PDA

View Full Version : Wie geeft me een TIP betreffende schouderband..?



superindo
24 januari 2005, 16:23
Goedemiddag mede gitaristen..

IK heb een vraag, misschien een hele stomme.., maar het zit zo. Ik speel al jaren op een akoestische gitaar maar deze heeft 2 "aansluitingen" voor de schouderband dus zonder problemen om te doen. Nu heb ik een Fender Akoustische gitaar op de kop weten te tikken echter die heeft maar 1 aansluitpunt voor de schouderband..... hoe zet ik nu de schouderband vast......?

Gr,

Azrael
24 januari 2005, 16:29
Met een schoenveter om de band en om je nek (JE GITAARNEK VOOR DE SLIMMERDS HIER!). Works fine here...... :-D

superindo
24 januari 2005, 16:32
?? ja en waar zet je die schoenveter aan vast dan..?

Bluesbreaker
24 januari 2005, 16:36
?? ja en waar zet je die schoenveter aan vast dan..?

Aan je schoen :???: :roll:

superindo
24 januari 2005, 16:53
ah goeie tip dank je ha ha.... kom op nou ff serieus...

Javaca
24 januari 2005, 16:54
Aan het uiteinde van je gitaarband natuurlijk.

http://i.b5z.net/i/u/1530927/i/Martin_Marquis_Guitar_Strap.jpg

Azrael
24 januari 2005, 17:00
ah goeie tip dank je ha ha.... kom op nou ff serieus...

:roll: Wakker worden! :roll:

superindo
24 januari 2005, 17:08
ah ok, en dan dus op de e.e.a manier vastzetten..?

superindo
24 januari 2005, 17:15
ha ha Azrael, maandagmiddag, zwaar weekend achter de rug ha ha dan krijg je dat he.. maar goed thanks! maar zit dat niet in de weg trouwens dan, lijkt me nou niet errug prettig spelen maar ja ik ga wel wat proberen..

Azrael
24 januari 2005, 17:17
ha ha Azrael, maandagmiddag, zwaar weekend achter de rug ha ha dan krijg je dat he.. maar goed thanks! maar zit dat niet in de weg trouwens dan, lijkt me nou niet errug prettig spelen maar ja ik ga wel wat proberen..

Nee , je hebt er geen last van. Een akoestische gitaar is echter toch vooral bedoeld om zittend te spelen als je het mij vraagt. Speelt ook gewoon lekkerder.

superindo
24 januari 2005, 17:23
ja da's ook wel weer zo maar ja soms moet je weleens staan he met zo'n ding om je nek ha ha..

e_lukather
24 januari 2005, 18:05
he superindo hoe heet je int echt?

GuitarMaster
24 januari 2005, 18:10
Ik vind het persoonlijk erg irritant spelen met zo'n veter op de nek van de gitaar. Je kan ook gewoon een 2e bevestigingspunt in je gitaar laten zetten.

superindo
24 januari 2005, 20:15
e_lukather, mijn naam is edgar, je woont in Hoogland zie ik, wie bent u..?

Azrael
24 januari 2005, 21:12
Ik vind het persoonlijk erg irritant spelen met zo'n veter op de nek van de gitaar. Je kan ook gewoon een 2e bevestigingspunt in je gitaar laten zetten.

Apart. Ik raak die veter nooit......

Javaca
24 januari 2005, 22:32
Met een 2e bevestigingspunt heb ik er last van dat de gitaar nogal topzwaar wordt.

superindo
24 januari 2005, 23:09
nou mensen de band zit er omheen, speelt prima...

groovyB3
24 januari 2005, 23:12
e_lukather, mijn naam is edgar, je woont in Hoogland zie ik, wie bent u..?

Eddie Lukather, het broertje van :D

Anavrin
25 januari 2005, 12:43
dat veter om de kop verhaal is allemaal leuk en aardig, en de makkelijkste oplossing, maar er bestaat een kans dat daardoor de hals van je gitaar krom trekt....
Ik had bij mijn acoustische gitaar een (extra) gitaarbandknop op de hiel van de hals gezet, en toch redelijk weinig last van topzwaarheid. Het enige waar ik eigenlijk last van had was dat er geen lekkere distortion-scheur uit te halen was :lol: