PDA

View Full Version : Red Snapper



Droffie
25 januari 2005, 12:19
Hoi
Ik heb al aardig wat threads over dit pedaal gelezen maar wat me nog niet duidelijk is; hoe klinkt die op een clean kanaal van een kwaliteit buizenamp (let's say twintone). Is de tone dermate dat ie standalone gebruikt kan worden als blues/rock drive?

Ik begrijp dat er een nieuwere uitvoering is, any good?

Waar kan ik die dingen horen online en wie verkoopt ze in de retail? Ga geen 140 euro betalen voor een pedaal die ik nog nooit gehoord heb.

graag reacties guys.

thanks
D.

Speeddemon
25 januari 2005, 12:22
Ga geen 140 euro betalen voor een pedaal die ik nog nooit gehoord heb.

Veel succes met de verkoop van je Lehle dan. :roll:


:D :wink:

Droffie
25 januari 2005, 12:24
grapjas
Al moet ik zeggen dat ik het Flanger effect van de Lehle altijd erg vond tegenvallen. :D

Speeddemon
25 januari 2005, 12:27
grapjas
Al moet ik zeggen dat ik het Flanger effect van de Lehle altijd erg vond tegenvallen. :D
ik had bij m'n eigen AB boxjes ook wel een vettere self-oscillation verwacht.
:seriousf:

Droffie
25 januari 2005, 12:30
LOL...tja ik dacht, er zitten twee grote knoppen op. Overdrive en Flanger...Leuke combi. :-D

LordRiffenstein
25 januari 2005, 13:34
Clips staan op de Menatone-site http://www.menatone.com

ieme
25 januari 2005, 14:13
oude versie 3 knobs PTP, nieuwe versie 4 knobs printplaat, oude iets meer treble dan de nieuwe, ik heb er 2 gehad, met 2 verschillende amps, ze klinken in mijn oren niet met een Vox ac30, maar wel in de loop (!!!) van mijn guytron...

Droffie
25 januari 2005, 14:32
oude versie 3 knobs PTP, nieuwe versie 4 knobs printplaat, oude iets meer treble dan de nieuwe, ik heb er 2 gehad, met 2 verschillende amps, ze klinken in mijn oren niet met een Vox ac30, maar wel in de loop (!!!) van mijn guytron...
Opmerkelijk in de loop.

Ben van plan een Twintone aan te schaffen en ik vraag me af hoe die zal klinken op 't cleane kanaal voor de SRV sounds.
Ik vond de soundclips van Menatone niet zo goed klinken eigenlijk. te braaf naar mijn idee. kan aan de speelstijl en amp liggen maar toch.

Les Paul
25 januari 2005, 15:12
Ik heb de 4 knops versie, die ik gebruik op verschillende Marshalls en een Fender Blues Jr. Met name op de Blues Jr. zijn hele lekkere geluiden te krijgen. Strat ervoor en lekkere vette SRV-sound (nu nog als SRV leren spelen... :( )
Voor mijn DSL100 gebruik ik de Red Snapper als extra kick. Geeft een lekker ruige sound. De gain staat bij mij wel helemaal dicht.
Daarnaast heb ik een T-Rex Alberta, die een warmere vintage overdrive geeft.

Dirk_Hendrik
25 januari 2005, 15:56
Hoi
Ik heb al aardig wat threads over dit pedaal gelezen maar wat me nog niet duidelijk is; hoe klinkt die op een clean kanaal van een kwaliteit buizenamp (let's say twintone). Is de tone dermate dat ie standalone gebruikt kan worden als blues/rock drive?

Ik begrijp dat er een nieuwere uitvoering is, any good?

Waar kan ik die dingen horen online en wie verkoopt ze in de retail? Ga geen 140 euro betalen voor een pedaal die ik nog nooit gehoord heb.

graag reacties guys.

thanks
D.

Aan de Amstelveense weg in AMsterdam zit een toko die ze verkoopt.

ieme
25 januari 2005, 15:59
oude versie 3 knobs PTP, nieuwe versie 4 knobs printplaat, oude iets meer treble dan de nieuwe, ik heb er 2 gehad, met 2 verschillende amps, ze klinken in mijn oren niet met een Vox ac30, maar wel in de loop (!!!) van mijn guytron...
Opmerkelijk in de loop.


Komt omdat er een powerbreak tussen mn pre en poweramp zit, dan kan ik als ik t pedaal voor de preamp zet t volume niet boosten, maar in de loop wel en t klinkt killer! ik denk aan een 2e erbij... :D

PeArLjAm
25 januari 2005, 19:39
Komt omdat er een powerbreak tussen mn pre en poweramp zit, dan kan ik als ik t pedaal voor de preamp zet t volume niet boosten, maar in de loop wel en t klinkt killer! ik denk aan een 2e erbij... :D


you my man, you are a fortunate bastardo! :evil:

Lucluc
25 januari 2005, 20:18
Die oude modellen kun je voor maximaal 125 euro 2ehands kopen. De gain is hooguit medium te noemen en zelfs met de tone knop helemaal dicht, heb je meer hoog dan je originele signaal. Dat moet je wel mooi vinden.

Ik had een ervaren knutselaar er wat in laten zetten dat de toneknop wat verder terug kon in het bereik. Toen gaf de tone knop in het midden ongeveer even veel hoog door als helemaal dicht voor de modificatie.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik door de hype dacht met de beste overdrive ooit te maken te hebben, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dat wel tegen viel. Met mijn gitaren en versterkers en met mijn oren en alles wat daar tussen zit. Maar wel gewoon goed gebouwd, niets mis mee.

Persoonlijk houd ik meer van een tubescreamer achtig geluid en als je daar naar op zoek bent, dan zou ik deze voorbij laten gaan, wat Menatone in zijn omschrijving ook beweert.

Ik ben weer terug bij de Ibanez tubescreamer!