PDA

View Full Version : Digitech valve FX



kloon2000
24 juni 2002, 23:16
Heeft iemand ervaringen met de Digitech Valve FX en een behringer midi pedaal?
Ik heb het idee dat deze niet erg met elkaar communiceren, al is toch elk midi pedaal universeel?

Help!!!

Guitarfreak
25 juni 2002, 10:23
neej sorry hek geen ervaring mee:P

Rwin
27 juni 2002, 14:17
ik heb de Digitech Valve FX.

Ik werk ermee via mijn PODPro. dus de MIDI out van de POD naar de MIDI in van de Digitech. Werkt goed. maar ik vind de schakeltijd van de Digitech erg traag. Op de nieuwe versie (de grotere broer: 2120 is het al iets beter maar nog niet perfect.)

Ik zou niet weten of ze niet met elkaar communiceren maar het lijkt mij wel hoor. MIDI is MIDI. het is wel zo dat je behringer niet gaat onthouden of je bepaalde changes (kweenie welke) doet. Je moet dus bijvoorbeeld de Chorus aanzetten. en daarna weer uit ofzoiets. tsja... ik durf niet precies te zeggen hoe dat werkt. want ik stuur gewwoon altijd Program changes en de rest doe ik via de POD.

Zoek anders es op "Behringer Floorboard" op dit forum. sommige MIDI pedalen hebben namelijk soort van gehuegentje wat iets onthoud wat wel makkelijk is.

beetje vaag antwoord sorry.. maar meer weet ik ook niet. :grin:
____
Rwin

Rwin
27 juni 2002, 14:19
ben ik weer :grin:

zie dit threadje voor meer info :grin:

http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=4175&forum=5

kloon2000
28 juni 2002, 17:03
Yo, iig. bedankt voor de tip. Maar die POD van jouw, daar zitten toch al effecten in, wat moet je dan ook ng met de digitech???

Rwin
2 juli 2002, 16:13
omdat de fx van de POD niet zo goed en "diep" instelbaar zijn als de Digitech :grin: + je kunt meer fx tegelijk gebruiken.

De delay vd POD gebruik ik wel want die kan ik via het floorboard bij elke patch aan of uit zetten en ook het tempo per patch op het Floorboard veranderen.

Rwin