PDA

View Full Version : vragen over nieuwe versterker



Stamkonijn
23 januari 2005, 00:44
Ik speel nu bijna een jaar gitaar en ik heb nu een Marshall mg 30-dfx versterker, maar ik ben niet zo tevreden meer over het geluid. Ik wil nu een (tweedehands) buizen versterker kopen, omdat ik denk dat t geluid beter is. (dat is toch zo??)
Klinken buizen versterkers ook mooi op gewoon slaapkamer volume of moet je m perse keihard zetten?
Ik wil waarschijnlijk en jcm 800, 900 of 2000.
Welke van de 3 is de beste keuze of hebben jullie nog andere ideeen, hij moet mooi klinken op een laag volume.
ohja ik speel vooral voor rock/punkrock.
(misschien zijn het allemaal domme vragen maar ik heb nog weinig verstand van versterkers)

up-guitarman
23 januari 2005, 01:34
Hey,
je kan idd mss beter voor een buizenamp gaan (de mg is idd niet zo'n mooi geluid, de valvestates waren beter vind ik)
Enkel op slaapkamer niveau gaan de JCM's alledrie veel te hard zijn, ze klinken ook pas echt goed als je ze wat verder open draait omdat dan de buizen pas tot hun recht komen.
Moet hij ook hard kunnen gaan ???
Mss kun je (als het enkel op slaapkamervolume moet zijn) beter opteren voor een bescheiden fender Pro Junior, blues junior, Peavey classic 30, ...

Punt
23 januari 2005, 02:21
Helemaal eens met de vorige spreker.
Je zou nog wel iets met een powersaok kunnen doen met die Marshalls, maar slaat eigenlijk nergens op voor de slaapkamer.

Probeer eens een VOX AD 30 of AD 15 Valvetronics uit.
Prima ding voor thuisgebruik.
Het is wel een moddeling amp, maar er zit toch een buisje in.
Veel waar voor je geld.

birt
23 januari 2005, 10:13
die versterkers die je daar noemt zijn wel goed;)
maar er zijn er ook met een lager vermogen.
(don't shoot me als ze buiten je budget zijn want ik weet de prijzen niet exact)
een soldano atomic 16 bijvoorbeeld :)

Baker
23 januari 2005, 11:08
over je vraag over jcm 800, 900, 2000:

800: de meest bejubelde van de drie. Volgens sommigen de ultieme Rock versterker. Ik heb het ding wel eens bespeeld, en inderdaad, de jcm 800 rockt als de beste! Echter, in sommige gevallen kan de amp te weinig gain hebben. Voor lyrische solo's of zware metal bijvoorbeeld.
Een distorition pedaal of tube screamer kan dan uitkomst bieden.
Ook heeft de amp maar 2 kanalen.

900: de meest verguisde van de drie. Meer gain dan de 800, maar volgens sommigen te schel, en geen mooie distortion. Ook deze amp heb ik wel eens bespeeld. Het is best een mooie amp. Ik weet zeker dat als je de jcm 900 goed afstelt hij veel beter klinkt dan een mg 30 of een valvestate.

2000: De meest veelzijdige van de drie. Ook deze amp heb ik wel eens bespeeld. 3 kanalen met elk een eigen karakter, genoeg gain, voor marshall een erg mooie clean. Volgens sommigen klinkt ie lang niet zo mooi als de jcm 800, maarwel beter dan de jcm 900. Maar goed, de jcm 2000 is wel een stuk veelzijdiger en moderner. Je kunt er meer geluiden uithalen en je hebt drie kanalen.

Maar, staar je niet blind op marshall!
Er zijn genoeg andere opties! Ik wist eerst ook zeker dat ik een jcm 2000 wilde. Maar tijdens mijn "testrit" in diverse muziekwinkels kwam ik bij iets heel anders uit. (koch multitone)

Voor thuis gaat het spul wel wat hard allemaal. Dat is waar.
Maar goed, het kan wel. En uiteindelijk koop je een versterker om mee op te treden/ te oefenen. En dat weegt wel zwaarder. (vind ik tenminste)

Tip: verkoop je MG 30 niet, maar hou hem als thuis oefen amp.

strattie
23 januari 2005, 11:45
probeer een Laney lc15(r). Gaat niet zo heeeel hard en klink lekker op lage volumes.

Stamkonijn
23 januari 2005, 12:06
bedankt voor jullie reacties, maar de versterker moet ook hard kunnen gaan, voor misschien optredens in de toekomst.

EpiCenturiesAWAy
23 januari 2005, 12:21
Ga dan toch gewoon 2dehands zoeken naar een mooie marshall jcm combo power genoeg!

birt
23 januari 2005, 12:30
bedankt voor jullie reacties, maar de versterker moet ook hard kunnen gaan, voor misschien optredens in de toekomst.

weet je hoe hard een buizenamp van ongeveer 15watt (zoals die soldano en die laney die hier vernoemd zijn) wel gaat? daar komt een transistoramp van 100watt niet aan

EmgMaster
23 januari 2005, 12:40
Je hoeft em ook niet helemaal open te draaien :D

Als je wat zeikerige buren/ouders/etc. hebt, kun je denk ik beter voor een modelingding gaan ofzo, lekker veelzijdig en klinken op lage volumes ook goed. Ik heb zelf een Vox Valvetronix 60 watt, en hij bevalt prima.

Maar ga anders gewoon eens naar een grote winkel toe, en ga eens een middagje testen, daar hebben ze vaak een keur aan versterkers, en als je dan nog niet kan kiezen....

BartL
23 januari 2005, 15:13
Ga dan toch gewoon 2dehands zoeken naar een mooie marshall jcm combo power genoeg!
Inderdaad,
Ik heb je een PM gestuurd Stamkonijn. Ik heb zo een combo te koop staan. :)

AART
23 januari 2005, 18:04
ik heb thuis gespeeld met een SL-X(100 watt top). Nu met een Peavey 5150 II. Ik heb het geld niet voor een amp in het oefenhok en een thuis, daarom 1 voor allebei.

Thom TK
23 januari 2005, 19:46
ik heb thuis gespeeld met een SL-X(100 watt top). Nu met een Peavey 5150 II. Ik heb het geld niet voor een amp in het oefenhok en een thuis, daarom 1 voor allebei.

Dat doe ik dus ook.
Ik ga en Engl Savage 120 kopen, die voor de eerste tijd vooral op mijn slaapkamer zal staan (met 4*12 cab.).
Maar als er optredens aankomen, wil ik goede apparatuur hebben.
Oh ja, en Engl tops klinken zachter óók goed.

Thom TK
23 januari 2005, 19:48
Én ik heb een 2 onder 1 kap en mijn buurman is 52 en single (die zeurt dus nooit). :-D :-D :cool:

BLOK182
23 januari 2005, 19:50
Ik speel nu (momenteel) thuis op een Rivera 55 watt en een Engl 100 watt halfstack, en ja, dat gaat en het klinkt best :)

AART
23 januari 2005, 19:52
Én ik heb een 2 onder 1 kap en mijn buurman is 52 en single (die zeurt dus nooit). :-D :-D :cool:

ik woon in een vrijstaand huis, buren op 50 meter, maar helaas, mijn ouders zijn nog net niet zo oud dat ze naast half blind ook doof zijn... :lol:

Thom TK
23 januari 2005, 19:54
Én ik heb een 2 onder 1 kap en mijn buurman is 52 en single (die zeurt dus nooit). :-D :-D :cool:

ik woon in een vrijstaand huis, buren op 50 meter, maar helaas, mijn ouders zijn nog net niet zo oud dat ze naast half blind ook doof zijn... :lol:

Njah, mijn ouders zijn gescheiden, dus dat scheelt 50% :)

AART
23 januari 2005, 20:10
Én ik heb een 2 onder 1 kap en mijn buurman is 52 en single (die zeurt dus nooit). :-D :-D :cool:

ik woon in een vrijstaand huis, buren op 50 meter, maar helaas, mijn ouders zijn nog net niet zo oud dat ze naast half blind ook doof zijn... :lol:

Njah, mijn ouders zijn gescheiden, dus dat scheelt 50% :)

mijn vader vind het best zolang ik af en toe clapton ofzo speel, en mijn moeder vind het best zolang ze maar niet geconcentreerd hoeft te werken...