PDA

View Full Version : Marshall???



UnbrokenGuitarPlayer
23 januari 2005, 20:27
hey , kwil binnekort een nieuwe versterker kopen ( of tweedehands), ik twijfel misschien tussen deze 2:
Marshall Valvestate 8240
marshall 8080

welke is zowat de "betere versie"?
ik speel rock en punkrock
greets
guitarplayer

AART
23 januari 2005, 20:30
probeer voor pnk eens de randall rg 75 of de rg 100.

de valvestates zijn namelijk niet erg geweldig(kut dus).

up-guitarman
23 januari 2005, 20:37
probeer voor pnk eens de randall rg 75 of de rg 100.

de valvestates zijn namelijk niet erg geweldig(kut dus).

:sneaky: wat een stelling ... De valvestates zijn HELEMAAL NIET KUT !!!
Ik speel er zelf nog steeds op en ben er best tevreden van, ok, er zijn pakke beter amps, maar voor de prijs van een valvestate is er volgens mij niet veel beter. De 8080 is volgens mij perfect van alternative tot punkrock ...

ToTaL FaKe
23 januari 2005, 20:50
En what about Vox AD 50 Vt ...?

heeft iemand hier ervaring mee? wil hem mss zelf ook gaan aanschaffen.. :)

AART
23 januari 2005, 20:57
probeer voor pnk eens de randall rg 75 of de rg 100.

de valvestates zijn namelijk niet erg geweldig(kut dus).

:sneaky: wat een stelling ... De valvestates zijn HELEMAAL NIET KUT !!!
Ik speel er zelf nog steeds op en ben er best tevreden van, ok, er zijn pakke beter amps, maar voor de prijs van een valvestate is er volgens mij niet veel beter. De 8080 is volgens mij perfect van alternative tot punkrock ...

ik vind ze voor hoeveel ze kosten niet erg goed, de randalls zijn volgens mij zelfs iets goedkoper en ik vind ze veel beter klinken(vooral op band-volume).

UnbrokenGuitarPlayer
23 januari 2005, 21:38
what about : line 6 flextone III
.. . ..... III PLUS

AART
23 januari 2005, 22:10
die dingen schijnen wel goed te zijn, ken ze zelf niet, alleen de spider II

D3nnis
23 januari 2005, 23:02
Als ik moest kiezen tussen die 2 versterkers zou ik persoonlijk voor de 8240 gaan, want: 2x12" ipv 1x12" (mooiere spreiding), én een chorus (ok niet het beste van het beste maar daar gaat het hier niet over...); ook leuk om mee te klooien.

sr.face
27 januari 2005, 00:20
Zelf de 8240 een paar jaar gehad. Je kunt er veel mee, maar er kan dus ook veel kapot gaan. Destijds zat ik in een band waarin de andere gitarist ook een 8240 had. Hij had een goeie, en ik een minder goeie.

Als je een 2e handse koopt, let dan ff goed op de Chorus-functie. Bij mijn 8240 zweefde/zoemde ie behoorlijk. (ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen)
De andere gitarist had nergens last van.

De "crunch" klinkt wat mij betreft heerlijk. Ik gebruikte dit tenminste het meest. Dit is dus niet het distortion-kanaal. De clean en crunch zitten op hetzelfde kanaal. Dit heb ik altijd wel jammer gevonden, maar met de volume-knop van je gitaar kun je ook behoorlijk wat regelen.

Hij klinkt wel wat "gelikt" maar dat hou je met die transistorbakken. (1 preamp buisje) Aan de ene kant wel lekker want je hoeft je geen zorgen te maken over dynamiek of dat je versterker wel goed afgesteld staat. :D

En over de 8080 weet ik niks!

spanky_franky
27 januari 2005, 00:49
probeer voor pnk eens de randall rg 75 of de rg 100.

de valvestates zijn namelijk niet erg geweldig(kut dus).

:sneaky: wat een stelling ... De valvestates zijn HELEMAAL NIET KUT !!!
Ik speel er zelf nog steeds op en ben er best tevreden van, ok, er zijn pakke beter amps, maar voor de prijs van een valvestate is er volgens mij niet veel beter. De 8080 is volgens mij perfect van alternative tot punkrock ...

ik vind ze voor hoeveel ze kosten niet erg goed, de randalls zijn volgens mij zelfs iets goedkoper en ik vind ze veel beter klinken(vooral op band-volume).een tweede hands valvestate kost geen reet

Grave Fillé
31 januari 2005, 16:10
Check de mode four 8-)

andoni
31 januari 2005, 16:49
Check de mode four 8-)

:roll:

up-guitarman
31 januari 2005, 17:13
probeer voor pnk eens de randall rg 75 of de rg 100.

de valvestates zijn namelijk niet erg geweldig(kut dus).

:sneaky: wat een stelling ... De valvestates zijn HELEMAAL NIET KUT !!!
Ik speel er zelf nog steeds op en ben er best tevreden van, ok, er zijn pakke beter amps, maar voor de prijs van een valvestate is er volgens mij niet veel beter. De 8080 is volgens mij perfect van alternative tot punkrock ...

ik vind ze voor hoeveel ze kosten niet erg goed, de randalls zijn volgens mij zelfs iets goedkoper en ik vind ze veel beter klinken(vooral op band-volume).een tweede hands valvestate kost geen reet

Uhu, 2de hands is een VS echt heel goedkoop te vinden ...

Squier4ever
2 februari 2005, 09:20
itt de mode four
wel een vette amp voor solid state btw :P

Droffie
2 februari 2005, 17:29
Ik heb ruim 10 jaar op een valvestate 8100 gespeeld en ik vond 't hele gave amp.
Heb ondertussen wel een buizenbak geKOCHt maar ik heb veel plezier gehad van die valvestate. Ook vaak gecomplimenteerd met mijn geluid.

Opmerkingen als Valvestates zijn kut komt ook vrij dom over in mijn oren.. :roll:

Swampash
2 februari 2005, 20:09
De marshall 8080 is al een klassieker.
Zoals nu de cubes en de voxjes over de toonbank vliegen zo had je in de jaren 80 de marshall 8080.
Ik vind het nog steeds een geweldige verterker voor de prijs dat je hem nu 2e hands kan kopen.

Randall vind ik dus een kut versterker. dat blijkt ook want ze worden in de winkels afgeprijst omdat ze niet te verkopen zijn.

AART
2 februari 2005, 20:31
De marshall 8080 is al een klassieker.
Zoals nu de cubes en de voxjes over de toonbank vliegen zo had je in de jaren 80 de marshall 8080.
Ik vind het nog steeds een geweldige verterker voor de prijs dat je hem nu 2e hands kan kopen.

Randall vind ik dus een kut versterker. dat blijkt ook want ze worden in de winkels afgeprijst omdat ze niet te verkopen zijn.

die randalls verkopen wel goed hoor, waar zie je dat afprijzen dan, bij de lokale gitaarboer die toch al te veel vraagd?

maar de 8080 is idd stukken beter dan de nieuwe versies, die klinken als een motorzaag...

up-guitarman
2 februari 2005, 23:13
Uhu, vriend van me heeft zo'n VS AVT top met van die ingebouwde effecten ... Brrrrrr die sound :x yuk ...
Vooral in OD is hij verschrikkelijk, dan is mijn 8100 top toch wel pakke beter, blaze schatje :-D

Grave Fillé
13 februari 2005, 18:13
Mijn mede gitarist uit mijn band. Gaat een valvstate 8100 binnenkort kopen. Ben beniewd of hij mijn Flextone II XL kan wegblazen :-D

up-guitarman
14 februari 2005, 00:53
Je zou er van verschieten hoe hard zo'n 8100 blaast. Niets in vergelijking met een buizentop natuurlijk maar voor een transistor ... De clean is niet geweldig, ik zet mijn clean kanaal gewoonlijk in crunch mode en dat klinkt dan weer wel lekker, de clean gebruik ik enkel om met wah wah te funken

Of hij over jou flextone geraakt ... Ik weet het niet, test het en laat het me eens weten als je wil. Ik ben benieuwd :P
Wat vindt je trouwens van die flextone ???

Grave Fillé
14 februari 2005, 17:52
Wel stoer vanwege de vele functies en sounds. En een groot volume met zijn 100 watt en 2 speakers. Alleen heb ik vaak last van bijgeluiden op hoog volume enzo. Maar ga waarschijnlijk binnenkort een marshall 4x12 kast kopen. Volgens mensen zijn daar die problemen mee verholpen.

greetz,

Grave Fillé