PDA

View Full Version : Vox amps



prs
22 januari 2005, 21:01
Vox

prs
22 januari 2005, 21:01
Heeft Vox ook eigenlijk gewone transistorversterkers, met 2 of 3 kanalen te koop? Tegenwoordig zie ik alleen nog maar die moddeling versterkers van Vox (de valvetronic series ofzo). Zijn er ook nog gewone transistorversterkers te krijgen van Vox die in ongeveer dezelfde prijsklasse als de moddeling amps vallen?

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p35359n1.jpg

Swampash
22 januari 2005, 21:09
Op de Vox website staan de VR15 en VR30R serie.
Deze versterkers zijn 3 kanaals en met dezelfde valve reactor versterking als de valvetronics series.
Ze zijn vrij nieuw en heb ze ook nog niet in de winkel gezien.
Misschien moet je Voerman de importeur hierover eens bellen.

prs
22 januari 2005, 21:49
Bedankt voor je reactie!
Dat is een 15 en een 30 watter en dat is wel erg weinig. Is er niets gebouwd met minimaal 60 of meer watt?
Ik kwam dit tegen......is dit transistor of buizen?

Vox AC30TB

http://www.voxamps.co.uk/images/products/AC/AD30_ph.jpg

schwalbe
22 januari 2005, 22:47
Bedankt voor je reactie!
Dat is een 15 en een 30 watter en dat is wel erg weinig. Is er niets gebouwd met minimaal 60 of meer watt?
Ik kwam dit tegen......is dit transistor of buizen?

Vox AC30TB

http://www.voxamps.co.uk/images/products/AC/AD30_ph.jpg

Meen je dit nou serieus PRS???
Wel eens van een AC30 Top Boost gehoord?

prs
23 januari 2005, 00:21
Meen je dit nou serieus PRS???
Wel eens van een AC30 Top Boost gehoord?

Nope, ben niet zo thuis in de wereld van Vox versterkers....

Maar volgens mij is het een reissue van de jaren '60 vox buizenversterkers......is dat correct?

Raytheman
23 januari 2005, 00:42
Ja, dat klopt. Is echter niet bepaals dezelfde prijsklasse als de valvetronics.
Kijk anders eens naar een cambridge. Zijn niet meer in productie maar worden nog wel hier en daar aangeboden

Raytheman
23 januari 2005, 00:43
Ja, dat klopt. Is echter niet bepaals dezelfde prijsklasse als de valvetronics.
Kijk anders eens naar een cambridge. Zijn niet meer in productie maar worden nog wel hier en daar aangeboden

prs
23 januari 2005, 01:13
Ja, dat klopt. Is echter niet bepaals dezelfde prijsklasse als de valvetronics.

Klopt, maar dat heb ik in een voorgaande post ook niet beweert. Maar misschien kwam het zo over omdat ik het erover had in hetzelfde topic.

Ik zal eens wat gaan researchen naar die Cambridge......Bedankt voor je reactie!

up-guitarman
23 januari 2005, 02:18
Bedankt voor je reactie!
Dat is een 15 en een 30 watter en dat is wel erg weinig. Is er niets gebouwd met minimaal 60 of meer watt?
Ik kwam dit tegen......is dit transistor of buizen?

Vox AC30TB

http://www.voxamps.co.uk/images/products/AC/AD30_ph.jpg

:seriousf: lol, wat is dit, een VOX AC30TB :lol:
Sorry, maar het is wel grappig ... Dringend eens leren kennen !!! :)
Anywayz, over "maar 30W", een AC 30TB is best wel pokkehard hoor, test hem eens of zo !!!

Punt
23 januari 2005, 02:23
Waarom wil je zo graag transistor?

prs
23 januari 2005, 02:26
:seriousf: lol, wat is dit, een VOX AC30TB :lol:
Sorry, maar het is wel grappig ... Dringend eens leren kennen !!! :)
Anywayz, over "maar 30W", een AC 30TB is best wel pokkehard hoor, test hem eens of zo !!!

Kijk hier eens en leg me dan eens uit waarom je zo moet lachen :???:

http://www.voxamps.co.uk/products/ac30/ac30.htm

prs
23 januari 2005, 02:27
Waarom wil je zo graag transistor?
Een goede buizenversterker binnen afzienbare tijd staat op nummer 1, maar ik heb ook een beetje genoeg van mijn oude marshall transistor en het lijkt me wel wat om die (nadat de buizentop is aangeschaft) te vervangen door zo'n Vox.

Punt
23 januari 2005, 02:28
Hij moet lachen omdat de VOX AC30TB een legende is die iedereen kent.
Naja bijna iedereen blijkt :)

Punt
23 januari 2005, 02:30
Je hebt ook goedkopere buizenbakken.
Vergeet stransistor.
Pak anders een VOX Valvetronics best goed voor het geld.
Er zit zelfs een buis in.

prs
23 januari 2005, 02:32
Ik ken de orignele Vox AC30 ook wel ,die onbetaalbare uit de '60 er jaren. Maar ik heb het over de reissue en die heet nu eenmaal ook Vox AC30TB zoals te zien is op die site. Maar natuurlijk ken ik de originele AC30. Een kennis van mij heeft zelfs een oude gehad.

http://home.btclick.com/aguitar/images/databases/amps/vox_ac30_hybrid.jpg

Swampash
23 januari 2005, 11:35
Tijdens mijn dagje uit in groningen ben ik eens bij westerhaven geweest.
Zij vertelde mij dat er rond maart of april een ac30 custom classic komt.
Volledig buizen, maar nu met master vol, reverb, true bypass send return, 2 kanaals te weten normal en top boost. normal en top boost kan je ook blenden. Zowel een 1 x 12" als een 2 x 12"zou waarschijnlijk rond de duizend euro in de winkel kosten. Ze staan ook al op de Vox site.
Elke maand alvast wat geld aan de kant leggen.

http://www.voxamps.co.uk/products/ac30/ac_30cc.htm[/img]

ReinoutV
23 januari 2005, 11:50
Dit ziet er leuk uit. Vintage versterker met moderne mogelijkheden. En dat voor (maar) 1000 euro? Op die site staat echter niet welke buizen worden gebruikt, das wel maf... Ik neem aan gewoon 4x EL84?

up-guitarman
23 januari 2005, 20:27
Hij moet lachen omdat de VOX AC30TB een legende is die iedereen kent.
Naja bijna iedereen blijkt :)

Hehe, idd, maar no offence hoor !!! Ik ben ook zeker niet op de hoogte van alles wat ik zou moeten kennen !!! :)

up-guitarman
23 januari 2005, 20:29
Hij moet lachen omdat de VOX AC30TB een legende is die iedereen kent.
Naja bijna iedereen blijkt :)

Hehe, idd, maar no offence hoor !!! Ik ben ook zeker niet op de hoogte van alles wat ik zou moeten kennen !!! :)

jaywalker
23 januari 2005, 20:33
Bedankt voor je reactie!
Dat is een 15 en een 30 watter en dat is wel erg weinig. Is er niets gebouwd met minimaal 60 of meer watt?
Ik kwam dit tegen......is dit transistor of buizen?

Vox AC30TB

http://www.voxamps.co.uk/images/products/AC/AD30_ph.jpg

:seriousf: lol, wat is dit, een VOX AC30TB :lol:
Sorry, maar het is wel grappig ... Dringend eens leren kennen !!! :)
Anywayz, over "maar 30W", een AC 30TB is best wel pokkehard hoor, test hem eens of zo !!!


Vox ac30 TB gaat echt pokke hard. Heb hem nog niet eens op een kwart staan en me buren worden er al niet goed van :-D


Maar waar ben je nou op zoek naar?
naar buizen of transistor?

jaywalker
23 januari 2005, 20:34
Bedankt voor je reactie!
Dat is een 15 en een 30 watter en dat is wel erg weinig. Is er niets gebouwd met minimaal 60 of meer watt?
Ik kwam dit tegen......is dit transistor of buizen?

Vox AC30TB

http://www.voxamps.co.uk/images/products/AC/AD30_ph.jpg

:seriousf: lol, wat is dit, een VOX AC30TB :lol:
Sorry, maar het is wel grappig ... Dringend eens leren kennen !!! :)
Anywayz, over "maar 30W", een AC 30TB is best wel pokkehard hoor, test hem eens of zo !!!


Vox ac30 TB gaat echt pokke hard. Heb hem nog niet eens op een kwart staan en me buren worden er al niet goed van :-D


Maar waar ben je nou op zoek naar?
naar buizen of transistor?

prs
23 januari 2005, 20:58
Bedankt voor de reacties!

Ik ben in de eerste plaats nog steeds aan het sparen voor een goede buizentop (VHT,mesa e.d.) en een bijbehorend cabinet. Alleen heb ik zo langzamerhand genoeg van mijn Marshall transistor (die ik thuis in de slaapkamer gebruik) en wzou die naar verloop van tijd misschien wel willen vervangen door een Vox.
Dus eigenlijk zoek ik beide, maar de buizenversterker en cabinet hebben absoluut prioriteit....

Negative K3 fan
23 januari 2005, 21:41
ja niet fucken met vox

en die customs classic dingen zijn erg lijp kwa features en ze zijn zo goedkoop omdat ze helemaal in chiona worden gefabriceerd.

verder gewoon el84s etc.

Punt
23 januari 2005, 21:47
Vroeger speelde ik altijd op AC30's.
Die dingen hebben geen master dus je wilde hem wel opdraaien om wat overdrive te hebben.
Altijd ruzie met de geluidsmensen omdat ik boven de PA uitbulderde.

Echt, 30 watt buizen is loeihard :)

Het is ook een beetje onnozel om nu een versterker te kopen omdat je mogelijk ooit gaat optreden. Koop een leuke thuisamp en als je ooit gaat optreden zet je er een mic voor.

ReinoutV
23 januari 2005, 21:56
ja niet fucken met vox

en die customs classic dingen zijn erg lijp kwa features en ze zijn zo goedkoop omdat ze helemaal in chiona worden gefabriceerd.

verder gewoon el84s etc.

Zullen ze dan ook minder klinken dan de 'echte' AC30's, of zal dat verschil amper merkbaar zijn? Ik heb het geld niet voor een echte AC30, anders had ik er al lang een gehad :). Een Vox met MV lijkt me ook heel interessant.

Negative K3 fan
23 januari 2005, 22:16
ik ben erg benieuwd ze heben imop wel veel lijpere features. en ja die krengen gaan echt asociaal hard.

Mitch
23 januari 2005, 23:26
Iemand al enig idee wanneer ze in NL in de winkels staan ?
En het worden gewoon PCB bakken toch ? Alleen 'gebaseerd' op de PTP versie ?

Swampash
24 januari 2005, 19:32
Vanmiddag maar ff de importeur gebeld, ik wil nu toch wel het fijne ervan weten.
Ze komen in april in de winkel.
De prijs is nog niet helemaal vast maar een ac30cc1 als een cc2 gaan beide bruto 1195 advies kosten. Ze zeiden wel nadrukkelijk dat dit een indicatieprijs is. In de winkel betekent dit dat ze vaak 10 tot 15 procent goedkoper zijn. Dus rond de 1000.
Een topje kost 950 euri en een cab 395 euri. Zij verwezen mij trouwens naar de prijslijst op hun site. www. voerman.nl
Ooh ja, deze ac30 serie is ook met de gz34 gelijkrichtbuis. Zoals origineel.
Nadeel is wel dat je niet kan schakelen tussen normal en topboost channel, maar dit is makkelijk te verhelpen met een a/b switch. :lol:

Als laatste melde ze me ook dat de ac30 de laatste 30 jaar niet meer zo goed gemaakt is en zo goed heeft geklonken als de custom classic.
Dat bepalen wij zelf wel.
:-D

Swampash
24 januari 2005, 19:33
Vanmiddag maar ff de importeur gebeld, ik wil nu toch wel het fijne ervan weten.
Ze komen in april in de winkel.
De prijs is nog niet helemaal vast maar een ac30cc1 als een cc2 gaan beide bruto 1195 advies kosten. Ze zeiden wel nadrukkelijk dat dit een indicatieprijs is. In de winkel betekent dit dat ze vaak 10 tot 15 procent goedkoper zijn. Dus rond de 1000.
Een topje kost 950 euri en een cab 395 euri. Zij verwezen mij trouwens naar de prijslijst op hun site. www. voerman.nl
Ooh ja, deze ac30 serie is ook met de gz34 gelijkrichtbuis. Zoals origineel.
Nadeel is wel dat je niet kan schakelen tussen normal en topboost channel, maar dit is makkelijk te verhelpen met een a/b switch. :lol:

Als laatste melde ze me ook dat de ac30 de laatste 30 jaar niet meer zo goed gemaakt is en zo goed heeft geklonken als de custom classic.
Dat bepalen wij zelf wel.
:-D

stomas
24 januari 2005, 19:42
Ik ken het, 30 watt opendraaien doe je idd voor die mooie overdrive die er dan door de eindbuisjes wordt geproduceerd, niet omdat je het leuk vind ivm het podiumvolume, maar ja, dat begrijpen de meeste geluidsmensen niet, terecht, is ook kut als een gitarist overal bovenuit staat te blazen.

heb zelf een Koch kC-50 en als je die op triode zet (25W) komt die in de rochting van vox-clean, iig erg smooth en warm, komt waarschijnlijk ook door de 4 EL84s, maar helaas geen gelijkrichtbuis. :(

Negative K3 fan
24 januari 2005, 20:37
gelijkrichterbuis is goed te simuleren hoor... vrag maar aan de beter amp tech, is een erg simpele mod.

Mitch
24 januari 2005, 21:23
Dank swampash !
Dat zijn wel nette prijzen dan. Ben benieuwd hoe die master gaat werken...beestje kan er alleen maar van opknappen denk ik zo.