PDA

View Full Version : Nieuwe JEM en JS-en @ NAMM (oa nieuwe chromeboy!!!)



Brianmayrulezzz
25 januari 2005, 12:40
Info over de nieuwe JS2 chromeboy. volgens mij worden er ongeveer 60 gemaakt 8-) Ik dacht ik zeg het ff


Later this month I will be at the NAMM show to debut a stunning new Ibanez Chrome JS guitar (...)



JS2PRM - New for this year is the ultra limited 2PRM [I could not find out exactly what PRM stands for, but like the new JEM7B, probably something to do with Rock Mirror]. This is esentually the guitar Joe has been playing on tour for 2 years now, leaving his original JS2's at home in an effort to keep them in his possession. The basswood body is covered in aluminum which should prove to be a much more durable finish than all previous "chromeboy" attempts. This is not a catalog model so I'm going to assume it has Joe's current flavor of pickups, the FRED bridge and the PAF JOE neck, but Dimarzio has chromed the tops as they did the JEM10 and JS90's, although this is supposed to be a new process that is much more durable than the process used on those pickups. Only play time will tell. Added to this model [and I was told requested by Joe] is the phase switch to change the humbuckers to out of phase giving an even added tonal option to the already versatile JS. Abalone dots inlayed into slightly larger mirror dots, a headstock overlay like the one used on the Crystal Planet's but in chrome, and original Edge trem. Rumored to possibly come with a chromed case although that's many months from confirmation. Limited to 60 pieces worldwide with 38 coming to the US. $5329.99 List price, includes case.

PICS:


http://www.ibanezrules.com/namm/images/2005/P1010002.JPG
http://www.ibanezrules.com/namm/images/2005/P1010009.JPG
http://www.ibanezrules.com/namm/images/2005/P1010007.JPG
http://www.ibanezrules.com/namm/images/2005/P1010013.JPG
http://www.ibanezrules.com/namm/images/2005/P1010011.JPG
http://www.ibanezrules.com/namm/images/2005/P1010010.JPG



The Euphoria is the first signature acoustic to be released by Ibanez, and fitting that Steve would lead the pack. Quilted maple top, back, and sides, brass rosette with Light Without Heat symbols, Green Pearl Tree of Life 2 color inlay, mahogany neck, rosewood bridge and fretboard, satin gold Grover tuners, abalone headstock inlay, B-Band UST pickup for warmth, B-Band A5 EQ, Resonant Forest Green finish, Ivorex II nut and saddle, custom Euphoria bridge pins, and strung with D'Addario EXP strings. $1399.99 List price.

http://www.ibanezrules.com/namm/images/2005/P1010017.JPG

En deze hele vette JEM:

http://www.ibanezrules.com/namm/images/2005/P1010017.JPG
http://www.ibanezrules.com/namm/images/2005/P1010020.JPG
http://www.ibanezrules.com/namm/images/2005/P1010020.JPG
http://www.ibanezrules.com/namm/images/2005/P1010022.JPG
http://www.ibanezrules.com/namm/images/2005/P1010021.JPG

Edit: deze MOEST ik er gewoon bij doen:
http://img.photobucket.com/albums/v331/R1FSR/VARIOUS%20ROT/DSC02227.jpg


weer genoeg voor een flinke hoeveelheid GAS dacht ik zo :cool: :razz:[/img]

arno
25 januari 2005, 13:16
wooow dit zijn echt mooie planken. Nou ja mag je het nog planken noemen? :D

Alleen die prijs he :nervous:

Anders Destium
25 januari 2005, 13:22
De Ibanez-fabriek in Japan gaat sluiten, dat was het grootste Iba-nieuws op NAMM :-? Alle prestiges worden vanaf nu ook in Korea gemaakt...

Toffe gozer
25 januari 2005, 13:26
Erg mooi behalve de akoestische dan, dat is een ugly motherfucker zeg :o

Brianmayrulezzz
25 januari 2005, 13:27
hmm das wel minder ja. Ik denk dat Japan gewoon te duur was. Korea zal waarschijnlijk een veel lagere kostprijs geven door oa lagere lonen en lagere grondprijs. Ik neem toch aan dat ibanez een hoge kwaliteitsstandaard blijft houden hoor, dus waarschijnlijk zal het niet zoveel invloed hebben.

Josdevos
25 januari 2005, 13:28
De Ibanez-fabriek in Japan gaat sluiten, dat was het grootste Iba-nieuws op NAMM :-? Alle prestiges worden vanaf nu ook in Korea gemaakt...

WTF

Sorry maar nu verliest Ibeenhad alle credibility bij mij hoor...
Konden destijds een grote worden door qualiteit consistent te houden maar nu is't gedaan fini om zeep... pure commercie op imago en looks...

edit: is al enkele jaren zo imho, maar die slaagt echt wel alles...

Brianmayrulezzz
25 januari 2005, 13:40
ach, je hebt het resultaat nog niet eens gezien, eerst daar op wachten! Ik vind het een beetje een voorbarige conclusie. Ik denk nl dat ibanez z'n kwaliteit wel consequent blijft handhaven, zeker bij de duurdere modellen en de signature modellen!
Maarja, je hebt wel gelijk, hetzelfde als Fender USA ineens helemaal naar het oosten zou gaan :-? Toch een stukje van de exclusiviteit weg...

Anders Destium
25 januari 2005, 14:00
Het was van wat ik heb gelezen niet een move vanuit Ibanez maar vanuit de Hoshino fabriek. Ze maken daar nog veel meer dan gitaren, en doordat ze voor een ander product flink meer gaan maken hebben ze alle machines nodig. De link tussen goedkoper produceren en hogere prijzen dan vorig jaar is hoe dan ook typisch (wel zit vanaf nu bij prestiges er standaard een koffer bij, maar dat verklaart het verschil niet). De ouderwetse dots ipv offset dots vind ik ook lelijker...

Dit betekent wel dat ik iig nooit meer een nieuwe Ibanez ga kopen (over 2ehands laat ik me niet uit :) )

Josdevos
25 januari 2005, 14:11
ach, je hebt het resultaat nog niet eens gezien, eerst daar op wachten! Ik vind het een beetje een voorbarige conclusie. Ik denk nl dat ibanez z'n kwaliteit wel consequent blijft handhaven, zeker bij de duurdere modellen en de signature modellen!
Maarja, je hebt wel gelijk, hetzelfde als Fender USA ineens helemaal naar het oosten zou gaan :-? Toch een stukje van de exclusiviteit weg...

Mijn JPM100 Petrucci en mijn '95 RG550 ownden alle latere Signatures en Prestiges die ik had en getest heb. Laatste Ibanez dat ik vast heb gehad was de JS2000 van een maat en die was echt BARSLECHT.
Ivm het resultaat, nog niet gezien? Nog nooit een Korea Ibanez vastgehad? Dit heeft waarschijnlijk als gevolgdat alle dure JEMS door SAMICK gemaakt zullen worden... (Tenzij ze een andere oplossing gaan voorzien?)
Nuja tis wel da algemene trend dat Japanse merken hun produktie meer en meer naar Korea verhuizen. (Overigens niets tegen koreaanse gitaren, sommige koreanen vind ik stukken beter dan japanse, bijvoorbeeld LTD's, Schecters en Deans...)

Brianmayrulezzz
25 januari 2005, 14:12
das waar ook, ibanez is van hoshino he... daarom: don't blame ibanez!
En idd die prijsverhogingen bij alle modellen, dit jaar zijn ook weer in ieder geval (bijna) alle JS en JEM modellen duurder geworden, maar wel standaard incl koffer.

edit @ josdevos: achja, we zullen zien he. Fingers crossed en hopen dat het positief uitpakt!

Josdevos
25 januari 2005, 14:15
das waar ook, ibanez is van hoshino he... daarom: don't blame ibanez!
En idd die prijsverhogingen bij alle modellen, dit jaar zijn ook weer in ieder geval (bijna) alle JS en JEM modellen duurder geworden, maar wel standaard incl koffer.

edit @ josdevos: achja, we zullen zien he. Fingers crossed en hopen dat het positief uitpakt!

Ibanez is een produktnaam van Hoshino... Don't blame who? :razz:

edit - tja idd afwachten, ik zit er alleszinds niet OP té wachten...

Brianmayrulezzz
25 januari 2005, 14:31
Ibanez is een produktnaam van Hoshino... Don't blame who? :razz:

ja, dus volgens mij is het niet de beslissing van ibanez zelf, maar van Hoshino. Dus daarom ook niet de schuld van Ibanez, maar van het moederbedrijf Hoshino. Maar ik kan het fout hebben...


edit - tja idd afwachten, ik zit er alleszinds niet OP té wachten...

+1

Josdevos
25 januari 2005, 14:47
Ibanez is een produktnaam van Hoshino... Don't blame who? :razz:

ja, dus volgens mij is het niet de beslissing van ibanez zelf, maar van Hoshino. Dus daarom ook niet de schuld van Ibanez, maar van het moederbedrijf Hoshino. Maar ik kan het fout hebben...


edit - tja idd afwachten, ik zit er alleszinds niet OP té wachten...

+1

:) :???: :roll: :nervous:

Alain
25 januari 2005, 15:20
De kwaliteit van Ibanez zakt met de jaren. Ik vind mijn '89 RG 550 beter dan de recente Jems...

urezna
25 januari 2005, 16:08
Hoe kun je nou zeggen dat de kwaliteit zakt, als je nog geen ibanez prestige uit korea in je handen hebt gehad????? :???:

klinkt mij als een schoolvoorbeeld van een vooroordeel.... afwachten, gewoon afwachten.... ik geef ze in elk geval het voordeel van de twijfel...

Josdevos
25 januari 2005, 16:28
Denk niet dat een vooroordeel is hoor...Alain heeft genoeg Iba's ik heb er ook een deel gehad. Oudere en nieuwe.
Prijsstijgingen en kwaliteitsvermindering zijn nu eenmaal een fenomeen atm. Je gaat me niet vertellen dat die Koreaanse Prestiges beter gaan zijn als de huidige Japanse. Zou al tof zijn moesten ze de huidige kwaliteit kunnen handhaven.
Nuja mij kan het eigenlijk niks schelen omdat ik toch nooit nog een Ibanez koop (of het moest een necktrough J-custom S serie zijn, lekkere gitaar was dat jam...), maar idd gun ze het voordeel van de twijfel als je Iba fan bent...

Bovdien vind ik de Koreaanse SZ serie beter ineenzitten dan sommige van hun Japanse "prestige" superstrats...

urezna
25 januari 2005, 16:45
ik snap de zorg ook best wel hoor, en ik wil ook niet beweren dat de koreaanse BETER zullen zijn. maar de vraag was natuurlijk of ze daarmee ook slechter zullen zijn....
nou ja, we zien wel....

trouwens, deze, de RGT320QRBB vinnik ook wel heel erg om van te kwijlen..... Zou er spontaan GAS van krijgen:

http://www.ibanezrules.com/namm/images/2005/P1010078.JPG

Raffel
25 januari 2005, 16:46
vette planken, maar dit is toch al oud nieuws?

Alain
25 januari 2005, 16:58
Hoe kun je nou zeggen dat de kwaliteit zakt, als je nog geen ibanez prestige uit korea in je handen hebt gehad????? :???:

klinkt mij als een schoolvoorbeeld van een vooroordeel.... afwachten, gewoon afwachten.... ik geef ze in elk geval het voordeel van de twijfel...
Ik heb het niet over Koreaanse prestiges, ik heb het over Ibanez gitaren in het algemeen.

Mijn RG uit 89 vind ik een super-gitaartje, die ik kwalitatief beter vind dan de Jems die ik vorig jaar heb uitgeprobeerd. Ik heb dan ook beslist om eens van merk te veranderen, en heb me dan een Jackson gekocht :lol: en 't zal waarschijnlijk niet de laatste zijn.
De prijzen van de prestiges liggen ook beduidend hoger dan die van dezelfde modellen 15 jaar geleden, maar tegenwoordig ligger er ook geene echte DiMarzio's meer op...

Josdevos
25 januari 2005, 17:01
ik snap de zorg ook best wel hoor, en ik wil ook niet beweren dat de koreaanse BETER zullen zijn. maar de vraag was natuurlijk of ze daarmee ook slechter zullen zijn....
nou ja, we zien wel....

trouwens, deze, de RGT320QRBB vinnik ook wel heel erg om van te kwijlen..... Zou er spontaan GAS van krijgen:

http://www.ibanezrules.com/namm/images/2005/P1010078.JPG

Knappe gitaar! :o Hopelijk blijft het daar niet bij... maar zie daar al een Edge Pro II... :oops:

Anders Destium
25 januari 2005, 17:05
Hier meer info, kijk en huiver :-?

http://www.jemsite.com/forums/showthread.php?t=32807

Ook het NAMM verslag op www.ibanezrules.com belooft niet veel goeds:

http://www.ibanezrules.com/namm/2005/index.htm

Brianmayrulezzz
25 januari 2005, 17:16
Hier meer info, kijk en huiver :-?

http://www.jemsite.com/forums/showthread.php?t=32807

Ook het NAMM verslag op www.ibanezrules.com belooft niet veel goeds:

http://www.ibanezrules.com/namm/2005/index.htm

dat waren precies mijn bronnen, staat precies hetzelfde als in m'n eerste post hier :wink:

AART
25 januari 2005, 18:30
ik vind het echt jammer, ik ben nu echt blij dat ik een rg 750 op de kop heb kunnen tikken, echte japanse superstrat uit '89 of '90.
ding is echt kwaliteitsgitaartje, dimarzio's, edge brug, lekkere hals met sharktooth inlay
:)

sjaakies
25 januari 2005, 20:05
he heb vandaag de nieuwe catalogus gezien de mirror js staat er helaas niet. maar het zijn geen chromes maar mirrors

He Anders Destium weet jou of die nieuwe jems leds in de positie stippen hebben zag op de jem site forum een maar kan het niet terug vinden
alvast bedankt

Azrael
25 januari 2005, 20:23
he heb vandaag de nieuwe catalogus gezien de mirror js staat er helaas niet. maar het zijn geen chromes maar mirrors

He Anders Destium weet jou of die nieuwe jems leds in de positie stippen hebben zag op de jem site forum een maar kan het niet terug vinden
alvast bedankt

Tandjes..........

Nu in het Nederlands graag?

sjaakies
25 januari 2005, 20:27
kijk!!!!

http://img.photobucket.com/albums/v331/R1FSR/VARIOUS%20ROT/DSC02227.jpg

Brianmayrulezzz
25 januari 2005, 20:28
he heb vandaag de nieuwe catalogus gezien de mirror js staat er helaas niet. maar het zijn geen chromes maar mirrors

die JS wordt ook niet in de catalogus opgenomen omdat het zo'n beperkte oplage is. Het zijn geen mirrors maar aluminium afwerkingen. En ze gaan wel degelijk nog steeds onder de naam chromeboys! Joe noemt ze zelf ook chromeboy dus...

Edit: :o :o :o die JEM is wel echt heel cool zo!!! 8-) Dit is de eerste JEM waar ik GAS van krijg zeg, manman!

Wouter J
25 januari 2005, 23:00
Erg mooi behalve de akoestische dan, dat is een ugly motherfucker zeg :o

Waarom zeggen ze twouwens dat die nieuw is? Die is toch Vorig Jaar tijdens de Summer NAMM 2004 al uitgebracht?

wimmeltje
26 januari 2005, 08:27
he heb vandaag de nieuwe catalogus gezien de mirror js staat er helaas niet. maar het zijn geen chromes maar mirrors

die JS wordt ook niet in de catalogus opgenomen omdat het zo'n beperkte oplage is. Het zijn geen mirrors maar aluminium afwerkingen. En ze gaan wel degelijk nog steeds onder de naam chromeboys! Joe noemt ze zelf ook chromeboy dus...

Edit: :o :o :o die JEM is wel echt heel cool zo!!! 8-) Dit is de eerste JEM waar ik GAS van krijg zeg, manman!

Die JEM zitten er in het productie model ook LED's in de hals. Dat is wel erg vet en ik moet zeggen dat ik ook gas krijg voor een JEM.

Brianmayrulezzz
26 januari 2005, 17:09
achja, voor de meeste van ons zullen gitaren in deze prijsklasse (vooral die nieuwe Alumiboy!!!!) niet meer dan een droom blijven :cry: :cry:

Azrael
26 januari 2005, 17:15
takke forum....

Azrael
26 januari 2005, 17:15
achja, voor de meeste van ons zullen gitaren in deze prijsklasse (vooral die nieuwe Alumiboy!!!!) niet meer dan een droom blijven :cry: :cry:

Iedereen kan zo'n ding betalen. Het is maar net waar je je prioriteiten stelt....

Brianmayrulezzz
26 januari 2005, 17:20
takke forum....
+238746293746, ik wordt er ook doodziek van :evil:




achja, voor de meeste van ons zullen gitaren in deze prijsklasse (vooral die nieuwe Alumiboy!!!!) niet meer dan een droom blijven :cry: :cry:

Iedereen kan zo'n ding betalen. Het is maar net waar je je prioriteiten stelt....

ehm, ik neem aan dat je hier voor jezelf spreekt, want ik heb toevallig geen 5500 euro op m'n rekening staan. En ik neem aan dat een hoop medeforumers dat ook niet hebben, aangezien er een hoop studenten bij zitten! :wink:

Azrael
26 januari 2005, 17:25
takke forum....
+238746293746, ik wordt er ook doodziek van :evil:




achja, voor de meeste van ons zullen gitaren in deze prijsklasse (vooral die nieuwe Alumiboy!!!!) niet meer dan een droom blijven :cry: :cry:

Iedereen kan zo'n ding betalen. Het is maar net waar je je prioriteiten stelt....

ehm, ik neem aan dat je hier voor jezelf spreekt, want ik heb toevallig geen 5500 euro op m'n rekening staan. En ik neem aan dat een hoop medeforumers dat ook niet hebben, aangezien er een hoop studenten bij zitten! :wink:

LOL , ga weg man ik ben 17 verdorie en ben hartstikke blut en student. Maar ik weet dat zat mensen dure spullen kopen en dan zeiken dat ze geen dure gitaar kunnen kopen. Ik dacht overgens dat hij 2000/3000euro koste.....5500 is wel weer iets meer :roll:

Maarja.....zeg nooit nooit 8-)

Anders Destium
26 januari 2005, 17:28
Dit soort gitaren heb je vooral voor de heb, je kunt je geld beter in veel goedkopere gitaren steken die minstens net zo goed klinken.

Brianmayrulezzz
26 januari 2005, 17:30
ik zeg ook nooit nooit, ik ben zelf ook student en heb ook die JS10th (aka chromeboy). Maar dat komt gewoon omdat ik altijd goed kon sparen en de laatste jaren redelijk veel gewerkt heb en best geod betaalde baantjes had. Binnen mijn vriendengroep zou volgens mij niemand die gitaar kunnen betalen. Natuurlijk zijn er wel mensen van onze leeftijd die dat kunnen, maar niet veel volgens mij hoor!

Azrael
26 januari 2005, 17:30
Dit soort gitaren heb je vooral voor de heb, je kunt je geld beter in veel goedkopere gitaren steken die minstens net zo goed klinken.

Hehe , daar ben ik het dan wel heel erg mee eens. Ik ben blij zat met mijn RG Prestige en die zal echt niet voor die JS onder doen. Maar is wel vele malen goedkoper.

Paultje-k
26 januari 2005, 17:51
Erg mooi behalve de akoestische dan, dat is een ugly motherfucker zeg :o

Past mooi bij de rest van Steve Vai's gitaren... ik snap echt niet hoe mensen dat mooi kunnen vinden zo'n stompzinnig handvat boven je elementen! hoevaak gebruik je hem!!! :roll:

Wormaap
26 januari 2005, 17:57
Zo'n JS kan ik dus werkelijk nooit betalen (ben 18 ) daar zou ik nl. (uitgaande van 3000 piek) zo'n anderhalf jaar elke cent die ik binnenkrijg voor opzij moeten leggen (jaja ik weet het, beter baantje zoeken :-D)
Maar ik weet vrij zeker dat m'n Model 6 er écht niet voor hoeft onder te doen (met Kahler 2700 trem en'n ToneZone, binnenkort'n Hotrail erbij en ben aan't denken over'n EMG PA2 erbij :-D)

Josdevos
26 januari 2005, 18:19
Tuurlijk niet die own vele Ibeenhads... :lol:
Naar mijn mening dan toch, ieder zijn ding...

Azrael
26 januari 2005, 18:25
Erg mooi behalve de akoestische dan, dat is een ugly motherfucker zeg :o

Past mooi bij de rest van Steve Vai's gitaren... ik snap echt niet hoe mensen dat mooi kunnen vinden zo'n stompzinnig handvat boven je elementen! hoevaak gebruik je hem!!! :roll:

Ik vind de JEM7vwh de mooiste gitaar op aarde! Met de gouden hardware en de witte body.

mijnechtenaamisalvergeven
26 januari 2005, 18:49
Toch jammer dat die 7snarige js die joe live heeft (nog) niet is omgezet in een productiemodel.

'K heb zelf een JS1000 maar ik durf het niet aan om die om te laten bouwen tot 7snarige....

Paultje-k
26 januari 2005, 18:50
Erg mooi behalve de akoestische dan, dat is een ugly motherfucker zeg :o

Past mooi bij de rest van Steve Vai's gitaren... ik snap echt niet hoe mensen dat mooi kunnen vinden zo'n stompzinnig handvat boven je elementen! hoevaak gebruik je hem!!! :roll:

Ik vind de JEM7vwh de mooiste gitaar op aarde! Met de gouden hardware en de witte body.

maar dan nog... dat fuckin handvatje!!!! hoevaak gebruik je hem! :evil:

Azrael
26 januari 2005, 18:51
Erg mooi behalve de akoestische dan, dat is een ugly motherfucker zeg :o

Past mooi bij de rest van Steve Vai's gitaren... ik snap echt niet hoe mensen dat mooi kunnen vinden zo'n stompzinnig handvat boven je elementen! hoevaak gebruik je hem!!! :roll:

Ik vind de JEM7vwh de mooiste gitaar op aarde! Met de gouden hardware en de witte body.

maar dan nog... dat fuckin handvatje!!!! hoevaak gebruik je hem! :evil:

Hij is er helemaal niet om te gebruiken. Het staat gewoon ongelooflijk gaaf! 8-)

Brianmayrulezzz
26 januari 2005, 19:08
Ik vind de JEM7vwh de mooiste gitaar op aarde! Met de gouden hardware en de witte body.

:roll:

naja, tis jouw smaak he :razz:

Paultje-k
26 januari 2005, 19:21
Hij is er helemaal niet om te gebruiken. Het staat gewoon ongelooflijk gaaf! 8-)

Nou mooi zeg zo'n gat in je gitaar... :roll:

Anders Destium
26 januari 2005, 19:35
Erg mooi behalve de akoestische dan, dat is een ugly motherfucker zeg :o

Past mooi bij de rest van Steve Vai's gitaren... ik snap echt niet hoe mensen dat mooi kunnen vinden zo'n stompzinnig handvat boven je elementen! hoevaak gebruik je hem!!! :roll:

Ik vind de JEM7vwh de mooiste gitaar op aarde! Met de gouden hardware en de witte body.

maar dan nog... dat fuckin handvatje!!!! hoevaak gebruik je hem! :evil:

Waar je je allemaal niet druk om kunt maken :roll:

Ritch
26 januari 2005, 22:17
Ik vind die Jem met die blauwe leds ook zwaar kicken :D Wat een pimp ding man 8-)






Mothafuckin' P.I.M.P....

urezna
27 januari 2005, 09:19
Erg mooi behalve de akoestische dan, dat is een ugly motherfucker zeg :o

Past mooi bij de rest van Steve Vai's gitaren... ik snap echt niet hoe mensen dat mooi kunnen vinden zo'n stompzinnig handvat boven je elementen! hoevaak gebruik je hem!!! :roll:

Ik vind de JEM7vwh de mooiste gitaar op aarde! Met de gouden hardware en de witte body.

maar dan nog... dat fuckin handvatje!!!! hoevaak gebruik je hem! :evil:

Hij is er helemaal niet om te gebruiken. Het staat gewoon ongelooflijk gaaf! 8-)

dat niet alleen hoor... toen ik nog op een jem7bsb speelde, pakte ik hem weldegelijk regelmatig bij het handvat, hij zat er toch, en toch niet voor niets??? ;-)

Brianmayrulezzz
27 januari 2005, 11:01
Ik vind die Jem met die blauwe leds ook zwaar kicken :D Wat een pimp ding man 8-)

+1 :D Same goes for the JS 8-)
[/img]