PDA

View Full Version : Schakelvolgorde danelectro delaypedaal



zjanke
23 januari 2005, 13:18
Ik heb een Danelectro PB&J, dit pedaal kent twee standen voor delay, een korte en een lange. Als je het pedaal aanzet staat het automatisch in long mode, maar ik wil eigenlijk meteen naar de short mode. Is hier een simpele en goedkope oplossing voor?

up-guitarman
23 januari 2005, 20:49
heb je het dan over de eerste keer dat je hem aanzet, of ook als de short mode op voorhand al is ingesteld ???

zjanke
27 januari 2005, 21:18
Ik kan het ding aan en uit zetten met de rechterknop, en kiezen tussen de short en long mode met de linker. Het maakt niet uit hoe ik het ding uitzet, hij start altijd in de longmode...

up-guitarman
29 januari 2005, 14:54
Dus als je in een nr. 2 maal delay moet aanzetten of zo moet je snel aanzetten en direkt naar de andere mode switchen ????? :-?

Vrij belachelijk ... Mss eens kijken naar een Rokctron Short Timer Delay, als je dan toch vooral short mode gebruikt is da een zeer goeie !!!

zjanke
29 januari 2005, 22:19
Ik weet wel meer goeie delays, maar ik ben op zich gewoon tevreden met het geluid. Ik wil alleen dat het ding start zoals ik dat wil :evil:











Maar toch bedankt voor de tip :D

up-guitarman
31 januari 2005, 00:12
:) hehe, was no offence hoor ...

Tjah, kzou het ook nie wete wa je moet aanvange met die Dano ... Mss eens aankloppen bij iemand die wat meer van electronica afweet en enkele draadjes anders solderen ... Ik zou het anders niet weten

Jeroenvanhulsteijn
31 januari 2005, 09:13
als je het zonder solderen wilt proberen zou je zo'n true bypass boxje van Speeddemon (forumlid) kunnen proberen denk ik. Dan laat je de delay continu aan, bv in short time delay, en schakel je met de bypass box de delay in of uit de effect keten. Voor lange delay trap je gewoon op die knop om tussen short/long te selecteren.

Eigenlijk gebruik je de true bypass box dan als aan/uit switch ipv de switch van de dano. EN bijkomend voordeel is dat je signaal niet negatief door de bypass van de dano wordt beïnvloed (mocht dat het geval zijn).

up-guitarman
31 januari 2005, 17:20
Idd, goede optie, mss zelfs beter :D
(had ik niet aan gedacht)

up-guitarman
12 oktober 2005, 11:15
Ff een oud topic terug omhoog halen ...

Hoe vinden jullie (= degenen die hem hebben of reeds getest hebben) deze delay eigenlijk ???
Hoe klinkt hij (warm vintage of eerder digitaal blikkerig?), hoever gaat de delay time, ...

Greetz,
Erik

Dastard
12 oktober 2005, 11:28
Ik heb hem ooit eens mogen proberen bij een gitaarwinkel, ik was totaal niet tevreden over dat ding.
Voornamelijk het "klik" geluid als je hem aanzet, op de klik zat dan ook meteen een echo.
Het geluid van de delays vond ik rommelig en inderdaad blikkerig klinken, ook ervaarde ik hetzelfde probleem als Zjanke, dat ie start op de long delays, het overtuigde mij in ieder geval om het niet te kopen.

zjanke
15 oktober 2005, 15:20
Ik was tevreden over het geluid, het is in mijn oren in ondergewaardeerd pedaal.
Een rockabilly gitarist die het ding aanzet en vervolgens aan laat staan heeft een prima pedaal. Ook met een ab box of in een goede effect-loop is ie prima bruikbaar. De delaytime is lang en ook het aantal repeats kan behoorlijk worden opgeschroefd.
Ik heb inmiddels een DD6 waar ik beter mee uit de voeten kan, maar de andere gitarist in mijn band gebruikt hem nu en is er best tevreden over (ja een gratis pedaal is nog goedkoper dan een behringer :D )