PDA

View Full Version : Wasabi -->boost voor JCM900?



Dolf
23 januari 2005, 22:17
hoihoi,

Ik zit met een probleem, ik heb een jcm900...:oops:
niet echt de ideale versterker dus...:-(

Nu heb ik hier al meermaals gelezen dat die amp pas goed tot zijn recht komt met een defige boost ervoor. Mijn probleem is echter dat ik niet echt goed weet welke pedaal daar goed voor geschikt is.

Ik heb wel al iets gelezen over die nieuwe Danelectro pedaaltjes die Wasabi noemen, daarbij heb je bij de distortion en overdrive iedere keer nog een extra knop met boost. Dit is een 5dB of 10dB boost (kan ingesteld worden) lijkt mij voldoende? Ik ben vooral geïnteresseerd in die overdrive want ik heb al de Fab Tone van Danelctro en die DS klinkt min of meer hetzelfde. Ik heb ook al naar een geluidsfragment geluisterd op de site van Wasabi (www.danelectro.com) en die klinkt niet slecht...8-)
Ook zijn de reviews op harmonycentral redelijk lovend over dit pedaaltje.

Ik speel nu met een Godin Lg (bijna even goed als een Les Paul, maar veel goedkoper :lol: ) en ik speel voornamelijk rock, maar een blauwtje of een metaaltje zijn mij ook niet vreemd. Die jcm900 is een Dual Reverb.

Is dit een goede keus? Heeft iemand hier ervaring met die Wasabi pedaaltjes? Alle reacties zijn welkom

...Dolf...

Mitch
23 januari 2005, 23:29
Het is zeker één van de beter klinkende Danelectro's. Ze zijn gewoon niet zo populair omdat ze nogal als een stuk plastic speelgoed overkomen, maar ze klinken lang niet slecht.
Verwacht geen topkwaliteit qua bouw, maar klank is OK.

Als je meer uit je JCM wil halen kun je ook altijd een equalizer overwegen.

Fuhgawz
24 januari 2005, 17:18
Ik heb ooit eens een Wasabi chorus/trem in handen gehad en die was toch ECHT stevig! Het voelde zwaar, gevuld en 'metaal' aan. Qua bouw zijn ze voor zover ik dat kan beoordelen toch dik in orde.

Dolf
24 januari 2005, 19:19
enzijn er nog andere opties? die behringer stompboxes uit het andere topic zijn lekker goedkoop...
23 euro vooor een boost lijkt mij ook wel interessant....

Phyrexian
25 januari 2005, 10:27
Hey Dolf, ik heb lange tijd op een JCM900 4100 Dual Reverb gespeeld. Goeie amp vind'k nog altijd, zeker in combinatie met een goede Les Paul. Wat mij betreft is de Boss GE-7 graphic eq een goede 'boost' voor de amp. Als je de level slider gebruikt als boost, geef je de preamp van je versterker goed op z'n donder, waardoor deze weer wat beter klinkt. De andere EQ sliders kan je dan gebruiken om de amp wat vetter te laten klinken.