PDA

View Full Version : verbouwen/verkopen/weggeven? Help!



Pieuw
25 januari 2005, 13:36
Ik heb een Westone Spectrum LX met een slechte imitatie Floyd Rose. Aangezien ik ook helemaal klaar ben met FR tremolo's overweeg ik deze toch al niet te slimme constructie te vervangen zodat deze gitaar nog een nieuw leven als back-up gitaar krijgt.

Is er een linkshandige vintage-achtige tremolobrug verkrijgbaar met dezelfde pivotafstanden als een Floyd Rose(73,4mm)?

De Schaller 5380-1B zou perfect zijn als die als lefty wordt geleverd, maar dat is helaas niet het geval. :(
De Hipshot 42110 vind ik wel mooi maar heeft een kortere pivotafstand. :x
Wilkinson VS100 ziet er ook goed uit maar heeft net als de Hipshot duidelijk een kortere pivotafstand. :cry:

De keuzes:

1. Deze gitaar gewoon verkopen/weggooien zoals ie is en gauw doorsparen voor een andere gitaar die direct aan mijn wensen voldoet en dat mag dan zo'n 1500,00 kosten.
2. Gewoon doen wat nodig is: Sperzel Lockers, Hipshot 42110, nieuw studs monteren, oude gaten dichten, eventueel zelfs overlakken.
3. Een fixed bridge te monteren. Dan ben ik er ook vanaf.
4. El cheapo HSS lefty stratje kopen en de Sperzel Lockers en Hipshot 42110 erbij kopen.
5. Iemand vindt een vintage-achtige tremolo met 73,4mm pivotafstand.

Bij al deze vragen: is deze gitaar het nog waard of moet ik die maar gewoon aan mijn sinds kort gitaargekke neefje geven?
Het is wel noodzakelijk een keuze te maken, want ik heb wel een back-up gitaar nodig.