PDA

View Full Version : ======Sinistry/Mistery======



Jeroenvanhulsteijn
25 januari 2005, 15:02
EDIT

Slaap kindje slaap kom te vervallen

Ik ga deze riff verder uitwerken:

Sinistry/Mystery (http://home.student.utwente.nl/j.s.vanhulsteijn/MyMusic/Riff2_Final.mp3)

/EDIT

EDIT

Ok. Ik heb alles opnieuw ingespeeld. Het gaat om de intro riff. De rest is alleen maar bijgevoegd om er nog een beetje het idee van een song van te geven.

De gebruikte gitaar is een Hohner G3t met Haüssel brughumbucker en Lace Gold single coils.

Alles is ingespeeld met de Digitech The Weapon. Setting 2 (moderate distortion) voor de 2e rythm guitar, setting 5 (octaver) voor de bas, setting 6 (sitar) voor de intro riff en de bovenpartij vd intro riff, setting 7 (Distortion) voor de 1e rythm guitar.
De digitech gaat rechtstreeks van zn Mixer Output naar de microfoon ingang van mn onboard geluidskaart.

De drumsamples heb ik gemaakt met Hammerhead Rythm Station.

Alles is opgenomen met Cool Edit. In Cool Edit zijn alleen de geluidsnivo's van elke track op elkaar afgestemd en is de mixdown genormalized.

Deze versie is redelijk final wat mij betreft. In ieder geval qua song structuur. Mochten jullie nog opbouwende/afbrekende commentaren hebben. Spui maar raak! Want ik heb nog een hoop te leren op het gebied van opname.

/EDIT

Dit speelde ik vroeger altijd. Lekker om dramatische solo's overheen te laten janken.

Niet te lang naar luisteren. Val je van in slaap!

Reel Big Fish
25 januari 2005, 15:04
cool

Azrael
25 januari 2005, 16:54
Ik vind het slaapverwekkend en saai....
Ook vind ik het geen riff om eerlijk te zijn.
Aan de andere kant..........

Het heet niet voor niks "Slaap kindje slaap"....

Jeroenvanhulsteijn
25 januari 2005, 17:53
@Azrael, ha ga slapen jong!! :razz:

Maar even voor de duidelijkheid:

Is dit stukje al meer richting een riff?? (http://home.student.utwente.nl/j.s.vanhulsteijn/MyMusic/Riff2.mp3)

VHsologitarist
25 januari 2005, 18:00
ja je 2e stuk lijkt meer op een riff....

Het is zelf niet mijn smaak maar vind het wel grappig gedaan.

het is wel een mysterieuze riff ...



ik vond zelf dat het goed was dat er eindelijk een inzending kwam van iemand anders,
ik maar wachten totdat ze gaan posten, nu vraag ik me af (misschien samen met jou) hebben we ni te vroeg gepost ;)
vind de deadline wel erg lang (gewoon een maand voor een rifje is heel erg lang)..


we wachten af..



groetjes

Roy K.
25 januari 2005, 21:48
Titel is zeer kloppend, ik trof mezelf vanmiddag liggend op de bank aan, en vergat daarna te reageren... :???:

klinkt leuk!

Jeroenvanhulsteijn
27 januari 2005, 13:35
:razz: ik denk dat ik dat slaap kindje slaap ding maar op cd moet uitbrengen voor gestresste ouders met krijsende baby's.

Axl Rose
27 januari 2005, 16:35
Sinistry/Mystery is mooi. :)

Mithrandir
29 januari 2005, 22:07
Die is idd mooi zeg!

Jeroenvanhulsteijn
31 januari 2005, 17:21
Hey bedankt voor de commentaren. Ik heb de riff wat verder uitgewerkt. Om een idee te geven (drums toegevoegd en rest van het "nummer"). Moet nog werken aan de geluiden. Het gaat eigenlijk alleen om de intro riff. De rest is om een beetje een idee van een song te geven.

Mr Freeze
8 februari 2005, 22:47
klinkt heel TOF! imho de beste inzending tot nu toe.

Grave Fillé
13 februari 2005, 18:57
De opbouw is vet. Cleane partij en daarna dat de distortion langzaam opkomt. Daarna moest je eigenlijk helemaal los barsten met een wat strakker ritme en solo. Maar goed, is leuk.

Grave Fillé
13 februari 2005, 18:57
De opbouw is vet. Cleane partij en daarna dat de distortion langzaam opkomt. Daarna moest je eigenlijk helemaal los barsten met een wat strakker ritme en solo. Maar goed, is leuk.

Jeroenvanhulsteijn
14 februari 2005, 00:52
Hey, Mr Freeze en Grave Fillé bedankt voor de reacties!! Het ritme gedeelte kan idd wat strakker. Ik zal ns kijken of ik de mix opnieuw inspeel. Ideeën voor een solo over dit stuk heb ik op het moment niet. Maar ik zal eens kijken.

Grave Fillé
14 februari 2005, 19:40
Graag gedaan 8-)