PDA

View Full Version : Marshall JCM 800 -> 2000



Chroxy
24 januari 2005, 17:57
ik bezit sinds een 7 maanden mijn 1e buizenversterker: een jcm 800 4210 (2 kanaals, 50 watt combo)

super versterker, zeker in vergelijking met mijn vorige versterkers (een zoom fire 30 (modelling) en een Valvestate 8080). Maar sinds de aankoop van mijn epiphone les paul standard plus begint hij toch een beetje raar te klinken in mijn oren.

Als hij te hard staat: veel te schel.. en te zacht veel te modderig. Een tussenweg bestaat wel en die gebruik ik dan ook. Maar gisteren speelde ik over een AVT150 over een 4x12 valvestate kast. Ja, geen buizenversterker en hij klonk in mijn oren ook nie geweldig, maar dat modderige was er totaal nie, op welk volume dan ook en hoe hard ik hem ook zette, totaal niet schel. Iets wat ik zeker zoek, nu het erg goed gaat met mn band.

Ik zit dus langzamerhand te denken aan een nieuwe versterker, niet perse, maar ik wil toch een rond kijken... van de Marshall scheur hou ik nog steeds gigantisch (hoewel dit af en toe wat minder is, zie bovenstaande), alleen soms wil ik iets meer highgains en natuurlijk wil ik ook een clean kanaal (vandaar dat ik de jcm 2 kanaals pakte en nie de 1 kanaals, die beter klinkt). Ik wil dus graag een 2/3 kanaals buizenversterker als combo en ongeveer 50 watt (das al meer dan hard genoeg)

Nu bedacht ik me dat ik mn jcm 800 waarschijnlijk kan inruilen of verkopen en dan wat geld erbij leggen voor een jcm 2000 401. Maar hoe klintk deze in verhouding met een jcm 800? is hij ook schel? en modderig?
en er zitten andere buizen in (el84, tegenover el35 in de jcm 800), hoe verschillen deze buizen? En wat is een goede 2e hands prijs?

Welke andere opties zijn er anders? Budget maximaal 600 euro!