PDA

View Full Version : ibanez rickenbacker



jos zonder pet
24 januari 2005, 20:04
man man man gas gas gas de laatste tijd is het echt niet meer te houden... zeker toen ik daarnet deze rickenbackerkopie zag...
ik heb enkel nog maar goede dingen gehoord over deze kopies
hopelijk kan er nog wat van de prijs af (ik weet eigenlijk nog niet of het 1 met geschroefde hals is of niet, als het wel is is het wel nogal veel)
iemand nog ervaringen met zo'n bas? wat ik me altijd afvraag is of je op zo'n bas wel met plectrum fatsoenlijk kan spelen, hard spelen, raggen....

http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/basgitaar/7802837_Ik_verkoop_mijn_Ibanez_Rickenbacker_4001_D e_bas_lijkt_erg_op_de_originele.html

Lazy B.
25 januari 2005, 14:00
Ik vind 'em knap aan de prijs hoor. :???: :-?

Razorhead
26 januari 2005, 19:17
hey,

Ik heb ook een ibanez rick kopie en hij klinkt echt heel gaaf! Je kan zeker op een rick met plectrum spelen (chris squire). Je moet er wel goed op letten of ie lekker speelt, geen kromme hals, geen krakende knopjes en de knopjes in alle standen uitproberen. Ik vind de prijs erg aan de hoge kant, voor die van mij heb ik volgens mij met koffer 325 euro betaald dus er kan zeker wat van af.

Groeten,

Jasper

Ritch
26 januari 2005, 22:09
heb je al foto's aangevraagd? Show them!!

BassAgent
27 januari 2005, 11:22
Ik hou sowieso wel van die rickenbacker dingen, ken je Motorhead (vast wel)? Lemmy speelt met plectrum op rickenbacker, die bassen hebben lekker old school sound en speelt (volgens mij) best lekker.

BassAgent
27 januari 2005, 11:22
Ik hou sowieso wel van die rickenbacker dingen, ken je Motorhead (vast wel)? Lemmy speelt met plectrum op rickenbacker, die bassen hebben lekker old school sound en speelt (volgens mij) best lekker.

hardus
31 januari 2005, 22:41
Van zo'n Ibanez weet ik het niet, maar een echte speelt als boter en komt het best tot z'n recht als je er stevig met plectrum op inhakt. Zoals Chris Squire en Lemmy dus o.a.

hardus
31 januari 2005, 22:42
Van zo'n Ibanez weet ik het niet, maar een echte speelt als boter en komt het best tot z'n recht als je er stevig met plectrum op inhakt. Zoals Chris Squire en Lemmy dus o.a.

BassAgent
1 februari 2005, 11:57
Ik ken de iba klonen ook niet, maar als ik jou was zou ik m gewoon gaan proberen als je m echt wil.

John P
1 februari 2005, 22:51
Ibanez bouwde echt prima dingen, toen! En ze gaan echt weg voor dat geld, hoor! Niks raars aan. Je verliest er idd niks aan, als je zo'n ding koopt voor dat geld.

AntY
2 februari 2005, 00:09
iba bouwde ook toen in verschillende kwaliteiten. ik heb zelf een les paul van ibanez uit 1978. t is een bolt on (LP's hebben doorgaans een set neck). die bouwkwaliteit van een set neck van iba was beter dan die van een bolt on (ander hout bijvoorbeeld).

ik kan me voorstellen dat dat bij rickies ook zo is. als t een neck-thru is is 450 geen gekke prijs. als t een bolt on is zou ik niet meer dan 300 betalen.

jos zonder pet
2 februari 2005, 17:05
tis met een geschroefde hals