PDA

View Full Version : wat zijn doorschuifakkoorden



elie
23 januari 2005, 18:25
kan iemand mij een lijstje geven van de doorschuifakkoorden en klopt het dat een doorschuifakkoord A hetzelfde is als Ab

Bl44t44p
23 januari 2005, 20:41
Bedoel je powerchords? Dat is gewoon het F of Fm akkoord (1e fret) maar dan op de 3e fret (G / Gm), 5e fret (A / Am), 7e fret (B / Bm), 8e fret (C / Cm), 10e fret (D / Dm) en 12e fret (E / Em maar dan een octaaf hoger).

En je kunt er natuurlijk de # of b akkoorden tussenproppen (2e, 4e, 6e en 9e fret) :)

Trouwens, het kan ook nog met het A (of Am) akkoord. Dus naar 2e (B / Bm), 3e (C / Cm) en 5e (D / Dm) fret.

Hempo
23 januari 2005, 21:07
hoe kom je aan de term doorschuifakkoord?
Van dei anouk-sacrafice akkoorden misschien..

elie
24 januari 2005, 11:37
http://www.akkoord.be/cursus/overzicht_akkoorden.htm


van deze site

Roy K.
24 januari 2005, 12:04
Met doorschuifakkoorden bedoelt ze dus niet alleen powerakkoorden, maar ook akkoorden als E7b9 , die kun je immers ook verschuiven over de hele fretboard.

Maar om atwoord te geven op je vraag, op die site zijn ze volgens mij als je een beetje zoekt toch wel allemaal te vinden? Wel verstandig van je trouwens om eerst alle doorschuifakkoorden te leren... (akkoorden met open snaren heb je zoizo niet echt nodig, is ook allemaal op de doorschuifmanier te spelen, klank is dan mischien wel wat anders...)

sneez0r
24 januari 2005, 13:24
Alle akkoorden waarin geen open snaar voorkomt.

Azrael
24 januari 2005, 14:31
Alle akkoorden waarin geen open snaar voorkomt.

100% correct :-D

elie
24 januari 2005, 19:45
Met doorschuifakkoorden bedoelt ze dus niet alleen powerakkoorden, maar ook akkoorden als E7b9 , die kun je immers ook verschuiven over de hele fretboard.

Maar om atwoord te geven op je vraag, op die site zijn ze volgens mij als je een beetje zoekt toch wel allemaal te vinden? Wel verstandig van je trouwens om eerst alle doorschuifakkoorden te leren... (akkoorden met open snaren heb je zoizo niet echt nodig, is ook allemaal op de doorschuifmanier te spelen, klank is dan mischien wel wat anders...)


het niet 'ze' maar hij Roy K.

ik ben een man

Roy K.
24 januari 2005, 21:09
Oh sorry... :oops:

Nou dan gooi ik er nog maar een tip tegen aan :lol: ; Zoek uit wat de doorschuifakkoorden zijn voor:

- majeur akkoorden
- mineur akkoorden
- 7th akkoorden
- maj 7th akkoorden
- min 7th akoorden

Als je ze kent kun je ze dus op iedere plek op de hals spelen! Het zal even werk zijn, maar als je dit rijtje kent ben je al aardig op weg. Ik denk dat deze allemaal wel op die site te vinden zijn.

Succes!