PDA

View Full Version : nieuwe BOSS GT-Pro



FNaRK
24 januari 2005, 13:35
GAS !!

http://www.bosscorp.co.jp/products/com/GT-Pro/images/top_L.jpg

FNaRK
24 januari 2005, 13:37
2 Tons of Tone in a Rack
Plug into BOSS’s most powerful rack processor ever. With a dual COSM® effects engine and an expansive I/O section that includes XLR outputs, three sets of send/returns, and a USB port for data exchange and audio flow, the new GT-Pro is the perfect front-end for driving a wall of powered cabinets or for direct, pro-grade recording applications. Whether on stage or in the studio, you’ll be amazed at how much power and performance this top-quality rack has to offer.

BOSS’s most powerful rack processor for stage and studio!
Expanded pro-grade I/O section with XLR outs, three sets of send/returns, and a variety of control jacks
Dual COSM Amp engines allows true two-channel operation
Amp channels can be switched, layered, or panned in real-time; Dynamic mode allows channel switching based on picking dynamics
200 preset patches and 200 user patches; 44 effects categories, up to 15 simultaneous FX blocks
User configurable effect chain; any effect can be in any order in the signal path
Solo Switch on the COSM amp section for instant lead tone
Amp Control jack for switching external guitar amp channels
24-bit converters and coaxial digital output for high-resolution recording
Perfect for PC/Mac-based recording and patch management via single USB connection

FNaRK
24 januari 2005, 13:42
http://www.bosscorp.co.jp/products/en/GT-Pro/images/EFX_LIST.jpg

http://www.bosscorp.co.jp/products/en/GT-Pro/index.html

@iro
24 januari 2005, 13:56
er komt ook een GT-8 geloof ik ...

Raffel
24 januari 2005, 15:30
phat, wat kost dit geintje?

jeroen rommens
24 januari 2005, 17:14
Ik wil ook wel graag weten wat dat ding kost.

jeroen rommens
24 januari 2005, 17:21
Ik heb net effe gezocht.
De prijs van die GT-Pro is 879€.

Chiel
24 januari 2005, 17:29
Lijkt verdacht veel op de Rocktron Prophesy zeg! Ben benieuwd, ze zullen wel van goede huize moeten komen om met de ingeburgerde Line6 producten te kunnen concurreren :wink: .

LordRiffenstein
24 januari 2005, 18:06
Heb vroeger veel plezier gehad aan mijn GX-700. Ik heb vooral 2 vragen ivm de GT-PRo: hoe transparant is hij en heeft hij een kill dry functie? Ik ga hem in elk geval tijdens de Musikmesse zeker een keer goed testen.

e_lukather
24 januari 2005, 18:18
MusikMesse ja.. dat is al bijna. Yo LordRiffenstein.. is het weer rond dezelfde tijd als vorig jaar? Volgens mij zag ik jou vorig jaar staan bij de Diezel-stand (die niet echt groot was).

e_lukather
24 januari 2005, 18:19
dubbel

LordRiffenstein
24 januari 2005, 18:41
MusikMesse ja.. dat is al bijna. Yo LordRiffenstein.. is het weer rond dezelfde tijd als vorig jaar? Volgens mij zag ik jou vorig jaar staan bij de Diezel-stand (die niet echt groot was).

Musikmesse begint op 6 april en loopt tot en met 9.

Ja dat kan dat je me daar gezien hebt, heb nog ff de Herbert zitten testen.

D3nnis
24 januari 2005, 19:26
Moet ik dat ding nou meer als preamp zien of juist meer als effectenbak?

Kan bv de preamp gecancelled worden om alleen de effecten te gebruiken?

bloodboiler
24 januari 2005, 20:14
Ziet er vet uit, en de specs zijn ook veel belovend!

Is ie trouwens al in de winkel te testen?

FNaRK
24 januari 2005, 21:13
Ik heb net effe gezocht.
De prijs van die GT-Pro is 879€.

:o
:o
:o

en dan zonder floorboard .....

Nocki
24 januari 2005, 22:35
Wauw... zelfs ik ben enthousiast. ik ben een grote fan van de cube en dat hele cosm gebeuren. niet om mn mark IV te vervangen maar het opent wel perspectieven voor de toekomst... :-)

NOcki

Josdevos
25 januari 2005, 09:05
Ik heb toch m'n twijfels erbij, zo te zien zit het hele "preamp" gebeuren er weer in, is gewoon de opvolger van de GT6 in rackformaat... nuja sound kan an sich meevallen. Hij zal wel iets goedkoer worden ook denk ik. Dat zal de lijst prijs zijn, doe daar maar tussen de 20 en 25% vanaf voor de prijs te hebben waarvoor hij over de toonbank zal gaan.

kokeleko
25 januari 2005, 13:11
Leuk ding voor een repetitie setje, 8008 eronder en klaar.

charlie45
25 januari 2005, 15:23
haha.. dat wordt een duur repetitiesetje.

mijn idee van een repetitiesetje is een boss-sd1 + keyboard amp (die er al staat)

maar goed, on topic:
wie heeft wel eens boss gt serie met line6 vergeleken? ze doen allebei hetzelfde, maar op een andere manier.

marc_o
25 januari 2005, 15:59
MusikMesse ja.. dat is al bijna. Yo LordRiffenstein.. is het weer rond dezelfde tijd als vorig jaar? Volgens mij zag ik jou vorig jaar staan bij de Diezel-stand (die niet echt groot was).

Musikmesse begint op 6 april en loopt tot en met 9.

Ja dat kan dat je me daar gezien hebt, heb nog ff de Herbert zitten testen.

Hehehe, lijkt me een grappig zicht, want dat is Youri namelijk wel.....groot....

kokeleko
26 januari 2005, 08:27
haha.. dat wordt een duur repetitiesetje.

mijn idee van een repetitiesetje is een boss-sd1 + keyboard amp (die er al staat)

maar goed, on topic:
wie heeft wel eens boss gt serie met line6 vergeleken? ze doen allebei hetzelfde, maar op een andere manier.

Ik heb een GT3 en een POD 2, de tweede klinkt toch stukken organischer hoor.
Das ook mijn repetietie set dus, GT3 voor midi en pre fx, Pod voor preamp en post fx, kan em zo in de PA of huis combo prikken.

swift05
9 juni 2005, 19:17
ze zullen wel van goede huize moeten komen om met de ingeburgerde Line6 producten te kunnen concurreren :wink: .

Vind ik niet. Deze zijn veel gebruiksvriendelijker, veel makkelijker in gebruik dan de POD's (al dan niet Pro)...

skabouter
10 juni 2005, 02:39
mwah, die boss spullen vergen veel meer afstel en instel tijd hoor................

Raffie
10 juni 2005, 11:09
Elk apparaat is gemakkelijk te bedienen als je de moeite doet om de manual te lezen. En trouwens eens je je presets gevonden hebt is het gedaan met tweaken. Wat mij heeft overtuigd om een POD XT PRO te kopen is simpel, had een ding nodig om thuis via pc te jammen (via guitarport en line 6 edit) , ook wel tof de erg grote online library van customtone en voor live gebruik. Het floorboard dat erbij hoort , ethernet kabeltje (incl voeding), groot display en tuner on screen. Heb alle modelpacks geinstalleerd trouwens, speel over een lampeneindtrap (rocktron velocity valve) en het belangrijkste de Line6 cabinet. En ja de combinaties amp en cab, stompbokskes, modulatie ... t'is een hele hoop maar ja t'is ook een MULTI effect met heel veel mogelijkheden. Ik gebruik zowieso live maar 4 sounds : rhythm,clean,lead en wah meer heb ik niet nodig. Waarom Rack : ik wil niet dat een of andere zatlap zijn bier over een dure floorunit zou kappen. De GT zal wel goed klinken daar twijfel ik niet aan, maar met een slechte eindtrap klinkt het waarschijnlijk ook slecht, t'is de combinatie dat telt : guitar -preamp-poweramp en cabinet , een slecht onderdeel in de keten en je hebt een klotegeluid.

Raf

swift05
10 juni 2005, 17:26
mwah, die boss spullen vergen veel meer afstel en instel tijd hoor................

Ga ik niet mee akkoord.

Heb zelf een GT gehad en was makkelijk in te stellen, en de rack-versie werkt hetzelfde, dus...

Heb iemand die 'k ken eens bezig gezien met zijn XT PRO. Moet toegeven, het was misschien veelzijdiger/uitgebreider, maar blijf bij mijn mening dat de GT simpeler/gebruiksvriendelijker is.

swift05
13 juni 2005, 08:46
Ik heb net effe gezocht.
De prijs van die GT-Pro is 879€.

In Duitsland 749 EUR.