PDA

View Full Version : elementen vraagje



NirvAnaFan15
24 juni 2002, 15:30
nou komt het bij mij voor dat wanneer ik de distursion hoog zet ( volume ook )dat dan de gitaar automatisch geluid maakt zonderdat ik dat wil ligt dit aan de elementen of aan de versterker een fender champion 30W

Ibanez RuleZ
24 juni 2002, 15:40
vaak een combinatie van beiden. als je bijvoorbeeld goedkope PU's heb, willen die wel eens gaan ruisen, en als een wat goedkopere versterker heb dito.

harrald

Kim Wilson
24 juni 2002, 16:00
Over welke distortion hebben we het hier? Is het een pedaal of het Dist.kanaal op de versterker?
Overigens, de hum die je beschrijft hou je (bijna) altijd. Hoe meer gain, hoe meer ruis.

The Dude
24 juni 2002, 16:09
Je kan een Noise Gate aanschaffen die onderdukt het. Maar ik raad je aan eerst eens te kijken of het niet te maken heeft met je gitaar of versterker. Of misschien is het een aardingsprobleem ?

Ibanez RuleZ
24 juni 2002, 17:41
je, en die NS2 van boss kills het geluid van je gitaar, lijkt me niet echt de oplossing... (nou ja, het is wel een oplossing, maar niet DE oplossing)

harrald

The Dude
25 juni 2002, 14:41
Nee, een Noise Gate moet je hebben. Niet een NS-2 (Noise Suppresor) die kapt het geluid af als jij niet speeldt, verder onderschijt hij geen ruis van goed signaal. Een Noise Gate doet dit wel.

Phyrexian
26 juni 2002, 16:11
Okay
ik denk er ook al een tijdje aan om een Noisegate aan te schaffen om de ruis weg te halen als zwaar in overdrive zit (deathmetal).

Welke merken hebben goede Noisegate pedalen?

Kjiratsiekoedel
26 juni 2002, 16:34
Op 2002-06-25 14:41, schreef The Dude:
Nee, een Noise Gate moet je hebben. Niet een NS-2 (Noise Suppresor) die kapt het geluid af als jij niet speeldt, verder onderschijt hij geen ruis van goed signaal. Een Noise Gate doet dit wel.


Hahahaha onderschijten, die is goed zeg. Hhahahahahahahah