PDA

View Full Version : epiphone elementen vervangen deel 2



Rock n' sad
23 januari 2005, 09:39
test

Rock n' sad
23 januari 2005, 09:39
Ik had nog een vraag ...

Mijn bovenste humbucker brengt geen geluid , zoals jullie al weten

Stel ik vervang mijn brug element door een seymour duncan of gibson of whatever , daar ben ik nog niet uit .

Kan ik dan het oude brug element dat ik eruit gehaald heb , in de plaats van het neck element steken ?

Als dit mogelijk is , moet ik hem dan omdraaien ( met magneten naar boven ) ?

Welk brugelement raden jullie aan ? een vriend van mij zei seymour duncan pearly , maar die is net iets te duur , mijn buget gaat tot +/- 90 €

Rock n' sad
23 januari 2005, 09:40
Ik had nog een vraag ...

Mijn bovenste humbucker brengt geen geluid , zoals jullie al weten

Stel ik vervang mijn brug element door een seymour duncan of gibson of whatever , daar ben ik nog niet uit .

Kan ik dan het oude brug element dat ik eruit gehaald heb , in de plaats van het neck element steken ?

Als dit mogelijk is , moet ik hem dan omdraaien ( met magneten naar boven ) ?

Welk brugelement raden jullie aan ? een vriend van mij zei seymour duncan pearly , maar die is net iets te duur , mijn buget gaat tot +/- 90 €

Cubensis
23 januari 2005, 10:58
als je element geen geluid meer brengt zou ik eerst ff de draadles nalopen, kijken of alles nog vast zit :D
maar als je toch gaat vervangen: je kan neck en brug evt wel omwisselen, maar t zal niet bepaald beter gaan klinken, ze worden er op gemaakt om OF in de brug OF in de neck te zitten, niet beiden...

evt andere elementen voor onder de 90 euro:
hoge output: Dimarzio X2n, Seymour duncan Custom, Gibson 500t etc.
andere leuke les paul zooi: Paf pro

gerrekat
23 januari 2005, 11:17
gewoon een DiMarzio Super Distortion, die doen het super in mahonie solid body gitaren en zijn een uberclassic!

Bins
23 januari 2005, 12:30
Het orginele nek element van de epi is meestal super modderig/bassig, dus het loont soms zelfs de moeite op het brug element daar te prikken. Het zal iig beter klinken (ook omdat je nu helemaal geen geluid eruit krijgt :) ).
Gewoon ff proberen, wie niet waagt, wie niet wint.

Jopie
28 januari 2005, 12:02
Heb zelf onlangs een '59 en een jeff beck (Seymour Duncans) in mijn Epiphone LP custom gezet en dat heeft toch wel een beter geluid opgeleverd (oef gelukkig) al begin ik steeds meer te beseffen dat een versterker ook veel invloed heeft. Mijn Marshall AVT 20 en Boss ME-50 komen dan niet echt in de buurt van de ultieme rocksound. Wat betreft die elementen , 160 Euro voor beide bij Thomann. En dat scheelt een hoop in vergelijking met Nederlandse winkels

fred dons
28 januari 2005, 14:54
je kunt zonder noemenswaardige problemen een brug pup op de nekpositie zetten (hij zal iets donkerder klinken dan een nekpup)
andersom is wat moeilijker. Omdat de nekpup zo gewonden is dat hij wat helderder is en over het algemeen een wat lager output heeft zal
hij in de brugpositie dun en scherp gaan klinken

john.3001
29 januari 2005, 17:41
seymour duncan levert tegenwoordig ook setjes pickups, maar of het dan goedkoper wordt weet ik niet...
Ik zou iig proberen (als je 2 nieuwe pups) gaat kopen, om iets van een discount te fixen...

glacius
29 januari 2005, 18:15
gewoon een DiMarzio Super Distortion, die doen het super in mahonie solid body gitaren en zijn een uberclassic!

+1

heb zelf ook een dimarzio superdistortion dp100 in een epiphone , 1 woord GEWELDIG !!

heb en gibson p-94 in de neck positie zitten


heb nog een emg-hz over, voor 3 tientjes mag je hem hebben en wil hem er ook wel inzetten voor je

ToTaL FaKe
29 januari 2005, 23:50
ik heb je een pm gestuurd :wink: check ff je inbox

Rock n' sad
30 januari 2005, 10:00
ik heb geen pům ?!? :???:

ToTaL FaKe
30 januari 2005, 10:05
ik bedoelde eigenlijk glacius