull offs doen...

Rubenios
25 januari 2005, 21:17
misschien heeft de gitaar er ook nog wel invloed op... :roll:

BassAgent
25 januari 2005, 21:24
Juist, ik denk dat als je je gitaar zo laag wil stemmen, je of een 7-string moet aanschaffen, of je hals vet hol zetten, anders gaat ie toch wel ratelen.

Azrael
25 januari 2005, 21:25
misschien heeft de gitaar er ook nog wel invloed op... :roll:

Perhaps.....

headbang
25 januari 2005, 22:15
ik heb een les paul en een sg

bloodboiler
25 januari 2005, 22:36
Ik speel op een setje Dean Markley LTHB 0.10-0.52 en stem zonder gekletter tussen E en B, mijn snaren liggen wel hoog boven de plank dus dat scheelt ook.

Het voordeel van dit setje snaren is dat de dunste drie naren de zelfde dikte hebben als van een standaard 0.10 setje, dus makkelijker opdrukken enz, en de dikkere snaren hebben meer massa dus ook net effe meer "chunga".

Maar als ik jou was zou ik effe klooien met verschillende setjes en de hoogte van de snaren.

headbang
26 januari 2005, 13:41
zo een setje zoek ik. ik speel nu op d'addario normale snaren denk ik en dat is toch ook niet alles iemand nog tips?

groeten

pol
26 januari 2005, 14:05
voor in C vind ik 011-049 al aan de dunne kant. Ik speel zelf in Eb en vind da's een goeie dikte hiervoor, 010 046 gaat ook nog .

En je hals bol zetten is maar een slecht idee, je action iets hoger zetten helpt wel tegen kletterende snaren.
Voor C zou ik toch minsten een 012-052 setje proberen, liever nog iets ,
dikker. Een 010 op de dunste e vind ik zelf al te dun voor in C, in D gaat dit nog prima.

headbang
26 januari 2005, 14:16
maar ik wil die gitaar ook kunnen gebruiken voor in e te spelen.

kokteejl
26 januari 2005, 14:37
Ohjah je gaat dus steeds dezelfde gitaar van C naar E enz stemmen? Ga je iets krijge in de aard van een lul van een oud mannetje (je hals dan)
Je hebt toch 2 gitaren...één in E, andere in C

headbang
26 januari 2005, 14:40
ja ik heb die gitaren een standaard epiphone sg en een les paul custom met seymour duncan's ik gebruik nu de les paul voor c en de sg voor in e maar ik vind de sg een beetje veel te dof voor in e te spelen en wil daarmee de les paul eens gebruiken maar als ik de sg gebruik voor bij mij in de groep ben ik bang dat de pick ups gaan fluiten enzo op men half stack...kzou het liefste elke gitaar in alletwee de stemmingen gebruiken

pol
26 januari 2005, 14:56
stop dan een heldere pickup in die sg en hou de les paul voor in c met dikke snaren, en laat die sg dan in e staan.
snaren die goed zijn in E gaan toch veel te los staan in C, en snaren die goed zijn in C te strak in E, en als je iets tussenin neemt is het nooit helemaal goed, en gaat de kromming van de hals en de intonatie ook nooit perfect juist staan.

headbang
26 januari 2005, 15:09
ok ik had zoiets al verwacht spijtig...