PDA

View Full Version : Fender Spaghetti logo



DAVID01
25 juni 2002, 16:19
Er schijnen meerdere uitvoeringen te zijn van het Fender logo (bijv. spaghetti logo), welke zijn er en wat valt er uit af te leiden???

.....

sash
25 juni 2002, 16:39
Het spaghetti logo zit bv op de strats uit de jaren 50 en 60. In de seventies kreeg je dat dikke lettertype en daarna zijn er nog een paar verschillende uitvoeringen geweest in je eighties en nineties. Onze wandelende Fender encyclopedie, Steavis, weet hier het fijne van.

philbee
25 juni 2002, 23:26
Spaghetti logo is gebruikt tot aan de overname van Fender door CBS (jan 65). Ik zou in de boeken moeten nakijken welke logo's ze precies vanaf het begin hebben gebruikt.

Laat jaren 90 zijn op de gitaren weer spaghetti logo's gebruikt, weet in iedergeval rond 96-97. Precieze jaren weet ik niet.

Heel maatgevend voor het bouwjaar van de gitaar is dat niet altijd, omdat soms neplogo's worden gebruikt en/of halzen op bodies zitten die er niet op horen. De bouwpaketten.

SteavisSmokin
25 juni 2002, 23:55
Als je het écht heel graag wilt weten kan ik wel een bladzijde uit mijn Telecaster boek scannen voor je, daar staat het allemaal bij met plaatjes enzo. Laat maar effe weten..

Smelik
26 juni 2002, 20:21
Het (prachtige) boek van Steavis gaat maar tot 1991.
Tegenwoordig gebruikt fender voor de USA gitaren de spaghetti logo weer, voor de mex de silver transition logo. Op speciale modellen mex gitaren wordt wel het spaghetti logo gebruikt.