PDA

View Full Version : Wat is DÉ beste kamerversterker?



Kasper
23 januari 2005, 23:44
Ik vroeg mij of iemand mij wat informatie zou kunnen geven in het overwegen van een andere versterker...

Momenteel heb ik al een 2-tal jaar een Fender Performer 650, wat overéénkomt met 65Watt. Deze heb ik 2e-hands gekocht voor zo'n €250.

Aangezien ik enkel in mijn kamer speel, kun je wel voorstellen dat die 65Watt al vlug te veel kunnen zijn soms. Clean is het goed te doen, maar met de gain opengedraaid moet mijn volume halverwege tussen de 1 en 2 blijven staan, anders begint alles hier dus te beven. Erg leuke punch dus, maar niet zo leuk als je ook eens wat stiller wil gaan spelen. Op lage volumes vind ik dat de distortion dan weer zo zwakjes overkomen. (Er zou 1 tube/lamp moeten insteken voor de distortion). Over de distortion en tone zelf ben ik ook niet altijd erg tevreden.

Nuja, om een lang verhaal kort te maken, vroeg ik mij af welke versterkers er beter zouden zijn om als kamerversterker te kunnen gebruiken? Ik zou toch graag een goede punch willen hebben met de gain opengedraaid, maar ook nog fijn kunnen blijven spelen bij lagere volumes. Zo hebben mijn ouders ook wat rust, en davert mijn kamer niet helemaal.

Welke is dus DE beste versterker voor Rock/Metal/Punk om als kamerversterker te kunnen gebruiken.
- Er moet een fijne beukende distortion op zitten
- Hoofdtelefoonaansluiting zou erg handig zijn (heb ik nu niet)
- Op lagere volumes ook een mooi geluid kunnen blijven behouden.

(Ik speel met een Ibanez SZ320 - humbuckers dus)