PDA

View Full Version : Importeren of inkopen



MrHammett
25 januari 2005, 16:55
Heb net geprobeerd een topic te posten maar dies weer verdwenen.. :???:

wat ik me nou afvroeg.. het gitaren importeren gaan steeds meer mensen doen, omdat het gewoon goedkoper is. Maar waar moet je dat dan doen (groothandel of zo)??
Ik zou zelf graag samen met een vriend van me een partij willen inkopen voor onzelf en andere vrienden mar wel graag zo goedkoop mogelijk 8-)
Mensen met ervaring?

Flatcat
25 januari 2005, 18:57
Ik heb vooral de indruk dat meer en meer mensen er een handeltje van willen maken. :lol:

Reel Big Fish
25 januari 2005, 19:16
Zou ik ook proberen, gewoon je eigen kosten eruit halen ofzo. Dan heb je er zelf nog t meeste profijt van. En je kopers ook (lagere prijs ;))

Cubensis
25 januari 2005, 19:17
hoeven geen grote hoeveelheden zijn, gewoon van amerikaanse internetwinkels, de prijzen liggen er veel lager, zeker met de huidige dollarkoers ( 1 dollar = €0.75 oid) ben je goedkoper uit, voor verzenden moet je ongeveer 80 dollar voor een gitaar rekenen en over verzendkosten en kosten van de gitaar betaal je als je geen mazzel hebt (19+3=)21% btw (soms betaal je geen btw) bij verzekerd verzenden betaal je ook btw over de verzekeringskosten...

Lucluc
25 januari 2005, 21:25
als je geen mazzel hebt

Vergeet het maar bij een gitaar! Bij de douane op Schiphol hebben ze alle boekjes liggen, dus ze weten van prijzen. Ook, of misschien wel zeker, oude gitaren. Sommigen passen het trucje toe dat ze bij 'value' een lage waarde invullen voor zo'n oude gitaar. Dat spreken ze dan bijvoorbeeld af met de verkoper in de VS, maar daar kom je echt niet meer mee weg. Ga maar uit van + 21%.

Cubensis
25 januari 2005, 22:00
ja, maar sommige particuliere verkopers willen nog weleens 'gift' op de papieren zetten, dan betaal je geen belasting, dan heb je dus wle mazzel :D

Hendrix
26 januari 2005, 20:14
Als veel mensen zelf gaan importeren en verhandelen, zou dat zeer gunstig zijn voor de kopers, want die kopen de gitaren voor lagere prijzen. Maar dat betekent dat veel muziekshops de deuren moeten sluiten door te weinig klanten. Mij maakt het niks uit, maar als iemand Fenders voor een prikkie verkoopt, ben ik geinteresseerd!

Punkrockerke
26 januari 2005, 20:23
ja, maar sommige particuliere verkopers willen nog weleens 'gift' op de papieren zetten, dan betaal je geen belasting, dan heb je dus wle mazzel :DNiet waar.
Ook bij giften boven 350€ moet er BTW en invoerrechten op betaald worden (zo is het in België toch)

marc_o
26 januari 2005, 22:17
Daarbij komt nog kijken dat verschillende (meestal juist diegene die je wilt hebben) fabrieken geen gitaren verzenden, al ben je een ""groothandel"" want dan willen ze je winkel zien en kijken wat voor afzet je hebt. Ik heb dit ook eens geprobeerd en toen kreeg ik bijvoorbeeld van Mesa het bericht dat ze dat niet doen, alleen via de kanalen die er in Nederland zijn.
Maar, proberen kun je het natuurlijk wel...

geoffrey71
3 februari 2005, 14:55
Voor diegene die de stap willen wagen, kan ik jullie het volgende vertellen.
Je kan inderdaag in de States instrumenten kopen die ongeveer 20% goedkoper zijn dan in de BENELUX, bijkomend voordeel is de lage dollarkoers waardoor je nu bijna 40% bespaart, MAAR ...

Je betaald transport (tussen 125 en 250$) + invoerrechten en BTW!! Als je dat dan nog enkele keren per jaar doet krijg je de belastingen nog eens op je dak want dan voer je handel en ben je BTW plichtig enz ...

Hier heb ik het nog niet over de malafide handelaars die je regelmatig op het net tegenkomt, je pakket die de koerier plots niet meer kan vinden, enz ....Is dit al deze ellende waard?

Les Paul
3 februari 2005, 15:05
Als je het doet, koop dan bij gerenomeerde winkels. Je wordt goed geholpen en je hebt redelijke zekerheid.
Ik heb 1 gitaar uit de USA gehaald (kosten zijn inmiddels 21.7%) en heb daar zeker geluk mee gehad.
Veel merken zou ik niet uit de USA halen omdat ik zo'n gitaar eerst in mijn handen gehad wil hebben (Fender, Gibson). Elk merk heeft mindere exemplaren en die wil ik niet hebben!