PDA

View Full Version : gitaren van ebay



Raytheman
24 januari 2005, 11:15
Het valt me op dat op marktplaats regelmatig gitaren worden aangeboden. Op ebay.de óók ( maar dan voor veel minder geld )
Heeft iemand ervaring met het kopen op Ebay-duitsland? En dan met name vwb betalen en afleveren?

P****Fred
24 januari 2005, 11:24
ik heb al een aantal zaken gekocht op ebay.de.
Geen gitaren, maar externe harddisk, mp3 speler
platenspeler etc.

Ik koop wel enkel bij zogenaamde Ebay-stores.

één maal was er een pakketje verloren gegaan, maar ze hebben mij gewoon een nieuw opgestuurd, zonder te zeuren...
(ik vrees wel dat een particuliere verkoper dat niet zal doen)

levering gaat meestal zeer snel
en betalen via paypal, visa of overschrijving (wel iets trager) gaat ook vlot

pol
24 januari 2005, 11:44
ik heb laatst een jackson soloist op de duitse ebay gekocht en ben der heel tevreden over. Als de verkoper veel positieve feedback heeft is het wel in orde.
Van iemand die bijna geen feedback heeft zou ik niks duurs kopen.
Het is natuurlijk altijd wel riskant om een gitaar te kopen die je niet bespeeld hebt, kan altijd zijn dat je der 1 krijgt met productiefouten.
Die van mij was prima in orde, alleen de frets waren wat dof van er niet op te spelen, de gitaar was verder in nieuwstaat.
Betalen gaat langs internationale overschrijvingen, heel simpel allemaal.

Bobbel
24 januari 2005, 12:31
ik heb er geen gitaar gekocht, maar wel veel waardevolle platen en dat ging tot nu toe bijna altijd goed... één keer is het pakketje kwijt geraakt en toen had ik mijn plaat niet...

GuitarMaster
24 januari 2005, 12:36
Het valt me op dat op marktplaats regelmatig gitaren worden aangeboden. Op ebay.de óók ( maar dan voor veel minder geld )
Heeft iemand ervaring met het kopen op Ebay-duitsland? En dan met name vwb betalen en afleveren?

Vergeet niet dat marktplaats en ebay iets heel anders zijn. Marktplaats is alleen een advertentiesite en ebay is een veilingsite waar dingen dmv opbod verkocht worden. De verkoopprijs is op ebay dus vaak veel hoger dan de startprijs.

Raytheman
24 januari 2005, 13:03
"De verkoopprijs is op ebay dus vaak veel hoger dan de startprijs."

Dat is waar, maar meestal nog steeds veel lager dan prijzen (vaak ook nog dezelfde gitaren) die op Marktplaats worden gevraagd.

Het lijkt erop dat sommigen er een handeltje in hebben om op ebay gitaren in te kopen en die vervolgens op Marktplaats weer te verkopen.
(met dikke winst natuurlijk) maar dat mag 8-)
persoonlijk stop ik die winst liever in mn eigen zak :D

wietse
24 januari 2005, 18:22
de prijzen op marktplaats zijn meestal ook VRAAG prijzen ,dus bieden staat vrij.
heel vaak als je 3/4 van het bedrag biedt dan heb je hem wel , als de vraagprijs niet al te laag is , en als die veel te laag is bijv twin reverb voor 100 euro , dan kan de boel soms nog best omhoog gaan.

Les Paul
24 januari 2005, 18:25
Ik heb verschillende dingen gekocht op ebay.de. Eigenlijk ga ik ze altijd zelf halen (wat ik altijd eerst vraag, voordat ik koop). Voordeel is dat je dan pas betaald als alles OK is.
Betalen door middel van overschrijving geeft je geen bescherming. Als de verkoper kwaad wil, ben je dus gewoon je geld kwijt. Credit card of liever nog Paypal geeft je wel bescherming.

ccc
24 januari 2005, 19:49
Al een mooi gitaartje gekocht op Ebay Duitsland. Ging prima. Zoals altijd bij Ebay is de feedback van groot belang.
Laat je niet naaien met verzendingskosten, die zijn laag uit Duitsland - ik betaalde 14 Euro voor een gitaar. Sommigen proberen veel meer aan te rekenen er was er eenje die 60 euro probeerde te vangen. Als je betaalt via overschrijving ipv Paypal moet je er nog 3 % proberen af te pingelen. Dat betalen ze anders aan Paypal.