PDA

View Full Version : goede dvd-video lesmateriaal



chorial
25 januari 2005, 09:16
Hallo Iedereen,

Ik wil naast mijn fysieke gitaarles wat dvd-video lesmateriaal aanschaffen. Met name op ebay is voldoende te vinden, fingerpicking blues en rock genieten mijn voorkeur.

Maar, hebben jullie ervaring met dvd-video materiaal. zo ja, wat is goed en wat is zonde van het geld?

ik hoor het wel, Chorial

Roy K.
25 januari 2005, 21:15
Ik heb een flink aantal van die instructievideo's, zijn erg lachen om te kijken en je steekt er ook nog wat van op! :wink: Educatief gezien verschilt de kwaliteit enorm...ik weet niet wie er een idool van je is, maar er zijn ontzettend veel bluesvideo's, ik zou zeggen koop er een keer 1, ik kan je niks aanraden, want die video's verschillen nogal, je weet nooit van te voren wat je krijgt (ja je kan een beetje op de titel/artiest af gaan natuurlijk)...

Azrael
25 januari 2005, 21:22
Ik vind de John Pettruci video "Rock Discipline" erg goed. Helemaal afgespeeld heb ik hem niet want ik oefen het beetje bij beetje. Zijn stem is duidelijk en het is goed gefilmd. Het is een DVD als het goed is maar ik gebruik Shareaza.....

Roy K.
25 januari 2005, 21:39
Die is idd erg vet, duurt wel erg lang volgens mij (2 uur of zo) maar als ik lees wat hij wil is het denk ik niet iets dat in het straatje van chorial past....

Lacrimosa
25 januari 2005, 21:47
Ik vind de John Pettruci video "Rock Discipline" erg goed. Helemaal afgespeeld heb ik hem niet want ik oefen het beetje bij beetje. Zijn stem is duidelijk en het is goed gefilmd. Het is een DVD als het goed is maar ik gebruik Shareaza.....

+1

Heb de dvd, dus met bonusmateriaal etc... 8-)

chorial
26 januari 2005, 09:58
Bedankt voor jullie inbreng,

Ik zal eens wat dvd's bestellen. Om te proberen.

groet, Chorial

Brianmayrulezzz
26 januari 2005, 16:43
Ik vind de John Pettruci video "Rock Discipline" erg goed. Helemaal afgespeeld heb ik hem niet want ik oefen het beetje bij beetje. Zijn stem is duidelijk en het is goed gefilmd. Het is een DVD als het goed is maar ik gebruik Shareaza.....


+1

deze is echt heel goed, hier hoef je ook geen DT fan voor te zijn. Hij behandelt allerlei technieken heel rustig (John:"now i'll play it fast"... Me: "ok John, I've just lost ya" :wink: ) en heel goed uitgelegd. Echt een aanrader!

Soulflyhigh
28 januari 2005, 08:29
Zit bij die John Petrucci DVD ook een boekje met de tabs of moet je bij alles kijken hoe hij het speelt.

Azrael
28 januari 2005, 09:38
Zit bij die John Petrucci DVD ook een boekje met de tabs of moet je bij alles kijken hoe hij het speelt.

Ik heb geen idee maar hij legt het zo duidelijk uit dat het totaal niet nodig is om een tabboekje te hebben. Ik denk dat het zelfs onhandig zou zijn......

Lacrimosa
28 januari 2005, 14:40
Zit bij die John Petrucci DVD ook een boekje met de tabs of moet je bij alles kijken hoe hij het speelt.

ja in et boekje zit alles in tabformaat. Dus alle oefening enzo...

Brianmayrulezzz
28 januari 2005, 17:17
zit er wel bij ja, ik heb 'm ook nog als pdf-bestand, pm maar ff als je die vast wilt :wink:

Jax
28 januari 2005, 17:37
O, zou je mij hem even kunnen sturen, alsjeblieft? ik heb je een pm gestuurd.

Brianmayrulezzz
28 januari 2005, 17:51
you've got mail! :wink:

Jax
28 januari 2005, 18:26
Hartstikke top! Bedankt man!

Azrael
29 januari 2005, 22:40
Nog een tip als je wilt werken aan je melodische kant inplaats van je technische kant.

Marty Friedman - Melodic Control

Al heb ik maar een paar kleine dingetjes geleerd , toch zijn sommige nuttig en brengen je net een stapje verder.

Hebben er nog meer mensen tips voor filmpjes om improvisatie technieken te leren? Ik speel zelf al behoorlijk leuk op gehoor maar wat theoretische know-how en tips zijn altijd welkom.

WICKED
30 januari 2005, 15:05
Nog een tip als je wilt werken aan je melodische kant inplaats van je technische kant.

Marty Friedman - Melodic Control

Al heb ik maar een paar kleine dingetjes geleerd , toch zijn sommige nuttig en brengen je net een stapje verder.

Hebben er nog meer mensen tips voor filmpjes om improvisatie technieken te leren? Ik speel zelf al behoorlijk leuk op gehoor maar wat theoretische know-how en tips zijn altijd welkom.

Die vid van marty is erg goed :)

Nog meer tips om te improviseren?

1. Heel veel pingelen

2. Gewoon veel solo's leren, en dan wat coole licks die je kent samenvoegen in je eigen improvisatie...backingtracks van santana zijn erg vet om over te improviseren 8-)

Brianmayrulezzz
30 januari 2005, 17:49
ZUCHT :evil:

(dubbelpost, again)

Brianmayrulezzz
30 januari 2005, 17:50
wwwoooww ja, ik heb die van Scott Henderson, precies dezelfde titel; hij moet echt de prijs krijgen voor lelijkste gitarist tijdens het spelen. Kzal es kijken of ik die van Marty ook kan krijgen :)
Hij legt het trouwesn echt supergoed uit op die video!

Soulflyhigh
31 januari 2005, 00:07
zit er wel bij ja, ik heb 'm ook nog als pdf-bestand, pm maar ff als je die vast wilt :wink:
Cool thanks ja ik zou graag dat bestandje willen hebben. PM is onderweg

VHsologitarist
31 januari 2005, 03:21
hey Azrael,

Ik denk dat ik het antwoord heb op jou vraag:
Wat ikzelf een ontzettend goede instructie video vind is de instructie video van Al Di Meola genoemd "REH instruction video Al Di Meola" te downloaden op Kazaa E-mule etc.

Hij legt hier uit hoe hij improviseert en welke technieken hij gebruikt.
Echt een aanrader (Al Di Meola staat bekend om zijn improvisatie vermogen en als jazz/rock gitarist).
Er is wel enige theorie nodig om hem te begrijpen (maar hij legt zijn manier van denken en spelen uit tijdens het improviseren en dat is waar je naar vroeg).

Hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd ;)

groetjes
ferreke

Roy K.
31 januari 2005, 12:22
Die van Di Meola heb ik ook, maar heb 'm nooit echt goed bekeken, kan er dus niet veel over zeggen :oops: (ik zal hem binnenkort weer eens bekijken :) )...

Check de beide vid's van Scott Henderson uit, gozer legt idd erg goed uit en is natuurlijk een top fusiongitarist, als je het van iemand moet leren...

Brianmayrulezzz
31 januari 2005, 15:30
distributie van de Rock Discipline tabs komt goed op gang :D

Brianmayrulezzz
2 februari 2005, 18:20
ok iedereen,
de tabs van Mary Friedman - Melodic control zijn ook beschikbaar!
Kom maar met de pm's :wink:

Bloodline
4 februari 2005, 23:49
Speed Kills en Speed Lives van Michael Angelo zijn ook heel erg goed. de dvd's ( of video ) zijn gewoon erg leuk. hij legt alles goed het, en zijn gitaar presentatie is grappig, en veelzeidig en informatief

Bloodline
4 februari 2005, 23:50
Speed Kills en Speed Lives van Michael Angelo zijn ook heel erg goed. de dvd's ( of video ) zijn gewoon erg leuk. hij legt alles goed het, en zijn gitaar presentatie is grappig, en veelzeidig en informatief

Azrael
5 februari 2005, 00:33
Ik heb wat Scott Henderson gevonden......

1 woord.....

GEWELDIG! :-D Meesterlijke man!

Roy K.
5 februari 2005, 00:37
Kende je hem nog niet dan? (zijn muziek bedoel ik)

Welke van zijn video's heb je? Ik heb vanavond nog een gedeelte van jazz-fusion gekeken, brute shit hoor...Melodic control is ook een goeie...Viel Spass!

bazzieman
5 februari 2005, 09:41
ik had laatst een video gedownload van eric johnson. die was ook erg handig. Ook fijn voor je melodische kanten enzo. die heb ik gedownload op gluz. met japanse ondertiteling :-D

succes

Azrael
5 februari 2005, 13:00
Kende je hem nog niet dan? (zijn muziek bedoel ik)

Welke van zijn video's heb je? Ik heb vanavond nog een gedeelte van jazz-fusion gekeken, brute shit hoor...Melodic control is ook een goeie...Viel Spass!

Beide heb ik....

Ik ken hem al van Tribal Tech....ook een meesterlijke band! 8-)

Roy K.
5 februari 2005, 19:40
Hey, heb jij als Vai-fan ook die 10 hour guitar work-out van hem (of die hele brute, er schijnt ook een van 30 uur te zijn :o )? Ben wel benieuwd of dat wat is om te kopen... 8-)

Azrael
5 februari 2005, 19:49
Hey, heb jij als Vai-fan ook die 10 hour guitar work-out van hem (of die hele brute, er schijnt ook een van 30 uur te zijn :o )? Ben wel benieuwd of dat wat is om te kopen... 8-)

Nope. Maar er staat een prima transcriptie op powertabs.net
Leek mij niet echt het kopen waard. Geef mij "Speed Mechanics for Lead Guitar" maar. Alleen zonde dat er weinig op string-skipping/sweeps wordt in gegaan. :)

Azrael
5 februari 2005, 19:52
Nope heb ik niet. Je kunt echter wel op powertabs.net kijken. Daar staat hij op in powertab formaat.

Roy K.
5 februari 2005, 20:04
Okee zal ik die proberen te downloaden. Is het oorspronkelijk een boek of een video?

SMFLG heb ik ook als pdf-je gehad maar sprak me destijds niet echt aan.

String-skipping en sweeps worden trouwens prima uitgelegd ook in "Rock chops" van Richie Kotzen (Monster licks en speed picking van Gambale is trouwens ook vol met sweeps, maar hij doet ze op een aparte manier en dat wil ik mezelf nu niet aanleren)! :P (raar trouwens dat dat niet voorkomt in een work out van 10 uur :-? )

Azrael
6 februari 2005, 12:00
Het stond in een gitaarmagazine ooit.