PDA

View Full Version : Nieuwe Zakk Wylde Signatures bij Epiphone!!



EmgMaster
24 januari 2005, 21:56
Het zat er natuurlijk aan te komen, maar ze zijn er dus, er zijn 2 nieuwe bij:

Buzzsaw: http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=243&CollectionID=6

Camo: http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=244&CollectionID=6

AART
24 januari 2005, 22:03
ik vind de camo wel koel, de buzzsaw niet, maar het origineel is nog altijd het vetste.....

EmgMaster
24 januari 2005, 22:05
daar ben ik het absoluut mee eens, maar vind ze allemaal wel wat hebben.
Net even anders, maar niet te opvallend

zium
24 januari 2005, 22:34
die buzzsaw iswel ruig, alleen jammer van die emgs imo

Orpheo
24 januari 2005, 22:38
de buzzsaw vind ik persoonlijk t coolst.


maar de gewone bullseye vind ik t mooist.

ik vroeg me af: als alles goed gaat (en zoals t er nu naar uit ziet, gaat dat t ook!!) komt er bij mij hier, eind van de zomer een

GIBSON LES PAUL (zie je wel andersD!! toch les paul!!!) Zakk Wylde signature.

ik vind m helemaal top, maar STEL nu, ik wil daarin andere hums gooien, Dimarzio superdistortion bv, kan dat dan? of moet je frezen? ik las zoiets als dat emgs een andere vorm hebben?? :-?

maar weer ff ontopic: buzzsaw rulezz 8-)

groovyB3
24 januari 2005, 22:38
die buzzsaw iswel ruig, alleen jammer van die emgs imo

Die heb je zo vervangen voor een setje gewone buckers. EMG's zijn gewild 2e hands, dus kan je met gemak ruilen.

Wormaap
24 januari 2005, 22:56
EMGs hebben inderdaad een iets andere vorm, vanwege de hoeken die bij normale 'buckers afgerond zijn moet je héél soms frezen als je ze in een gitaar wil zetten waar normaal gewone inzitten. Andersom is geen enkel probleem dus :)

Orpheo
24 januari 2005, 23:01
EMGs hebben inderdaad een iets andere vorm, vanwege de hoeken die bij normale 'buckers afgerond zijn moet je héél soms frezen als je ze in een gitaar wil zetten waar normaal gewone inzitten. Andersom is geen enkel probleem dus :)

okayy!! naja, boeit t mij wat.....tis maar een miniskuul klein beetje....
but we'll cross that bridge when it comes to it.

iig bedankt!

Negative K3 fan
24 januari 2005, 23:01
echt lijp die camo

Wormaap
24 januari 2005, 23:03
EMGs hebben inderdaad een iets andere vorm, vanwege de hoeken die bij normale 'buckers afgerond zijn moet je héél soms frezen als je ze in een gitaar wil zetten waar normaal gewone inzitten. Andersom is geen enkel probleem dus :)

okayy!! naja, boeit t mij wat.....tis maar een miniskuul klein beetje....
but we'll cross that bridge when it comes to it.

iig bedankt!
'T is dus helemaal niks als je in een gitaar waar al EMGs in zitten een gewone 'bucker wil zetten ;)

Orpheo
24 januari 2005, 23:42
EMGs hebben inderdaad een iets andere vorm, vanwege de hoeken die bij normale 'buckers afgerond zijn moet je héél soms frezen als je ze in een gitaar wil zetten waar normaal gewone inzitten. Andersom is geen enkel probleem dus :)

okayy!! naja, boeit t mij wat.....tis maar een miniskuul klein beetje....
but we'll cross that bridge when it comes to it.

iig bedankt!
'T is dus helemaal niks als je in een gitaar waar al EMGs in zitten een gewone 'bucker wil zetten ;)

de zakk-sig? als je daar een gewone bucker inzet krijg je toch een gewone les paul?? of ben ik nu abuis? tis dezelfde vorm, zelfde hout....whats the difference?

Orpheo
24 januari 2005, 23:42
EMGs hebben inderdaad een iets andere vorm, vanwege de hoeken die bij normale 'buckers afgerond zijn moet je héél soms frezen als je ze in een gitaar wil zetten waar normaal gewone inzitten. Andersom is geen enkel probleem dus :)

okayy!! naja, boeit t mij wat.....tis maar een miniskuul klein beetje....
but we'll cross that bridge when it comes to it.

iig bedankt!
'T is dus helemaal niks als je in een gitaar waar al EMGs in zitten een gewone 'bucker wil zetten ;)

de zakk-sig? als je daar een gewone bucker inzet krijg je toch een gewone les paul?? of ben ik nu abuis? tis dezelfde vorm, zelfde hout....whats the difference?

Wormaap
24 januari 2005, 23:46
Dubbel :(

Wormaap
24 januari 2005, 23:47
EMGs hebben inderdaad een iets andere vorm, vanwege de hoeken die bij normale 'buckers afgerond zijn moet je héél soms frezen als je ze in een gitaar wil zetten waar normaal gewone inzitten. Andersom is geen enkel probleem dus :)

okayy!! naja, boeit t mij wat.....tis maar een miniskuul klein beetje....
but we'll cross that bridge when it comes to it.

iig bedankt!
'T is dus helemaal niks als je in een gitaar waar al EMGs in zitten een gewone 'bucker wil zetten ;)

de zakk-sig? als je daar een gewone bucker inzet krijg je toch een gewone les paul?? of ben ik nu abuis? tis dezelfde vorm, zelfde hout....whats the difference?
Lijkt er wel op ja :)
Wat ik dus bedoelde is als je in die Zakk Sig gewone 'buckers zet je niet hoeft te frezen, omdat de EMGs dus ietsjes meer ruimte innemen. Het kwam namelijk zo over dat je wat ik postte verkeerd had begrepen en dacht dat je dan 'een miniskuul klein beetje' moet frezen :)

Orpheo
25 januari 2005, 00:01
EMGs hebben inderdaad een iets andere vorm, vanwege de hoeken die bij normale 'buckers afgerond zijn moet je héél soms frezen als je ze in een gitaar wil zetten waar normaal gewone inzitten. Andersom is geen enkel probleem dus :)

okayy!! naja, boeit t mij wat.....tis maar een miniskuul klein beetje....
but we'll cross that bridge when it comes to it.

iig bedankt!
'T is dus helemaal niks als je in een gitaar waar al EMGs in zitten een gewone 'bucker wil zetten ;)

de zakk-sig? als je daar een gewone bucker inzet krijg je toch een gewone les paul?? of ben ik nu abuis? tis dezelfde vorm, zelfde hout....whats the difference?
Lijkt er wel op ja :)
Wat ik dus bedoelde is als je in die Zakk Sig gewone 'buckers zet je niet hoeft te frezen, omdat de EMGs dus ietsjes meer ruimte innemen. Het kwam namelijk zo over dat je wat ik postte verkeerd had begrepen en dacht dat je dan 'een miniskuul klein beetje' moet frezen :)

klopt, ik zie t nu. ik las verkeerd. sorry!!

Josdevos
25 januari 2005, 07:36
De zakk lp heeft een maple neck, zowel de bullseye (maple + ebony) als de camo (maple + maple), big difference dus.

Orpheo
25 januari 2005, 07:42
De zakk lp heeft een maple neck, zowel de bullseye (maple + ebony) als de camo (maple + maple), big difference dus.

klopt. maar ik heb n keer op een LP uit 1976 gespeeld, ook maple+ebony, en die had hums (jajaa, de Dimarzio SD's !!) en daar klonk t, in mijn oren dan, super in.

maar goed, ik hoef dan toch niet te frezen, ik kan t allicht proberen. ik zal me er geen buil aan vallen.

(maar zoals ik al zei: tis nog niet 100% zeker dat ik m krijg! de kans zit er alleen heeeel dik in... :) )

bloodboiler
25 januari 2005, 11:26
Potmeters van EMG's hebben (een paar jaar geleden iig) een kortere schacht, dus als je EMG's in een Gibson Lp zet moet je vanbinnenuit wat hout wegfrezen anders past je knop de volume/toon knop niet goed erop.

Voor de elementen heb ik niets weg moeten frezen, past perfect.

Wormaap
25 januari 2005, 14:02
EMG gebruikt ook 25k potmeters IPV de gebruikelijke 500k bij humbuckers, dus de pots kom je sowieso aan het vervangen als je de EMGs door SDs wil vervangen.

jorrit
25 januari 2005, 14:04
daar ben ik het absoluut mee eens, maar vind ze allemaal wel wat hebben.
Net even anders, maar niet te opvallend

niet te opvallend? ik vind die buzzsaw anders best opvallend... :-?

BramVersteeg
25 januari 2005, 14:05
Bwlach! Dit vind ik dus echt (die bullseye LP ook) een schande voor de Les Paul! Er zijn liefhebbers zat voor, maar ik vind ze echt monsterlelijk.

EpiCenturiesAWAy
25 januari 2005, 17:16
Zo gaak er ZEKER één halen, Die camo is übercool die Buzzsaw ok =) kkan nie kiezen :-D

turboblues
25 januari 2005, 23:32
Als je nog wat anders dan metal wil spelen, zou ik emg's in een Les Paul niet aanraden (it's a one-trick-pony).

http://tinypic.com/1gg8z7


Mijn '86 Custom.

turboblues
25 januari 2005, 23:33
Shit! Ben ik wel even verrast door de grootte van die pic!

imlikeajungle
26 januari 2005, 08:16
one trick pony maar wat een sound :-D

serieus: geen aanrader?

Kevin-D
26 januari 2005, 13:50
Erm in de Epi's zitten geen echte actieve EMG's zoals in de custom die hierboven staat. Er zitten van die modderige HZ dingen in. Hopeloos vind ik ze helaas. Maar de gitaar zelf vind ik schitterend, ik zou 'm kopen die buzzsaw, kijken of deze HZ's net zo slecht zijn als degene die ik gehoord heb, zo ja, vervangen door echte emg's. Zo nee, laten zitten :razz: