PDA

View Full Version : snaren



BramVersteeg
24 januari 2005, 21:00
test

BramVersteeg
24 januari 2005, 21:00
Hey,
even een saai topic. Omdat ik mijn snaartjes nogal behoorlijk op hun flikker geef als ik wat slap gaan ze nogal snel kapot. Het gebeurt altijd bij de brug, maar deze heb ik al nagekeken en er zit niks scherps ofzo. Allemaal erg netjes. Meestal gebruik ik Ernie Ball snaren. Hebben jullie misschien advies wat voor snaren er een beetje sterk zijn? En kom nou niet aanzetten dat ik mijn speelstijl moet veranderen, want dat doe ik toch niet :razz:

basswasp
24 januari 2005, 22:47
Vijl de brugzadeltjes voor de zekerheid toch maar even uit, je weet maar nooit (bij mij hielp het, ook al was er niks aan te zien).

En verander je speelstijl... ;)
Er zit echt verschil tussen aggressief rammen en hard aanslaan :)

Equalizer
24 januari 2005, 23:53
En verander je speelstijl... ;)
Er zit echt verschil tussen aggressief rammen en hard aanslaan :)
+123456789

Keihard ongecontroleerd slappen is niet om aan te horen, dan kun je het beter niet doen. 't Is net roken: je geeft meer geld uit dan andere mensen en het levert alleen longkanker op. :wink:

(Geen dank voor dit metaforisch intermezzo :) .. ontopic maar weer.)

Phyrexian
25 januari 2005, 10:04
Ik heb nog NOOIT een snaar gebroken. En ik speel ook redelijk agressief, MET plectrum. Volgens mij ligt het aan je brug.

BramVersteeg
25 januari 2005, 11:19
Nou, ik speel niet met plectrum en ik slap ook niet te hard. En zeker niet ongecontroleerd. Ik bedoelde alleen dat het niet van dat slappe getik is. Ik zal dan toch maar eens die brug na gaan kijken.

buuck
25 januari 2005, 15:21
zomaar je brug bijvijlen is niet altijd de oplossing, mensen die daar geen of weinig ervaring mee hebben hebben naderhand last van nog meer braampjes.. als je t toch doet, doe het met zo fijn mogelijk schuurpapier en dan voorzichtig weg schuren zeg maar.. met een vijl is het vaak onmogelijk om er goed bij te komen.

capt. E
25 januari 2005, 18:16
Ik heb dit probleem ook en idd vooral met slappen. Ik breek gemiddeld twee snaren per maand (alle merken die ik heb geprobeerd), waarvan incidenteel zelfs de E-snaar. Dit ligt niet aan mijn gitaar, die is in orde maar aan mijn speelstijl. Wil je die niet veranderen dan is het mogelijk dat dit probleem dus blijvend van aard is en dus centjes gaat kosten.

Bazz
25 januari 2005, 19:15
Ik heb hetzelfde probleem, ik speel het meeste gewoon wisselslag.
Toch gaat er bijna elke maand wel een e-snaar door!
Mijn brug is al vaak nagekeken, maar niets aan te zien....
En mijn aanslag is volgens mij nou niet echt bruut hard ofzo!

Het is een balen verhaal, blij dat mijn band gesponsord word door een muziekzaak :-D

Bazz
25 januari 2005, 19:16
Ik heb hetzelfde probleem, ik speel het meeste gewoon wisselslag.
Toch gaat er bijna elke maand wel een e-snaar door!
Mijn brug is al vaak nagekeken, maar niets aan te zien....
En mijn aanslag is volgens mij nou niet echt bruut hard ofzo!

Het is een balen verhaal, blij dat mijn band gesponsord word door een muziekzaak :-D

BramVersteeg
25 januari 2005, 23:04
Ja, ik heb de afgelopen 4 dagen ook zeker 4 snaren versleten! Ik heb zelf al 2 keer m'n lage B laten knallen :lol:

John P
25 januari 2005, 23:08
Tsja: bas spelen is geen boogschieten. :razz: