PDA

View Full Version : Are you gonna go my way



eddienew
22 januari 2005, 19:26
Heey,

Mijn opname van:

Lenny Kravitz are you gonna go my way.

uw mening A.U.B.

Opgenomen met:

Fender strat '83
Marshall DSL-401
Boss me-50

Http://eddienew.tripod.com/Kravitz.mp3

abbys
22 januari 2005, 19:43
kan het niet downloaden met die tripod nest

Azrael
22 januari 2005, 20:47
Opzich is dit natuurlijk geen moeilijk nummer om te spelen. Het is vrij eentonig qua opbouw. Je klinkt helaas een beetje twijfelig als het hoofdmelodietje chromatisch naar beneden gaat.

Je solo klinkt lekker en is prima gespeeld. Ben alleen niet zo'n wah-wah fan. Met wah-wah klinkt namelijk alles wel aardig en kun je erg veel slordigheid mee iets te gemakkelijk weg werken. :-D

Wel een opmerking over je ritme gedeelte van het nummer ( het stukje power-akkoorden werk ergens net over de helft ). Je maakt daar ritmisch enkele fouten wat jammer is. Ook in de hoofdmelodie doe je dit af en toe.

Je gitaar geluid vind ik erg ielig en dun maar dat is natuurlijk een kwestie van opname. Het klinkt een beetje digitaal.....

Verder puik werk! 8-)

Jools
24 januari 2005, 16:23
Nou dit nummer is best moeilijk om strak te krijgen hoor

klinkt iig heel authentic ... af gezien van wat timing foutjes in de begeleiding bij de breakups klinkt ie prima

lekkere solo :D

spanky_franky
24 januari 2005, 16:34
Je gitaar geluid vind ik erg ielig en dun maar dat is natuurlijk een kwestie van opname. Het klinkt een beetje digitaal.....


het had ook vast gescheeld alsie een Gibson V/LP had gebruikt toch?

Verder idd puik werk, je gaat wat te langzaam bij dat riffje maar de solo maakt veel goed :P

eddienew
24 januari 2005, 18:26
Heren dank voor het commentaar,

Ik had idd wat strakker kunnen spelen, maar ik ben niet zo'n perfectionist. Ieder mag hier zijn mening over hebben, maar ik vind een nummer met wat schoonheidsfoutjes nooit zo'n ramp. Een gibson les Paul zou idd te gek zijn, maar ik moet het helaas doen met een fender strat (weliswaar voorzien van duncan little 59) dus net wat weinig body.

Ik zou idd wel eens een wat voller geluid willen creeren maar dan zal ik denk ik moeten kijken voor wat anders dan mijn boss me-50. Ik zit er aan te denken om eens een pod xt of pod pro aan te gaan schaffen, maar tot die tijd doen we het maar zo.

groeten

Azrael
24 januari 2005, 20:51
Ik zou idd wel eens een wat voller geluid willen creeren maar dan zal ik denk ik moeten kijken voor wat anders dan mijn boss me-50. Ik zit er aan te denken om eens een pod xt of pod pro aan te gaan schaffen, maar tot die tijd doen we het maar zo.

groeten

Beetje met je EQ rotzooien wil soms ook helpen voor een voller geluid.

Kijk ook eens naar de V-amp Pro. Ik heb daar erg veel goede dingen over gehoord. Ook van mensen die ze in combo met 4*12 en poweramp gebruikten. Schijnt een erg leuk ding te zijn. En hij is belachelijk goedkoop.

VHsologitarist
24 januari 2005, 23:26
Als je dan toch het geld hebt koop dan een Vox ToneLab SE
Neem een voorbeeld aan boudewijn en robbert v.d. hanenberg op dit forum (weet je precies hoe die klinkt).

Sim Simon
24 januari 2005, 23:59
Ik vind hem heel goed klinken. Mooie solo!

eddienew
25 januari 2005, 19:07
Ik heb eens wat info gezocht over die V-amp pro. 189,- bij feedback is geen geld. Ik heb dan ook m'n twijfels over de kwaliteit. Inmiddels heb ik alle reacties op harmony central ook eens doorgelezen en daar zijn de kritieken lovend. Als ik men moet geloven is hij zelfs beter dan de pod pro. Hoewel ik dat moeilijk vind te geloven. De vox tonelab is mij veel te duur.

Azrael
25 januari 2005, 19:20
Ik heb eens wat info gezocht over die V-amp pro. 189,- bij feedback is geen geld. Ik heb dan ook m'n twijfels over de kwaliteit. Inmiddels heb ik alle reacties op harmony central ook eens doorgelezen en daar zijn de kritieken lovend. Als ik men moet geloven is hij zelfs beter dan de pod pro. Hoewel ik dat moeilijk vind te geloven. De vox tonelab is mij veel te duur.

Probeer hem uit! Meerdere mensen kunnen het niet geloven en het ding kost echt geen drol. Ik ga hem zelf ook een keer uittesten. Ik speel namelijk nog het liefst over mijn stereo-installatie....