PDA

View Full Version : gitaar Jerry Cantrell



Traai
24 januari 2005, 14:28
Hi,

kennen jullie Alice In Chains? Die gitarist daarvan nl Jerry Cantrell heeft telkens nogal vreemde gitaren vind ik, zijn ze zo'n beetje zoals de Van Halen models of een andere merk ofzo ...
ik zal vast e fotoo'tje zoeken

Randy
24 januari 2005, 18:50
Hi,

kennen jullie Alice In Chains? Die gitarist daarvan nl Jerry Cantrell heeft telkens nogal vreemde gitaren vind ik, zijn ze zo'n beetje zoals de Van Halen models of een andere merk ofzo ...
ik zal vast e fotoo'tje zoeken

Hij speelde vroeger in Alice in Chains vooral op een music man eddie en een gibson les paul. Veel later speelde hij ook veel op g&l rampage met een enkele seymour duncan humbucker en een locking vibrato. Die gitaar was in een antique white uitvoering wat de indruk gaf van een verkleurde metalgitaar van de jaren tachtig..Ziet er wel cool uit..

gerrekat
24 januari 2005, 19:01
:wink: :wink:


http://www.deanguitars.com/Dean05/namm/show2/Picture%20434.jpg

BLOK182
24 januari 2005, 19:04
Dean idd :)

NeeraDJ
24 januari 2005, 19:46
Ik weet alleen dat ie zweert bij de Seymour Duncan JB, een belangrijk onderdeel van z'n geluid

Anders Destium
24 januari 2005, 19:49
In welke band speelt hij nu, of is hij solo?

Ik vond Alice in Chains een erg goede band destijds, jammer van de dope-zanger...

Sliver
24 januari 2005, 20:04
solo


ps. alice in chains was idd verantwoord

The Black
24 januari 2005, 21:04
http://www.aliceinchainstabs.net/gear.html

En aub!

BeeJee
30 januari 2006, 23:59
Ik vond Alice in Chains een erg goede band destijds, jammer van de dope-zanger... :sneaky:
Respect for the dead. Layne Staley had echt een supergoede stem en hij heeft geweldige nummers geschreven vind ik. 't enige jammere is dat de dope hem de dood in heeft gejaagd, maar verder... :blast:

Valoosj
10 maart 2007, 01:05
Hij speelde vroeger in Alice in Chains vooral op een music man eddie en een gibson les paul. Veel later speelde hij ook veel op g&l rampage met een enkele seymour duncan humbucker en een locking vibrato. Die gitaar was in een antique white uitvoering wat de indruk gaf van een verkleurde metalgitaar van de jaren tachtig..Ziet er wel cool uit..


Ik denk dat je toch compleet fout bent daar! Hij begon met zijn G&L, waar hij op is blijven spelen. de andere gitaar die hij in het begin ook veel gebruikte was zijn omgebouwde strat, met het magnifieke opschrift embo


In welke band speelt hij nu, of is hij solo?

Ik vond Alice in Chains een erg goede band destijds, jammer van de dope-zanger...


als spoot hij zich graag vol, je kans ook beetje respectvoller zijn. de man heeft prachtige muziek gemaakt :mad:

The_W85
10 maart 2007, 01:08
Ik denk dat je toch compleet fout bent daar! Hij begon met zijn G&L, waar hij op is blijven spelen. de andere gitaar die hij in het begin ook veel gebruikte was zijn omgebouwde strat, met het magnifieke opschrift embo




als spoot hij zich graag vol, je kans ook beetje respectvoller zijn. de man heeft prachtige muziek gemaakt :mad:

Zeker, het is nog steeds een goeie band. Ik heb ze met die nieuwe zanger vorig jaar op waldrock mogen zien. Echt een band die ik ooit nog eens wilde zien :rockon:

Valoosj
10 maart 2007, 01:11
ik had er zelfs 300 voor betaald om enkel hen te zien. GnR die avond kon me geen reet schelen !

na 2e nummer doorgegaan. danku voor de moeite axl, om na 1 u in de regen te wachten toch uw lelijke balonnekop te tonen

The Underdog
10 maart 2007, 01:13
Jerry speelde op Graspop vorig jaar op een G&L tele met humbuckers dacht ik. Oh, en G N' R was de max!

Valoosj
10 maart 2007, 11:42
dat noemen ze een G&L asat. die gebruikt hij vaak bij no excuses.

zijn meest gebruikte gitaren zijn de G&L Rampage en de Les Paul Custom

schizo910
10 maart 2007, 14:31
dat noemen ze een G&L asat.

De beste naam in de geschiedenis van de electrische gitaar ASAT. Another Stupid Ass Tele... briljant!

fred dons
10 maart 2007, 16:18
de officiele benaming is after strat after tele (Leo was netjes opgevoed)
Jerry speelt ook nog op een bariton giffin les paul met 2 p90's

TIMBER
13 maart 2007, 15:51
Dit is wat ik ooit nog eens ergens gevonden en op moi PC heb gesaved..!! Misschien heb je der wat aan. Wel is het zo dat zijn sound vooral ontstaat door zijn manier van spelen en gitaar-stemming.


Cantrell is known to prefer G&L and Dean Guitars, as well as Gibson Les Pauls. He is also a longtime user of Bogner amplifiers; his collection includes the extremely rare Fish Pre-amp responsible for many of the famous Alice in Chains sounds, as well as the Shiva and Ecstasy models. He also has a Peavey 5150 head that was given to him by Eddie Van Halen. He is currently working with Dean to design a signature model that will be based on his Les Pauls. Recently, he has been using two prototype Deans on tour. He is also said to be working on a signature amp with Bogner.[4]

Cantrell recorded all of the demo tracks for his recent album Degradation Trip at his Seattle home using a four-track recorder and his white Les Paul.[3]


GUITARS
G&L Rampage - with Kahler trem (right)
G&L ASAT
Musicman/Ernie Ball Van Halen
Fender Stratocasters
Fender Telecasters
Gibson Les Pauls
Gibson 335
Hamer - with Sustainiac
Danelectro bari guitar
Guild acoustic
Line 6 Variax acoustic guitar
Martin D-35 acoustic

EFFECTS
MM4 Modulation Modeler
Line 6 Pod XT Pro
Line 6 Bass Pod XT Pro
Strings - Dean Markley
Picks - Dunlop Extra heavy

AMPS
Peavey 5150
Fender Twin
Mesa/Boogie Rectifier
Bogners
Marshalls
Marshall Cabs 4x12" loaded with 20 or 30 watt Celestion speakers

Soulflyhigh
13 maart 2007, 17:24
van welke site is dit? Ik ben namelijk al lang geintresseerd in een strat met een kahler of een floyd trem 8)

TIMBER
13 maart 2007, 20:37
Zou zo niet weten van welke site ik het heb gehaald. Heb van alle voor mij aansprekende gitaristen wat Microsoft Word bestandjes waarin ik alle hande info en pic's verzamel welke ik toevallig op internet of elders tegen kom. Zo te zien komt het onderste stuk van mikesguitarsite.

Orpheo
13 maart 2007, 23:16
van welke site is dit? Ik ben namelijk al lang geintresseerd in een strat met een kahler of een floyd trem 8)

kahler. foto's van cantrell's nieuwe dean staat op de site van dean zelf. kijken effe bij de pagina van de soltero, en je ziet t zo.

Braindead
14 maart 2007, 12:14
Deze link werkt wel: http://www.aliceinchains.com/gear.aspx






http://www.aliceinchainstabs.net/gear.html

En aub!

zoon van Piet
14 maart 2007, 15:47
Deze link werkt wel: http://www.aliceinchains.com/gear.aspx

Das zijn spul va nu. Niet hetgeen waarmee hij die klassiekers maakte...