PDA

View Full Version : Charvel Gitaren (sorry als dit een dubbele post is)



Kevin-D
23 januari 2005, 09:55
bla

Kevin-D
23 januari 2005, 09:55
Hey, ze hebben bij Musik produktiv . de Charvels zoals de STandard, A, A+, en Traditional series. Nou vroeg ik me af of deze gitaren goed zijn, ze hebben wel goede elementen (SD), maar zijn de floyds ook goed (of makkelijk te vervangen door een schaller/OFR) en of 't hout redelijk is?
Thx.
Kevin

EmgMaster
23 januari 2005, 10:48
Ik dacht dat er FLoyd's van Jackson op liggen, en die zijn over het algemeen goed te doen.

kokeleko
23 januari 2005, 11:45
Ik heb ooit een Charvel model 4 gehad met een Jackson Floyd.
Deze moest worden vervangen door een OFR.

De boor afstand (studs) was niet exact gelijk aan de OFR, moest dus vullen en nieuw boren, dus meet het eerst uit.

Kevin-D
23 januari 2005, 11:53
Ok, dat soort dingen wil ik idd weten, maar ik zie hier geen model 4,5,6 650 etc staan maar Standard, Traditional, A en A+ :???:

Bastin
23 januari 2005, 12:05
Ik heb een model A+
750 euro voor betaald
made in japan
3 SD elementen (die zijn alleen al 360 euro waard)
zelfde tremolo als de huidige japanse jacksons JT580LP
ebony fretboard
birdseye maple neck

ik vind hem geweldig spelen. lekkere neck. vooral de elementen vond ik goed. ik heb er alleen straplocks op laten zetten. en de volume potmeter kraakte na een maand. maar hij speelt en klinkt nu weer geweldig

alle specs

http://www.katskapot.nl/geartest/charvel.htm

Wormaap
23 januari 2005, 12:11
Ik heb ooit een Charvel model 4 gehad met een Jackson Floyd.
Deze moest worden vervangen door een OFR.

De boor afstand (studs) was niet exact gelijk aan de OFR, moest dus vullen en nieuw boren, dus meet het eerst uit.
Ik meen juist overal gelezen te hebben dat je'n OFR zó op de studs van de JT-6 kon leggen o_O Die JT-6 was trouwens wel'n brakke brug (heb'm zelf op m'n Model 6 vervangen met'n Kahler 2700 :))

Maar ontopic: Als de nieuwe Charvels half zo fijn spelen als de oude, dan kan er weinig mis gaan :)

Kevin-D
23 januari 2005, 12:37
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop03.asp/sid/!18121995/ob_id/34/seite/5/nur_lieferbare/nein

Kijk , dan vind ik dus die Traditional (black op deze site), en de A-Plus series gaaf, maar de ene is mahonie, en de ander is alder, andere seymours, zelfde trem. Kga ff uitzoeken welke seymours op welke zitten.

Zou ik over een tijdje zo'n soort gitaar aanschaffen (met deze natuurlijk op de voorgrond :) ) dan zou ik 'm waarschijnlijk downtunen (ja met die floyd), naar C#. Misschien ook niet, maar waarschijnlijk wel. M'n Les Paul staat in E gewoon en soms Drop D.

Ibanez RuleZ
23 januari 2005, 13:43
Ik heb ooit een Charvel model 4 gehad met een Jackson Floyd.
Deze moest worden vervangen door een OFR.

De boor afstand (studs) was niet exact gelijk aan de OFR, moest dus vullen en nieuw boren, dus meet het eerst uit.
Ik meen juist overal gelezen te hebben dat je'n OFR zó op de studs van de JT-6 kon leggen o_O Die JT-6 was trouwens wel'n brakke brug (heb'm zelf op m'n Model 6 vervangen met'n Kahler 2700 :))

Maar ontopic: Als de nieuwe Charvels half zo fijn spelen als de oude, dan kan er weinig mis gaan :)

kan idd gewoon wel, maar ik heb ook wel eens verhalen gehoord waar dat toch ietsje lastiger bij ging en er geboord moest worden. heb je wel pech gehad, want die dingen waren ontworpen zodat het makkelijk vervangen kon worden.

Harrald

Bastin
23 januari 2005, 13:46
De model A plus heeft een Pearly Gates in de brug en lill screaming Demons in de middle en Neck positie.

De Standaard heeft een JB en een Jazz

De traditional heeft (geloof ik ) een JB en een Cool Rails en een Hotrails

De Model A heeft 2 actieve metal Lifewires

kokeleko
23 januari 2005, 14:10
Ik heb ooit een Charvel model 4 gehad met een Jackson Floyd.
Deze moest worden vervangen door een OFR.

De boor afstand (studs) was niet exact gelijk aan de OFR, moest dus vullen en nieuw boren, dus meet het eerst uit.
Ik meen juist overal gelezen te hebben dat je'n OFR zó op de studs van de JT-6 kon leggen o_O Die JT-6 was trouwens wel'n brakke brug (heb'm zelf op m'n Model 6 vervangen met'n Kahler 2700 :))

Maar ontopic: Als de nieuwe Charvels half zo fijn spelen als de oude, dan kan er weinig mis gaan :)

kan idd gewoon wel, maar ik heb ook wel eens verhalen gehoord waar dat toch ietsje lastiger bij ging en er geboord moest worden. heb je wel pech gehad, want die dingen waren ontworpen zodat het makkelijk vervangen kon worden.

Harrald

Die oudere Jackson Floyds hadden van die fijnstemmers achteraan, en niet boven op, igg de boorafstand was niet overeenkomstig met de OFR.

Wormaap
23 januari 2005, 14:27
Waar de fijnstemmers zitten heeft verder niks te maken met waar de studs komen natuurlijk. Feit is wel dat op Harmony Central best wel een aantal reviews staan van mensen die'm zó hebben kunnen omzetten.

Kevin-D
23 januari 2005, 18:52
Jammer dat ze die gitaren niet in nederland hebben. :o

BLOK182
23 januari 2005, 19:12
Heb nu een Model 6 (reuzetevreden over, met Kahlerbrug), maar zoals ik nu die nieuwe Charvels zie, veel kwaliteit/dope gitaren voor relatief weinig! Die 580 brug van Jackson ligt ook op bijv de SL3 van Jackson, toch een 1000+ gitaar, ik neem aan dat het wel een redelijke brug is. Begin best te gassen voor zo'n nieuwerwetse Charvel, de specs liegen der niet om!

BLOK182
23 januari 2005, 19:32
Op de Charvel site lees ik der trouwens niks meer over, die modellen...die stonden wel een tijdje terug op de (oude) Jacksonsite...Nu heeft Charvel weer de "originele" modellen terug, zullen denk ik wel flink aan de prijs zijn, maar deze is zeker mooi! http://www.charvel.com/models/limited/sandimas.php

kokeleko
23 januari 2005, 19:37
Waar de fijnstemmers zitten heeft verder niks te maken met waar de studs komen natuurlijk.

Ja hallo dat weet ik ook :D

BLOK182
23 januari 2005, 19:43
Adviesprijzen: rond de 2000 dollar....je kan nu ook bij Charvel een custom gitaar samenstellen, vanaf 2500 en de upgrades zijn erg aan de prijs helaas!

Kevin-D
23 januari 2005, 20:14
Jah, degene die ik bedoel staan idd niet meer op de site, en worden waarschijnlijk dus ook niet meer gemaakt... helaas... daarom wil ik er wat over weten, of ik er misschien 1 moet gaan scoren of niet :razz: