PDA

View Full Version : Trace Elliot (& Andere basversterkers)



basswasp
24 juni 2002, 22:46
Hmmmmm..... Trace Elliot versterkers hebben naar mijn mening een prachtig geluid en ik zit erover te denken er één te kopen... maar is dat nog wel verstandig nu deze niet meer geïmporteerd worden? Zijn ze niet te duur? Wat zijn de alternatieven?

Bij voorbaat dank, Jeroen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: basswasp op 2002-06-25 19:46 ]</font>

Eelco
25 juni 2002, 11:20
Ik speel op mijn les over een trace..

ik vind ze helemaal niet zo geweldig klinken hoor..

ook wat ik van anderen hoor is dat ze het niet veel vinden..

het blijft wel een kwestie van smaak :wink:

En dat ze niet meer geimporteerd worden lijkt mij weinig uitmaken. als er iets mee gebeurt zit je bij een goeie gitarenzaak altijd goed.

Alternatieven:
tsja.. ik zou voor ampeg gaan maar die zijn vaak wel weer wat duurder geloof ik.

basswasp
25 juni 2002, 11:56
'k vond er wel een mooi, fel geluid in zitten... veel kracht enzo... En ja...Ampeg... daar weet ik eigenlijk weinig van, maarja toch weer duurder en ik wil het het liefst zo goedkoop mogelijk houden.....

Eelco
25 juni 2002, 13:50
als jij hem goed vind klinken... DOEN! :smile:

kijk ook eens op http://www.musikproduktiv.de

daar staan bijna alle versterkers die er zijn.
het is wel in duitsland maar het is sowiso handig om een beetje een idee te krijgen hoeduur alles is.

basswasp
25 juni 2002, 16:12
Bedankt voor die site!! :smile:
Best wel handig! :smile:

basswasp
25 juni 2002, 16:33
Wat zijn eigenlijk de goedkoopst mogelijke versterkers? Dus met de beste verhouding watt/prijs.....:smile:

AllodoX
25 juni 2002, 18:29
Variac.

Worden in Polen gemaakt.. voor een 4x10" met 200w ben je ongeveer 300 euro kwijt. waar een hartke 410TP bijv. op 500 ligt.

Variac zijn op zich prima dingetjes, alleen verwacht er geen EDEN D410XLT geluid uit.

basswasp
25 juni 2002, 18:36
Ik ken het 'Eden-geluid' ook niet... zeker dure buisjes ofzo? :smile:
Heeft Variac ook een website (kan er geen vinden...) en waar worden Variac's verkocht?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: basswasp op 2002-06-25 19:47 ]</font>

AllodoX
26 juni 2002, 11:55
http://www.musikproduktiv.de verkoopt ze.. laatst eens een uitgeprobeerd, zijn op zich redelijke dingetjes hoor..

basswasp
26 juni 2002, 13:17
Ach... redelijk... boeit mij niet, zolang het maar niet duur is... 'k heb ook geen zin om bijvoorbeeld extra voor een bas te betalen, omdat er bijvoorbeeld 'Fender' op staat...

Iig, als ik de kans krijg zal ik daar eens langsgaan. Is die Musik Produktiv trouwens een soort Duitse Feedback ofzo? :smile:

basswasp
26 juni 2002, 13:21
En oja... kan je speaker(s) aansluiten op een versterker wanneer de versterker meer watt 'heeft' dan de speaker(s)? Wat is het resultaat is geluid (beter geluid, slechter geluid)?

Ron C
26 juni 2002, 13:39
ligt eraan hoe groot het verschil is.... mits niet al te groot is dit geen probleem.
Mijn versterker is 600W, op het podium gebruik ik meestal 2 speakerkastjes van 250W elk, thuis of in het repetitiehok meestal 1 van 250W. Dit is geen enkel probleem, zowieso staat mijn versterker bijna nooit meer dan 1/3 open.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron C op 2002-06-26 12:40 ]</font>

basswasp
26 juni 2002, 13:46
Hmmmm... en als je je versterker wel verder opendraait (bijv. 3/3 :grin:), gaat de boel dan kapot?

Ron C
26 juni 2002, 13:54
Ik denk niet dat er veel bassisten zijn die zijn versterker ooit helemaal opendraaien.
Is ook nergens voor nodig, je speelt in grotere zalen zowieso met PA, en in kleinere zalen blaas ik met 1/3 al iedereen weg.
Maar 3/4 kunnen mijn speakers nog wel aan (moeten ze wel beide aangesloten zijn)

basswasp
26 juni 2002, 14:01
...maar als je nu een kleinere versterker hebt, maakt dat wel uit.... maar over het algemeen moet 't kunnen?

Ron C
26 juni 2002, 14:02
Wat is het vermogen van je versterker dan? en wat wil je voor speakers gaan gebruiken?

basswasp
26 juni 2002, 14:21
Ik wil nog een versterker en speakers gaan kopen... maar ik wilde even weten wat ik moest doen als ik geen perfecte combinatie kwa aantal Watt vond......:smile:

Ron C
26 juni 2002, 14:45
Er is niet echt een regel vor maar bekijk het dan ongeveer zo: een 20% verschil in vermogen tussen speakers en versterker is in principe geen probleem. Zorg er wel voor dat de totale speakerimpedantie nooit minder is dan de uitgangsimpedantie van je versterker. Andersom is geen punt.

Ron C
26 juni 2002, 14:46
check anders deze site maar eens:
http://www.talkbass.com/ampfaq/
staat veel info over versterkers op!

basswasp
26 juni 2002, 15:33
Hartstikke bedankt! :smile:

Ik ga eerst maar ff die Faq doorlezen... misschien kom ik daarna weer met vragen :smile:

Ron C
26 juni 2002, 16:02
Wat ook een erg goede site is voor info, revieuws en vragen aan mede muzikanten is: Http://www.harmony-central.com
Vooral het Bass Forum is erg makkelijk om je vragen te stellen en er staan recencies van apparatuur op door gebruikers zelf, erg informatief.

basswasp
26 juni 2002, 16:12
Die kende ik al :smile:
toch bedankt :smile:

Edgar
7 juli 2002, 18:55
Na veel verschillende versterkers te hebben geprobeerd (Fender, Peavey, Marshall), kwam ik bij toeval op een Trace te spelen. Het bleek voor mij de eerste versterker te zijn waar ik zowel terveden was over het geluid (pracchtig!) als over de betrouwbaarheid! Ik speel er nu al vele jaren op en ik ben er nog altijd heel erg tevreden mee.
Vreemd dat ie niet meer wordt geimporteerd!


Op 2002-06-24 21:46, schreef basswasp:
Hmmmmm..... Trace Elliot versterkers hebben naar mijn mening een prachtig geluid en ik zit erover te denken er één te kopen... maar is dat nog wel verstandig nu deze niet meer geïmporteerd worden? Zijn ze niet te duur? Wat zijn de alternatieven?

Bij voorbaat dank, Jeroen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: basswasp op 2002-06-25 19:46 ]</font>

Edgar
7 juli 2002, 18:58
Na veel verschillende versterkers te hebben geprobeerd (Fender, Peavey, Marshall), kwam ik bij toeval op een Trace te spelen. Het bleek voor mij de eerste versterker te zijn waar ik zowel terveden was over het geluid (pracchtig!) als over de betrouwbaarheid! Ik speel er nu al vele jaren op en ik ben er nog altijd heel erg tevreden mee.
Vreemd dat ie niet meer wordt geimporteerd!

flearulez
9 juli 2002, 19:31
Trace is lekker, wil zelf een 4 * 10" gaan kopen

basswasp
12 juli 2002, 15:30
aan zoiets zat ik dus ook te denken.....:smile:

Ron C
12 juli 2002, 15:34
In principe wel maar veel versterkers zullen dan oversturen

basswasp
12 juli 2002, 16:34
Dan zal ik maar stoppen daaraan te denken :grin:



---
Ron, had je niet gezien dat er al een volgende pagina was? :smile:

Ron C
12 juli 2002, 16:49
Nee blijkbaar niet, ben een beetje verstrooid!

basswasp
12 juli 2002, 16:58
Geeft niet :smile:

Addixx_
13 juli 2002, 00:49
Wat is PA eigenlijk?

basswasp
13 juli 2002, 01:44
Public Adress system, die geluidinstallatie waarmee het geluid van de versterkers van de muzikanten op 't podium mee naar de zaal wordt gestuurd...

------
Volgens anderen betekend het ook 'Pot Appelmoes' :smile: