PDA

View Full Version : Herken de feedback...



Izegrim
23 januari 2005, 17:09
Hallo,
Ik heb last van nogal vervelende feedback en ik weet niet precies waar het vandaan komt. Bij vrij laag volume begint het al en ook als ik m'n snaren demp. Nu dacht ik dat mijn elementen misschien microfonisch kunnen zijn, maar op een ander board beweren anderen dat het niet kan omdat ze volledig geseald en -shield zouden zijn. Het gaat om EMG-HZ H3's van een Jackson DXMG in een Randall RG50TC buizencombo. Ik gebruik goede kabels (Tasker) en gebruik niet eens belachelijk veel gain.

Er is een clipje te horen waarbij ik enkele keren schakel tussen neck en bridge en een maal laat ik de snaren los. Wie herkent dit? En wat kan ik eraan doen?
Hallo,
Ik heb last van nogal vervelende feedback en ik weet niet precies waar het vandaan komt. Bij vrij laag volume begint het al en ook als ik m'n snaren demp. Nu dacht ik dat mijn elementen misschien microfonisch kunnen zijn, maar op een ander board beweren anderen dat het niet kan omdat ze volledig geseald en -shield zouden zijn. Het gaat om EMG-HZ H3's van een Jackson DXMG in een Randall RG50TC buizencombo. Ik gebruik goede kabels (Tasker) en gebruik niet eens belachelijk veel gain.

Er is een clipje te horen waarbij ik enkele keren schakel tussen neck en bridge en een maal laat ik de snaren los. Wie herkent dit? En wat kan ik eraan doen?

http://www.eliseo.com/feedback.mp3

Ize

bat
23 januari 2005, 17:14
je vraagt het twee keer!

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=46256

Man
23 januari 2005, 17:18
hey is dat niet van het nieuwe album van radiohead? :razz:

Je kan natuurlijk even kijken of alles geshield is door die bitch open te schroeven, dan weet je het zeker.

MazeMouse
23 januari 2005, 17:21
Zit je niet te dicht bij je versterker op hoog volume?

Izegrim
23 januari 2005, 17:33
je vraagt het twee keer!

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=46256

HAHAHA! Fuck wat dom van mezelf man. Ik denk dat ik gewoon niet meer bij zinnen was. Toch valt het mee dat er geen belachelijke spelfouten in zitten. Ik zal een briefje op m'n monitor plakken dat ik niet meer moet posten als ik uit geweest ben... Sorry mensen.

Swan
23 januari 2005, 18:05
klinkt nogal raar...t komt niet echt op maar is er opeens als je schakelt van element?

Izegrim
23 januari 2005, 18:15
Ja, het is er vrijwel direct. Als ik de volumepot van mijn gitaar dichtdraai is het weg.

ToolRulez
23 januari 2005, 18:20
Volgens mij heeft een vriend van mij ook eens zoiets gehad. Bij hem is het uiteindelijk opgelost door de bedrading in de gitaar na te lopen, er zat ergens een draadje niet helemaal lekker en daarom werd er soms een rare verbinding gemaakt (hij kreeg ook schokjes als ie aan het spelen was). Dit was wel een heel andere gitaar, een Epiphone Les Paul, maar wie weet heeft het ongeveer dezelfde oorzaak?

vester86
23 januari 2005, 22:12
ga jij om 5 uur 's middags uit???

deloosem
23 januari 2005, 22:41
Ik denk that de pick-up gewoon meetrilt. Kan je checken door een soort zacht schuimrubber in het gat te proppen aan de kanten van de vijsjes zodat je de veertjes afstopt...Ik hoop dat dit duidelijk is...


Ik had zulks een feedback met all de snaren afgedempt... en ik heb alle humbucker spleten opgevult met een soort schuimrubber... gewoon stukjes van de accoustische spul voor aan de muur te hangen in reepjes afgeknipt...

EmgMaster
23 januari 2005, 23:02
ga jij om 5 uur 's middags uit???

hmm, hoe Rock&Roll kun je zijn :D:D

Izegrim
24 januari 2005, 00:03
Hier was ik net terug :D :
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=46256

Ik weet niet of mijn pickups meetrillen, want dan moet er om te beginnen iets trillen toch? Ik draai mijn volume open en het begint gelijk... Maar ik zal e.e.a. een proberen. Proberen waard natuurlijk!

Izegrim
28 januari 2005, 19:12
Okee. Ik heb het zooitje uit elkaar geschroefd om te zien of er wat los kan zitten en het bleken uiteindelijk de veertjes te zijn die om de bevestigingsschroeven van de pups zitten. Na wat geklooi om het te dempen heb ik de ideale oplossing gevonden: leukoplast. Ik heb een kokertje om elke veer geplakt en voila, stil.

Just wanted to share this. Bedankt allemaal!