PDA

View Full Version : The "Spagetti"-Thread (sorry about speaking englis



PacoCasanovas
25 januari 2005, 10:36
Paco,

Don't need the schematics. Your build is somewhat similar to the effect I built last weekend:
http://www.freedomfoods.com.au/spagetti.jpg

Pretty high on Peperoni!


Dear Dirk!
You had always found nice words to say something.... :razz:

technology is here, its up on your own mix....or: Soldano is not the founder of tube-technology but the founder of circuits using tube-technology!

my answer is also pretty simple: i'm not the founder of JFET-technology, i'm made "my own circuits" using JFET technology.....got that?

there are plenty of others build or create something...its great!

please be so kind and post some sound-exaples from your devices! I wanna hear them!

Thanks for the spagetti....looking pretty! But i'm using differnt type of cheese! :wink:

greetz!

Dirk_Hendrik
25 januari 2005, 13:28
:seriousf: :seriousf:

Nothing critical on yor designs. Over the last few months I've seen little or nothing new in designs. Whet I do see is a lot of generalguitargadgets designs beiing sold as boutique. The one even better sounding than the other. They all have one thing in common: Altough it is the first project it is alway so way much better than the original......
Therefore when someone comes with something new, no matter what technology is used I'm pleased anyway.

As for the spagetti. I know that wires are inevitable. I also know that many wires for sure will cause mistakes as well as take quite some time to cut, solder etc etc. Therefore I target having as little wires as possible an make sure that the wiring is simple. I showed that in this topic:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=37435&highlight=tubeoverdrive
It's a fact I still should make those soundbites. :oops:

Especially when you have something like 20 orders for your design already it's going to save you many hours since you can pre-cut all wiring without the chance of them beiing too short.

bert k
25 januari 2005, 15:08
Kan dat nou niet in het Nederlands?

Wormaap
25 januari 2005, 15:16
Kan dat nou niet in het Nederlands?
Aangezien Paco geen NL spreekt lijkt me dat niet handig ;)

Robbert
25 januari 2005, 15:23
Oh god... gaan we weer :-?

Franc
25 januari 2005, 15:24
Volgens mij leest Paco wel Nederlands, maar kan hij het niet schrijven...

Paco, reageer alsjeblieft even als dit inderdaad zo is.

Op zich kan ik het alleen maar waarderen dat de interesse voor dit forum buiten onze taalgrenzen gaat, maar we zijn in essentie wel een Nederlandstalig forum, dus om het voor iedereen goed toegankelijk te houden, zie ik ook graag Nederlandse posts.

Ik hoop niet dat dit vervelend over komt, maar ik probeer ervoor te hoeden dat straks iedereen hier met elkaar in het Engels discussieert.

Dus als Paco Nederlands kan lezen, laten we dan in ieder geval in het Nederlands reageren. Dat Paco vervolgens in het Engels antwoordt is dan nog te overzien.

Franc.

Dirk_Hendrik
25 januari 2005, 15:43
When Paco reads messages he uses a translation program. The guy is Swiss so I guess his easiest choice would be German (or perhaps French or Retro-Roman(......))

As Robbert rightfully says, this discussion in not new.... it happened before in the vintage amp forum. In the effectsforum nobody ever had problems with either Paco or Keith (bigtonemusicbrewery) posting in English and never lead everyone speaking english.

And since we all learnt English in school, let's not get into this discussion again.

Franc
25 januari 2005, 15:55
Het is wel erg makkelijk om aan te nemen dat iedereen Engels kan (en wil) spreken.

Als Paco een vertaalprogramaa gebruikt om posts te lezen, dan kan hij dat dus ook doen om de antwoorden op zijn vragen te lezen, dus kunnen we gewoon allemaal in het Nederlands blijven praten.

Wat gebeurt er als er straks Duitse, Franse, Spaanse mensen gaan posten?

Dat maakt het er allemaal niet toegankelijker op voor de mensen.

Er zijn blijkbaar mensen die zich toch ergeren aan Engels (en andere talen) op zit forumm, gezien de reactie van bert k.

Laten we niet te ver off-topic gaan, maar de discussie wel degelijk voeren!

Franc.

Antal
25 januari 2005, 16:12
Ik begrijp je punt wel franc. Het zou alleen jammer zijn als mensen zoals paco of btmb niet meer mogen posten in het engels.

Robbert
25 januari 2005, 16:16
Back on topic..

Aad zijn spaghetti! :D

http://img186.exs.cx/img186/817/spaghetti2ae.jpg

PeeVee
25 januari 2005, 16:16
Zucht....

Moderator, we hebben dit al een keertje gehad in vintage amp forum dus a.u.b. afkappen. Iedereen mag hier zijn eigen mening over hebben maar de policy van gitaarnet.nl (PUNT NL!) lijkt me vrij duidelijk, de doelgroep is obviously (grin) Nederlandssprekend internet volk.

Dat iemand moeite neemt het Nederlands te ontcijferen is bewonderenswaardig, maar betekent niet dat hij er klakkeloos vanuit kan gaan dat mensen die geen Engels willen/kunnen lezen hetzelfde doen. Hij zal dus dan toch even hetzelfde kunstje moeten doen als hij wil schrijven.

Er zijn zat plenty internationale forums waar mensen terecht kunnen die Engels willen schrijven dus gitaarnet.nl hoeft niet in die behoefte te voorzien

Ik spreek dagelijks op mijn werk (vrijwel niets anders dan) Engels, spreek aardig mondje Duits en zelfs Frans maar geef in mijn vrije tijd toch zonder meer voorkeur aan de Nederlandse taal om in te schrijven op dit Nederlandse forum (ik denk dat dat voor vele anderen geldt).

Robbert
25 januari 2005, 16:19
Mijn spaghetti..

http://img186.exs.cx/img186/8730/mijnspaghetti3ke.jpg

:D

Robbert
25 januari 2005, 16:24
Ooohhh.. beetje spaghetti met véél kaas:

http://img180.exs.cx/img180/4223/jtm45079kb.jpg

http://img200.exs.cx/img200/5066/jtm45089jw.jpg

http://img200.exs.cx/img200/4123/jtm45091om.jpg

Franc
25 januari 2005, 16:26
Zucht....

Moderator, we hebben dit al een keertje gehad in vintage amp forum dus a.u.b. afkappen nou.

Wat denk je dat ik probeer dan.

Terug ontopic nu en in het NL graag.

Franc.

PeeVee
25 januari 2005, 16:29
Het zou alleen jammer zijn als mensen zoals paco of btmb niet meer mogen posten in het engels.
Ik zou niet weten waarom, in andere fori gaat het prima zonder Engelse berichten, heb niet het idee dat ik iets mis.

PeeVee
25 januari 2005, 16:30
Het zou alleen jammer zijn als mensen zoals paco of btmb niet meer mogen posten in het engels.
Ik zou niet weten waarom, in andere fori gaat het prima zonder Engelse berichten, zou niet weten waarom er voor dit nieuwe gebied nu weer dezelfde discussie moeten gaan voeren, een goed verstaander... etc.

Dirk_Hendrik
25 januari 2005, 16:54
back offtopic (sorry franc):
Waarom liever in het engels posten dan die vertaalmachine gebruiken voor het n het nederlands posten? Heel eenvoudig omdat die vertaalmachines allesbehalve perfect zijn en dus vaak vreemde vertalingen geven. Vertaal Fender Deluxe Reverb maar eens in het Nederlands..... Toen Keith daarmee begon gaf dat hilarische vertalingen.

Soms lopen discussies nou eenmaal een andere kant uit. Je kunt de discussie een tijdje laten gaan en daarmee tot een compromis komen, of je kunt als een gek "ontopic please" gaan roepen. Laat het even lopen.

En andere fori gaat het prima zonder engels? Klopt. Die lui zijn namelijk NIET andertalig.

Franc
25 januari 2005, 17:05
Ik denk dat bepaalde mensen hier zelfs al wat moeite hebben met het lezen van Nederlands zo aan de reacties te zien! :evil:

Ik heb NIET gezegd dat Paco in het Nederlands moet posten, maar juist gezegd dat het te accepteren valt als hij in het Engels post.
Zolang de reacties gewoon in het Nederlands zijn. Die kan hij dan prima vertalen met zijn programmaatje.

En ik roep niet de hele tijd: ontopic, maar ik zei dat ik deze discussie niet in dit topic wil voeren.

Dus, bij deze, einde discussie. Ik wil dat de Nederlanders in het Nederlands posten in een thread als deze, dan is er niets aan de hand.

En dus nu: voor de laatste maal: terug on topic, anders gooi ik het slot erop.

Franc.
mod van dit forum, voor het geval jullie het nog niet door hadden.

Robbert
25 januari 2005, 17:11
:roll:

PeeVee
25 januari 2005, 17:19
DH leek hier een nare draai aan deze discussie te geven maar we zijn inmiddels via PM wat nader tot elkaar gekomen en het blijkt dat er (wederzijds) sprake is van verkeerde interpretatie van (misschien wat ongelukkig geplaatste) statements, althans, dat is mijn conclusie, weet (nog) niet of DH die deelt.

Het spijt en verbaasd me te moeten zien dat alle "relletjes" uit het vintage forum hier wederom de kop opsteken, begrijp ook niet goed waarom mensen denken dat het in dit forum anders is dan op een ander gitaarnet forum maargoed, ik trek mijn conclusies en verdwijn naar de achtergrond, jammer want dat is niet de bedoeling van een forum.

V!N
25 januari 2005, 18:41
Ik win ! 8-)

http://members.home.nl/vincenteisen/rattennest.jpg

H.Manback
25 januari 2005, 18:46
Ik zou jullie graag de spaghetti in m'n fuzz laten zien, ik ben echter bang dat ik m dan niet meer dicht krijg...

birt
25 januari 2005, 18:49
Ik win ! 8-)

http://members.home.nl/vincenteisen/rattennest.jpg
no way:
http://users.pandora.be/vandijckheffen/bert/Beirut.pps

PacoCasanovas
25 januari 2005, 18:55
Hey Dirk!

Sorry...i miss understood your toughts....didn't know the joke about spagetti....i'm using fx-pedals since about 6 months...before i had those shitty multi-fx units (for my home-use!)

i never said my designs would be better than whatever....this is my first project and not 100% finished (happy) with the design at the moment...i build the complete circuit on a experimental-board so i can easy change resistors, caps ...to get the theory/real-thing in a balanced mood... :wink: you know what i mean!

as for the translation-thing:

sorry guys...its unusal that a swiss guy post in a dutch board....i just do it b/c here are so much cool guys with a lot of experience (i can learn from if ya let me), lot of great players with big knowledge....to name it! Great musicians....one of the best european based guitar boards...and if ya let me posting my tiny knowledge and soundbytes...i would be very proud!

Thanks & greetz (all the best!)
Paco

birt
25 januari 2005, 18:55
en ik wil je deze foto ook zeker niet onthouden V!N :D
http://users.pandora.be/vandijckheffen/bert/DSC04618.jpg

Dirk_Hendrik
25 januari 2005, 19:02
Geen probleem Paco.

We kregen alléén discussie over de taal waarin we antwoorden.

Franc
25 januari 2005, 19:03
ik trek mijn conclusies en verdwijn naar de achtergrond, jammer want dat is niet de bedoeling van een forum.

PeeVee, ik hoop dat je hier nog eens over na wil denken... :-?

Jouw kennis en ervaring wordt op dit forum zeer op prijs gesteld.

Bovendien wordt jou niets verweten.
Sterker nog, er wordt niemand iets verweten.

Franc.

Dirk_Hendrik
25 januari 2005, 19:24
Meer spagetti!!
http://www.pure-tube-technology.de/TW528.jpg

V!N
25 januari 2005, 19:59
Mooie rattennesten Birt ! :D

http://members.home.nl/vincenteisen/in_top.jpg

PacoCasanovas
25 januari 2005, 23:02
Ik win ! 8-)

http://members.home.nl/vincenteisen/rattennest.jpg

hahaha...looks like an old Soundcity amp i had to repair a few months ago....it was 150Watt amp....lot of "spagetti" inside.....btw...i change the thread-title into "the spagetti-thread" :wink:

@ Franc: i have no problem if you continue answer on my postings in your language.... :cool: ...i learn alot! Now i'm able to read about 60% without any translator-programm (except the tougher stuff!)

Remember, i never learned how to write or read english in a school....i did everything by doing (was on tour with a US-Blues-Rock Band about six yrs ago...i learned a lot how to talk 'bout easy things....now i'm learning how to write in english just by posting in various messageboards!
Maybe i would be able to write in dutch without babelfish.org in a few years!

You guys helped me a lot gettin better!

If you think i should leave...send me a PM.... :razz:

all the best & continue posting your spagetti!

Paco

nicoverduin
25 januari 2005, 23:10
Paco,
Just to satisfy my curiosity: Where do you come from if it is not an english speaking environment?
NIco

PacoCasanovas
25 januari 2005, 23:46
i'm living in switzerland! we speak german or swiss-german :wink:

i learned a bit english in school (7th to 9th grade) but more the grammatical "school"-type of english-knowledge...not very usefull in daily live! :lol:

matto
26 januari 2005, 13:48
Paco,
Just to satisfy my curiosity: Where do you come from if it is not an english speaking environment?
NIco

Had de moderator niet beleefd gevraagd om in het Nederlands te antwoorden? :oops:

Franc
26 januari 2005, 13:52
Verdorie! Kijk ik even niet (die emailnotificatie is niet echt betrouwbaar)!

Nico, alsjeblieft? In het Nederlands!

Franc.

PacoCasanovas
26 januari 2005, 19:18
ooh...just answer/ask as you like...english or dutch....

or....is there a rule that board-members could be banned if posting in english :D ? Freaks! :razz:

Robbert
26 januari 2005, 22:42
ooh...just answer/ask as you like...english or dutch....

or....is there a rule that board-members could be banned if posting in english :D ? Freaks! :razz:

Nee, het is gewoon dat Franc zijn hoekje, uh werkbank heeft gekregen op dit forum en dan graag duidelijk heeft wat de regels zijn. En zoals ik ze begrijp: Nederlanders spreken en antwoorden Nederlands en jij.. niet :D

matto
27 januari 2005, 00:13
zo is dat enne, geen harde gevoelens hoor. :P

Franc
27 januari 2005, 00:16
Amen.

En laat dit het laatste zijn wat er over gezegd is :-D

Franc.

dejohan
28 januari 2005, 20:21
ooh...just answer/ask as you like...english or dutch....

or....is there a rule that board-members could be banned if posting in english :D ? Freaks! :razz:

Nee, het is gewoon dat Franc zijn hoekje, uh werkbank heeft gekregen op dit forum en dan graag duidelijk heeft wat de regels zijn. En zoals ik ze begrijp: Nederlanders spreken en antwoorden Nederlands en jij.. niet :D

Et les Belges? Est-ce que nous pouvons parler français? :-D :-D

(voor er iemand ontploft: hét is een grapje hoor)

dejohan
28 januari 2005, 20:22
...

Franc
28 januari 2005, 20:29
**BOEM**

Speeddemon
5 februari 2005, 20:46
Wat een razzia praktijken zeg.
Wees blij dat iemand met veel technische kennis als Paco ons forum komt verrijken.

Gaan jullie ook zeiken als Jim Marshall, Brian Mena of Pete Cornish hier komen posten in 't Engels? :roll:

Misschien dat PeeVee en enkele anderen geen meerwaarde hechten aan Paco, maar ik en verschillende effecten-jongens wel.

Thanks for reading, moderator. :razz: :lol:

nicoverduin
5 februari 2005, 21:27
Nou ik geloof dat ik een paar posts gemist heb..... Ik zag nu pas het commentaar over mijn engelse vraag aan een meneer die kennelijk beter engels spreekt dan Nederlands (trouwens mijn 2e moedertaal is Australisch....). Jammer dat onze "wat de boer niet kent vreet hij niet" nederlandse forummers zo beperkt zijn in hun denken.
Nico 8)

Dirk_Hendrik
5 februari 2005, 21:39
Nee speedy,
Ze mogen best in het engels posten. We moeten in deze rubriek van het forum alléén in het Nederlands posten als we een antwoord willen geven.

Verder is het niet de bedoeling dat daar in dit topic discussie over is. Dan gooit de mod het topic dicht. Snap je?? Ik vraag me alléén nog steeds af waar het discussietopic dan wel blijft.

Ok dus...
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=47413

Dus: als definitie voor werkplaats posts:
Een pedaal mag hier geen true bypass genoemd worden. Wat maken we ervan? Echte omzeiling???. De schakelaat noemen we daarmee een 3ado: 3 aansluitingen dubbele omschakeling[/url]

Dirk_Hendrik
5 februari 2005, 21:42
jemic Nico!
Dat is de eerste post in dagen die ik van je langs zie komen die niet eindigt met een: " :-D "

Ik begrijp je niet zo goed met je laatste opmerking.

nicoverduin
5 februari 2005, 21:50
Heel simpel, Als iemand opdit forum zich toevallig beter uitdrukt in het engels, wat is er dan mis mee dat hij ook de antwoorden krijgt in het engels. Tenslotte was hij degene die de post opstarte.

Als er morgen een fransman een vraag zou stellen in het frans, dan vind ik dat dat moet kunnen. Het nadeel (voor hem) is dat er mogelijk maar een beperkt aantal mensen kunnen antwoorden omdat ze onvoldoende frans spreken (laat staan schrijven).

Waar ik me dus aan stoorde is de gedachte die bij mij werd opgewekt dat op dit forum (eigenlijk) alleen maar in het Nederlands gecommuniceerd mag worden. Nou ik deel die mening niet, dus zal ik er wel een keertje uitgeknikkerd worden. M.a.w. komt er morgen een vraag in het engels, dan geef ik een antwoord in het engels (zolang mijn toegang nog werkt....).

Mij maakt het niets uit waar iemand vandaan komt en welke taal hij spreekt. Het gaat om het uitwisselen van kennis. En die staat boven welke taal.

:-D NIco

Franc
5 februari 2005, 21:53
Jongens, ik ga het nog 1 keer duidelijk uitleggen en dan gaat het slot erop.
Dan gaan jullie maar verder discussieren in het topic van Dirk.

We zitten hier op een Nederlandstalig forum.

Een van de argumenten om dit forum (De Werkbank dus) te openen was, dat er weinig tot geen Nederlandstalige forums/fora zijn over zelfbouw aan versterkers, pedalen etc.

Ja, er zijn massa's Engelstalige sites en forums, maar Nederlandstalig niet.
En het is gewoon prettig om eens in je eigen taal over je hobby te kunnen kletsen.

Ik heb niets tegen Engels, kom ook op heel veel Engelse sites, sh*t, mijn eigen website is in het Engels, maar we hebben hier gewoon voor Nederlands gekozen!

Als er dan mensen zijn die met vertaalprogramma's meelezen, schitterend.
Geeft aan dat er hier veel interessants te lezen is.
Wil diegene posten in zijn/haar eigen taal, zien we door de vingers, maar wij blijven Nederlands praten hier.

Simpel, voor iedereen hier begrijpelijk.

En nee, dat betekent niet dat we niet 'amp' mogen zeggen of 'overdrive' of andere Engelse of anderstalige kreten mogen slaken.
Dat argument wordt zo vaak gebruikt. Erg flauw, want dan begrijp je dus duidelijk niet waar het om gaat.

Ik ben ook geen taalpurist, daar heeft het absoluut *niets* mee te maken.
Als ik op bijvoorbeeld Plexi Palace een Nederlandstalige discussie zou starten met Nederlanders (en die zitten daar genoeg) dan krijgen we ook binnen de kortste keren commentaar.
En terecht.

En nu case closed, topic closed. Voor discussies weten jullie waar je heen kunt.

Franc.

Edit: op veler verzoek is het topic weer open dus discussieer vooral verder over het al dan niet in het Engels posten. Ik ga me er niet meer mee bemoeien, tenzij jullie grof worden ;)