PDA

View Full Version : Ibanez gsr 200



Nimpf
25 juni 2002, 03:07
Hallo allemaal

Een vriendin van me wil beginnen met bas spelen. Nu heeft ze dit model op het oog. Het apparaat kost 300 euro. Wat vinden jullie van deze bas? Wat zouden goede alternatieven zijn?
Haar budget gaat tot +/- 300 euro. De bas is bedoeld om modernere muziek op te spelen ( rock, punkrock, metal e.d)

flearulez
25 juni 2002, 16:22
Heb em zelf, leuk voor metal, niet voor funk enzo.
Wel goed de nek en zadels stellen anders issie hooguit kut.
Het is een leuk alternatief voor de squiers

basswasp
25 juni 2002, 16:58
Bij mij op school hebben zo'n bas... Ik heb er regelmatig op gespeeld, de bas op school was niet goed (of helemaal niet) afgesteld (de snaren op de goede hoogte boven de hals zetten, hoe lager; hoe sneller je kan spelen), daarom heb ik er voornamelijk op geslapt en dat ging goed, goed geluid.

Alternatieven zijn (voor zover ik weet en gezien heb) Dean Playmate, Peavey Milestone en idd de Squier P-Bass. Over de bassen weet ik eigenlijk niets.....

Zelf heb ik een Yamaha BBN4 III, toen ik deze kocht, kostte hij Fl600,-, maar inmiddels heb ik hem ook al weer voor duurder gezien (bij Feedback nog steeds rond die prijs, dacht ik). Zelf vind ik deze bas prima spelen, ik heb hem gebruikt voor punk, rock, funk, metal, pop enz... vanalles dus... Ik ken ook een winkel (ben de naam even kwijt) waar standaard deze bas gepakt wordt als iemand een effect pedaal wil uitproberen, omdat dit bas zou zijn met een 'neutraal' geluid... misschien is 't wat om een keer uit te proberen...:smile:

Succes ermee......

Eelco
25 juni 2002, 17:28
Ik ken hem niet maar over het algemeen is ibanez best goed.

Wat een mooi ding is is de squier precision (hoe schrijf je het eigenlijk :smile: )

dus niet de p-bass want dat is de pilot en die is wel goedkoper maar hij speelt ook iets minder fijn.

basswasp
25 juni 2002, 17:42
.....ach, 't is maar net hoeveel preciezie je wilt :smile: :wink:

AllodoX
26 juni 2002, 10:56
Ibanez is een verhaal apart.

ze maken goede bassen, maar slechte pickups..
brommen en ruizen nogal veel.

als je die GSR200 koopt en er EMG select pickups in stopt ( $ 40 per stuk ) dan heb je een prima bassje.

Ron C
26 juni 2002, 12:41
Persoonlijk houdt ik niet zo van Ibanez maar het zijn zeker goede bassen!
Een goed alternatief is Aria of Basscollection.

Rockey
11 juli 2002, 22:05
Kom ook altijd weer uit op Ibanez, bij proberen in de winkels.

http://www.ibanez.co.jp/world/bass/sr/pages/sr640.html

Net gekocht! Lekker basje!

koen_V
28 december 2002, 12:05
ik speel op een ibanez GSR 200, dit is een zeer goede beginnersbas tegenover squiere en yamaha enz...
maar de bas persoonlijk niet mooi, maar ik heb deze gekocht omdat ze prijs/kwaliteit zeer goed is!
Ik speel er nu 2 jaar op en ik heb niet het gevoel dat deze bas moet onderdoen van bassen in dezelfde prijscategorie, in tegendeel zelfs...