PDA

View Full Version : Inlay eindelijk klaar



charlotte
25 januari 2005, 17:04
Hallo luitjes
Na vele uurtjes eindelijk de inlay van mijn gitaarhals klaar !!!. :razz:
Wil je het resultaat zien ? :???:
Kijk dan even op mijn Home-page ;
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders/index.html

veel kijkplezier,als er vragen zijn hoor ik het wel. :amp:
Groetjes Charlotte .

Snaar'n Bennie
25 januari 2005, 18:08
Hé! Daar hebben we het 'tremolo-zelfbouw-meisje' weer!

Het ziet er wel strak uit! Ik ben op zich niet zo'n inleg-Bennie, maar je hebt het wel mooi voor mekaar gekregen!

Ambieer je je een toekomst als gitaarbouwster?


PS: als het ooit 's uit raakt met je vriend, laat het me dan even weten...!!! Bwahaha!!! :razz: :-D

wietse
25 januari 2005, 18:23
erg mooi ,doe het je niet na , je hebt van een saaie gitaar een echte eyecatcher gemaakt ,proficiat!!

Jax
25 januari 2005, 18:32
:o Ziet er bijzonder stoer uit, erg goed gedaan!

prs
25 januari 2005, 18:35
Mooi! Complimenten...

Lord Abortion
25 januari 2005, 18:54
knap werk, echt mooi gedaan

charlotte
25 januari 2005, 19:09
Hoi allemaal,dank jullie wel voor de complimenten. :P
Ik ambieër geen toekomst als gitaarbouwster (heb al een goede baan),maar doe dit puur als hobby. :dance:
Mijn inspiratie heb ik gekregen door de gitaar van Steve Vai (ben ik grote fan van),waar de Tree of Life op zit,vindt het een hele mooie gitaar,echter te prijzig voor de gewone mens,vandaar dat ik met mijn gitaar aan het customizen geslagen ben,en er een eigen ontwerp op losgelaten heb,want klakkeloos imiteren vindt ik persoonlijk niet veel aan. :oops:
Inmiddels heb ik een 2-de gitaar besteld,dit wordt een Jackson DK2S-Dinky,transparant rood,heeft een sharkfin inleg,en floyd-rose trem systeem,en een sustainer aan boord. :razz:
Valt dus niet veel meer aan te doen..hahahah..,maar is zo al een plaatje.
Zal, als ik deze gitaar binnen heb(moet uit de VS komen ),tzt wat foto's op mijn homepage plaatsen en een berichtje op het forum. :wink:
Groetjes Charlotte . :strat:

Sim Simon
25 januari 2005, 19:55
Mooi hoor! :)

Wormaap
25 januari 2005, 20:07
Nice! :o

vinni
26 januari 2005, 20:28
Erg mooi Charlotte,

Hoe doe je dat eigenlijk met de radius van je gitaar.
Gewoon meeschuren?

En hoe bepaal je de diepte als je uitsparingen maakt voor je inlay?

Al met al......gaan waanzinnig veel uren in zitten.

Groet en vooral doorgaan!

Vinni

BassAgent
26 januari 2005, 20:34
das een hele mooie :metal: applaus! Doe ik je niet na:P kan ik een maple neck met zwarte block inlay voor een 24 frets 5-string bass bij je bestellen? :D

ToTaL FaKe
26 januari 2005, 22:04
zo je heb egt een stoere gitaar ervan gemaakt..

mooi gedaan ook.. ziet er egt goed uit! toppie!

Ritch
26 januari 2005, 22:06
jaaaaaa!!! mooi geworden zeg! keep goin'!!

JvD.
27 januari 2005, 10:28
nu nog headstock zwart met goude lettertjes ? [dan is het compleet]

jorrit
27 januari 2005, 15:00
ow wat vet!! erg mooi gedaan.. maar inderdaad die headstock moet nu gebeuren want de gitaar ziet er niet uit met zo'n cheap-ass blanke headstock 8-)

charlotte
27 januari 2005, 19:58
Hallo luitjes,wederom dank voor jullie lof. :lol:
Enkele antwoorden op jullie vragen :
De hals van mijn gitaar heeft een hele lichte radius,dus het is inderdaad een kwestie van schuren tot alles egaal en gelijk is. :roll:
Ik heb echt parelmoer gebruikt,dit is te schuren in de gewenste vorm,weet echter niet of dit ook met imitatie (kunstof) parelmoer kan.
de diepte is een kwestie van op het zicht werken,aan de hand van een klein afvalstukje,waar je weer mee kunt passen. :wink:

T.a.v. Bassagent; met een maple neck heb ik geen ervaring,dit is de eerste gitaar die ik ingelegd heb,maar tegen een geringe vergoeding wil ik je bas wel inleggen,maar dan moet je je bas wel een tijdje kunnen missen,aangezien het voor mij hobby is,en niet continu eraan kan werken.
Ik zou zeggen,stuur me een mailtje met foto van je bas etc. kunnen we kijken. :???:

De headtstock zou inderdaad nog aangepast kunnen worden,liep zelf ook al met dit idee,misschien dat ik dit nog wel doe,maar wacht dan hiermee tot ik mijn 2-de gitaar heb,dan kan ik deze een tijdje missen,en er rustig aan werken. :dance:
Het idee dat ik heb is inderdaad zwart,en dan eventueel weer met inlay de letters etc. plaatsen. :satisfie:
Laat tzt wel weten als ik de headstock aangepast heb.

groetjes Charlotte :stop: :lp:

H.Manback
27 januari 2005, 20:08
Nou het is dat ik de inlays op m'n gitaar al mooi vind zoals ze zijn, maar anders had je er zo een klant bij :D, erg mooi gedaan, goed de tijd genomen zo te zien ook.

hadv
27 januari 2005, 22:06
Chapeau
het is niet mijn smaak, maar het is wel prachtig gedaan en, vooral, uniek

over de headstock ben ik het eens, daar moet je nu ook nog wat aan doen

toch 1 puntje, ik vind de pickup-houders niet erg mooi staan, ze zijn een beetje erg groot en vallen door hun kleur erg op

maar verder, tis dat je al een baan hebt, mocht je die kwijtraken dan denk ik dat ik wel weet wat je zou kunnen gaan doen

huldehulde :P :P :P

eng elfjuh
27 januari 2005, 22:41
schitterend!!!
Ik ga me een beetje schamen voor mijn Yamaha,
wie weet..........als ik die RG af heb...........................