PDA

View Full Version : Gain absorbeert alles...



Dweezman
24 januari 2005, 11:22
Mede forummers,

Ik heb geprobeerd met een Carl Martin Contour 'n Boost, een Boss GE-7 en een Voodoo Fuzz mijn lead kanaal te boosten, voor de soli. Het rare is dat er wel verschil in tone hoorbaar is (b.v. duidelijke eq verschillen door de de GE-7) maar dat er geen toename in volume hoorbaar is.

Hoe zit dat?

Punkrockerke
24 januari 2005, 11:28
De level ver opendraaien en de gain maar een beetje...

Epic
24 januari 2005, 11:36
Maakt wel wat uit wat voor versterker je gebruikt... Bij een buizenbak werkt een boost wel goed, maar bij bv een Line6 modeling amp overstuur je alleen de ADC (analoog/digitaal conversie).

pol
24 januari 2005, 11:38
da's normaal, als je een volumeboost wil moet je de ge-7 na de distortion zetten, door te boosten ervoor krijg je alleen meer of anders klinkende distorsion. Bij sommige amps lukt dit ook door een kabel tussen de fx-loop te steken en die in en uit te schakelen.

chennie
24 januari 2005, 11:41
je bedoelt echt een kabel, rechtstreeks van fx uit naar in pluggen ?

Dweezman
24 januari 2005, 11:51
@pol: de GE-7 dus in de loop?

Dick Wolkendeck
24 januari 2005, 11:59
Als je je gitaarsignaal boost voordat je het het leadkanaal van je versterker instuurt, krijg je wel meer distortion, maar niet meer volume.

Dit komt omdat distortion pas onstaat als een versterker/preamp/pedaal het signaal maximaal versterkt. Maximaal, dat betekent dus dat het niet luider kan.

Als je de gainknop (geinknop :wink: ) dan nog verderopendraait, krijg je distortion. Harder dan op zijn hardst kan een versterker nu eenmaal niet, smeriger/meerdistorion kan wel.

Dus: hij gaat inderdaad niet harder, en dat hoort zo. De tip om de GE-7 in de effectsloop te zetten, is een goede. je voegt dan als het ware een extra versterker toe, en die zit nog niet aan zijn maximale volume, dus die kan het wèl luider maken.

Dweezman
24 januari 2005, 12:08
helaas wil m'n multitone geen GE-7 in de loop....


(kun je b.t.w. ook én de parallelle én de seriële loop tegelijk gebruiken?)

Dick Wolkendeck
24 januari 2005, 12:43
helaas wil m'n multitone geen GE-7 in de loop....


Storing? beroerd en dof geluid? Is die multitone dan wel helemaal gezond? Kan zijn dat de fx loop alleen geschikt is voor delays enzo. Heb je soms ook een G-major of zo? die kan je programmeren met een signaalboost van 6 dB voor solo's. Werkt goed, ik doe zoiets ook met mijn rocktron Replifex.

Een tijd terug had ik zelf een GE-7 in de loop, werkte goed. Was bij een MESA caliber 50+ en ik heb dat ook wel gedaan met mijn 5150. Ging ook goed.



(kun je b.t.w. ook én de parallelle én de seriële loop tegelijk gebruiken?)

Kweenie... gewoon ff proberen. Staat er niets in de manual? Of bel Koch even.

Dweezman
24 januari 2005, 13:01
heb ik al tijden last van: sommige pedalen (of combinaties) veroorzaken een hoge fluittoon, wat lijkt op een electronische feedback. Ik heb onderhand alles gechecked, gebruik 2 gestabilieerde voedingen van elk 1200mA.

Alleen de tremelo en delay verdragen elkaar in de fx loop. Ieder ander derde pedaal veroorzaakt de fluittoon. Koch Fluittone...

pol
24 januari 2005, 13:18
je bedoelt echt een kabel, rechtstreeks van fx uit naar in pluggen ?
ja, dat bedoelde ik, ik weet niet of dat bij de koch zo is, maar bij mijn amp kan ik door de seriele loop te gebruiken en dan wat met de niveau's van de send en de return spelen een volume boost krijgen.
Werkt wel alleen als je de loop kunt schakelen natuurlijk.

marc_o
24 januari 2005, 14:15
Bij een multitone heb je 2 masters, is dat niet genoeg dan? Je kunt iedere sound al op 2 volumes afspelen.

Dweezman
24 januari 2005, 14:29
klopt. Denk dat ik dat ook ga gebruiken. Blijft alleen heel raar van die loop.

schizo910
24 januari 2005, 17:20
klopt. Denk dat ik dat ook ga gebruiken. Blijft alleen heel raar van die loop.

Ik vind het nog steeds vreemd dat je loop niet oke werkt, heb je nog contact met Koch gehad?
Maar waarom wilde je het boosten uberhaupt op deze manier proberen? De Koch zelf is er i.d.d uitermate geschikt voor, waarom maakte je daar niet al gebruik van?