PDA

View Full Version : Vals?



Arnoldino
24 januari 2005, 21:52
Hoi iedereen khem een groot probleemke da wss makkelijk op te lossen is.
Tzit zo : Kheb een viersnarige Ibanez bass (type Geen Idee). Als ik de snaren alle vier stem in losse positie dan is er geen probleem maar zodra ik controleer op vakje 12 dan staat de snaar volgens het stemkastje veel te hoog. Zelf bij vakje 5 is het al te merken. Dit geeft uiteraard problemen met het samenspelen :)
Hoe moet ik de bas afstellen?

yuw

Chris Wolstenholme
24 januari 2005, 21:59
intoneren is de key

:) gebruik de zoekmachine ff op het woord introneren en je bent zo klaar :-) suc6

Lazy B.
25 januari 2005, 11:20
Als je hier geen verstand van hebt zou ik hem lekker een keer af laten stellen door een bouwer/reparateur. Kost meestal maar een paar tientjes en scheelt je een hoop frustraties.

Arnoldino
25 januari 2005, 16:52
dankjewel!
Kga het toch eerst zelf proberen, een paar tientjes vind ik best wel veel geld en zo een goei bas is het nu ook nie :razz:
Nieuwe snaren zullen de oorzaak zijn.


yuuuw

Anavrin
26 januari 2005, 18:41
je moet 'm gewoon ff intoneren, hier staat duidelijk hoe je dat zelf kan doen. Ben alleen wel fokking voorzichtig, want je kan er je hals mee mollen. Dus alleen kwartslagjes draaien, en verder vaak controleren, en weinig draaien!!!
http://www.westerhaven.nl/afstel/onderdelen/zelfafstellen.htm
succes ermee.

BB
26 januari 2005, 19:38
Intoneren heeft niets met de halspen te maken hoor. Gewoon de brugzadeltjes verzetten ...

Marcel2
27 januari 2005, 08:27
Intoneren heeft niets met de halspen te maken hoor. Gewoon de brugzadeltjes verzetten ...

.........als de op de 12e fret gespeelde noot lager is dan de open snaar het zadeltje naar voren, als de op de 12e fret gespeelde noot hoger is dan de open snaar het zadeltje naar achteren.

soapwater
27 januari 2005, 09:33
je moet 'm gewoon ff intoneren, hier staat duidelijk hoe je dat zelf kan doen. Ben alleen wel fokking voorzichtig, want je kan er je hals mee mollen. Dus alleen kwartslagjes draaien, en verder vaak controleren, en weinig draaien!!!
http://www.westerhaven.nl/afstel/onderdelen/zelfafstellen.htm
succes ermee.

Hoe kan je door intoneren ja hals 'mollen'...?? Dat vraag ik me af!! :roll:

Greetz