PDA

View Full Version : Bad monkey!?!?



bazzieman
25 januari 2005, 18:15
hallo,
iemand hier ervaring met de bad monkey van digitech?
want ik wil iets wat mijn buizenbak een wat voller tintje geeft met een lichte rand van scheur. is dat hiervoor geschikt? is het een beetje te vergeijken met de tube screamer?
hij is namelijk wel lekker goedkoop!

gr. Bas

Jeroenvanhulsteijn
25 januari 2005, 19:49
het lijkt mij ook een interessant pedaal. Maar meer om de speaker simulatie. Die schijnt in deze serie best wel goed te zijn.

Voor deze prijs zijn er denk ik niet zo heel veel metalen alternatieven. Mss de Ibanez TS-7. Die is geloof ik maar een paar euro duurder.
Overigens heb je van Digitech in dezelfde prijsklasse ook nog de Screamin Blues. Mss ook interessant.

Een wat voller tintje geven kan denk ik ook heel goed met een EQ.

up-guitarman
25 januari 2005, 20:10
Idd, probeer eens een EQ-pedaal, kan je gelijk ook wat volume boost geven !!!

bazzieman
25 januari 2005, 20:15
maar dan heb ik geen scheur randje
en kwil een beetje een soort blues. bij gitarist kwam t dingie erg goed uit
de test

bazzieman
25 januari 2005, 20:17
maar prijs speelt niet zo'n hele grote rol het is meer van "o oke hij klinkt erg goed en is ook nog goedkoop! dan ga ik natuurlijk voor dat ding in plaats van een (dat is dan namelijk de andere optie) TS-9

Dirk_Hendrik
25 januari 2005, 20:25
Wat dacht je van een TS7. Kost een euro of 50 nieuw. Geloof geen hond die zecht dat het verschil tussen een 7 en een 9 "enorm" is. De verschillen zijn minimaal. Behalve de prijs dan.

Bl44t44p
25 januari 2005, 20:28
Er staat een review over de Bad Monkey (en ook de Hot Rod en Death Metal) in de Gitarist van januari. Misschien dat je er iets aan hebt :)

up-guitarman
25 januari 2005, 20:54
maar dan heb ik geen scheur randje
en kwil een beetje een soort blues. bij gitarist kwam t dingie erg goed uit
de test

Boss Blues driver, superpedaal, of de SD-1 van boss (superOD) heb ik zelf en ook een supervet pedaal om een vuil randje te geven of in je gainkanaal als sustainer, zelfs de single coils van mijn yamaha sustainen oneindig dan ... :-D

bazzieman
25 januari 2005, 20:55
haha, daar heb ik het van! :lol: Ik was daardoor nieuwschierig geworden!

bazzieman
25 januari 2005, 20:56
kheb een sustain dat als je em in de tijd van columbus aan trapt
je em nun nog hoort :razz: :roll:

LordRiffenstein
7 februari 2005, 11:50
Iemand deze al getest? Ik lees niets anders dan RAVE reviews op een aantal forums (NIET HC), zelfs van mensen die een ganse winkel aan boutique spul hebben :o

Jeroenvanhulsteijn
7 februari 2005, 12:24
Ik las ergens iets van iemand die de Distortion Factory nog een stuk beter vond. Dat is wel een modeller geloof ik. 7 modellen, 3b eq, enzovoorts. Ziet er goed uit iig. Maarja, mss was het meer de uitgebreide uitrusting ervan wat hem erg beviel.

Maar die is dan ook ruim 2x zo duur.

dejohan
7 februari 2005, 12:56
Wat dacht je van een TS7. Kost een euro of 50 nieuw. Geloof geen hond die zecht dat het verschil tussen een 7 en een 9 "enorm" is. De verschillen zijn minimaal. Behalve de prijs dan.

Ik ben verschrikkelijk blij dat een echte kenner als jij dit ook zegt. Persoonlijk vind ik deze pedaal een super goeie bang for a buck.