PDA

View Full Version : More than Words - Extreme



DrunkenMaster
22 januari 2005, 17:57
Hoi allen,

ik ben opzoek naar tabs van het nummer More than words van Extreme. Tot nu toe heb ik alleen dit nummer vanuit G gezien. Als ik het nummer hoor dan wordt deze vanuit F# gespeeld.

Heeft iemand dit nummer vanuit F#?

alvast bedankt :)

Nesker
23 januari 2005, 13:52
stem je gitaar dan gewoon een halve toon lager!

bónneke
23 januari 2005, 18:06
Zou je moeten transponeren,maar makkelijker is even kijken of chordie hem heeft.Hiermee kan je met één druk op de knop het hele zaakje transponeren (wat zijn we toch lui hé):oops: staat in bG maar moet geen probleem zijn

WWW.chordie.com

http://www.chordie.com/chord.pere/www.guitartabs.cc/fetchurl.phpreplaceqmarkfilename=/e/extreme/more_than_words.crd?transpose=-1

ps. even een reactie of het gelukt is?: :B

DrunkenMaster
23 januari 2005, 19:47
stem je gitaar dan gewoon een halve toon lager!

Dat is inderdaad een mogelijkheid... maar dan blijf ik steeds m'n gitaar stemmen :/


Zou je moeten transponeren,maar makkelijker is even kijken of chordie hem heeft.Hiermee kan je met één druk op de knop het hele zaakje transponeren (wat zijn we toch lui hé) staat in bG maar moet geen probleem zijn

WWW.chordie.com

http://www.chordie.com/chord.pere/www.guitartabs.cc/fetchurl.phpreplaceqmarkfilename=/e/extreme/more_than_words.crd?transpose=-1

bedankt voor de link om akkoorden transponeren, maar dat vind ik zelf het probleem niet :) ik zou graag de tabs getransponeerd willen hebben (da's wel een hoop werk).

Dus ik d8 eigenlijk van of iemand dit nummer al getransponeerd heeft (tabs) :)

Harald
25 januari 2005, 14:36
Lijkt me sterk dat iemand dat zo heeft uitgewerkt. Ze spelen het gewoon op een gitaar die een halve toon lager staat. Dus als je naar de grepen kijkt staat het in G, klinkt in Gb. Door het in Gb te gaan spelen maak je het jezelf niet alleen onnodig moeilijk, je moet bovendien compleet andere grepen gebruiken. Er zitten nogal wat eerste positie akkoorden met open snaren in. Dat kun je in Gb wel vergeten. Na veel werk denkt dan vervolgens iedereen dat je het verkeerd speelt.. zonde van de moeite lijkt me.

Als je de Nero software hebt voor het branden van cd's, met daarbij de Nero Wave editor, misschien nog een tip. Zet het nummer op je pc als wav of mp3. Open het in de Nero Wave Editor. Je kunt daar het nummer een halve toon omhoog transponeren. Hoef je je gitaar niet om te stemmen. Bij een halve toon verschil klinkt het nog goed genoeg om het nummer te oefenen.

DrunkenMaster
26 januari 2005, 23:37
thanks :D da's iid een goed id met die waveeditor, thanks m8, 'k et proberen

DrunkenMaster
26 januari 2005, 23:37
thanks :D da's iid een goed id met die waveeditor, thanks m8, 'k et proberen

willemr6
6 februari 2005, 19:50
ik heb dat nummer wel op papier, het is helemaal uitgeschreven. er staat inderdaad bij dat je gitaar een halve toon lager gestemd moet worden.
Als je het hebben wil zeg je het maar