PDA

View Full Version : toch een beetje vreemd...



Rock&Roll
22 januari 2005, 15:05
deze post is niet bedoeld als spam ofzo, want ik wil geen negatieve reactie, enkel wat raad ofzo...
Ik heb een paar jaar geleden een Epi Les Paul STD gekocht, op dat moment de beste van de 5 modellen die ik getest heb, bij epi's wil er wel eens een rotte appel tussen zitten.
Ik heb nadien de selector switch vervangen met een gibson usa switch want ik had er nogal wat problemen.
Nog later heb ik de enigszins slechte elementen vervangen door Dimarzio's: een Paf pro in de neck voor een lekker heldere sound en een Air zone in de brug voor een mooie strakke sound, beetje vintage en minder bass dan tone zone, dus geen muddy sound.
Na het einde van mijn band ben ik totaal van muziekstijl veranderd en ook resoluut strat-liefhebber geworden.
Ik probeer al een tijdje mijn Epi te verkopen (voor 500 euro, toch niet te veel), maar ik krijg er niet veel reactie op, terwijl ik zie dat een standaard LP van epiphone zo de deur uitgaat aan 400 euro tweedehands...
Dit begrijp ik toch niet zo goed, mijn gitaar speelt en klinkt echt super en imho veeeeel beter dan een doorsnee std Epi...


:cool:

Cubensis
22 januari 2005, 15:10
je kan er ook splitbuare hummies ingooien...een strat zal t nooit worden, maar 't komt wel dichter in de buurt :D

ToTaL FaKe
22 januari 2005, 15:17
of je koopt p94's

Kasper
22 januari 2005, 15:34
Niet bedoeld als spam?
Je kleedt je omschrijving anders wel mooi in. :roll:

Wat wil je dat we geven als raad?

Iedereen hier zal het er wel mee eens zijn dat je je prijs moet verlagen als je je gitaar aan de straatstenen niet kwijtgeraakt. Of gewoon meer geduld hebben en blijven wachten tot iemand geïnteresseerd is.

Steek er desnoods je originele elementen terug in, verkoop hem voor €450, en verkoop je elementen apart voor €50.
Of geef er je originele elementen bij.

Sicky61
22 januari 2005, 15:39
Als je epi echt zo goed is als je zegt zou ik 'm er lekker bijhouden.
Je zult 'm vast nog wel es kunnen gebruiken als je weer es van stijl veranderd.
In de handel krijg je eerder minder voor een opgewaardeerde gitaar dan meer.
Of originele PU's erin en de elementen los verkopen,dan haal je de 500 ook wel.

Rock&Roll
22 januari 2005, 15:51
dat van die elementen is inderdaad niet slecht!
Ik haal ze er gewoon uit en verkoop de gitaar voor minder dan...

andoni
22 januari 2005, 16:12
ik vind 500 € eerlijk gezegd aan de hoge kant...

Een nieuwe kost zoveel:
http://www.netzmarkt.de/thomann/iw_smb_suche.html?SUBJECT=KOMFORTSUCHE&iwid=7&SUCHBEGRIFF=epiphone+les+paul+standard&x=0&y=0

dus onder de 500 €. Nog 2 elementen, neem 160 €. Dan heb je een nieuwe voor 660 €. Dan vind ik idd 500 te veel...

Kasper
22 januari 2005, 16:31
ik vind 500 € eerlijk gezegd aan de hoge kant...

Een nieuwe kost zoveel:
http://www.netzmarkt.de/thomann/iw_smb_suche.html?SUBJECT=KOMFORTSUCHE&iwid=7&SUCHBEGRIFF=epiphone+les+paul+standard&x=0&y=0

dus onder de 500 €. Nog 2 elementen, neem 160 €. Dan heb je een nieuwe voor 660 €. Dan vind ik idd 500 te veel...

Dat zijn prijzen uit duitsland, die je niet echt kunt vergelijken met die van hier.

zjanke
22 januari 2005, 17:02
Jawel hoor. Als iemand 100-150 EUR kan verdienen door zijn gitaar 250 km verderop te kopen, dan is dat echt wel een optie. Musicstore Koln verstuurt zelfs voor 8 EUR, terwijl de jouwe voor dat bedrag niet wordt bezorgd.

Helaas, als je tweedehands koopt is het altijd te duur, als je tweedehands verkoopt krijg je altijd te weinig :-(

Rock&Roll
22 januari 2005, 17:03
Tjah een nieuwe LP std kost in Belgie nog steeds meer dan 500 euro, en dan moet je de elementen rekenen op 200 samen en 30 euro kosten om ze te laten plaatsen!
dan kom je op 730 en dan zit er nog eens een luxe case bij twv 100 euro, dan vind ik 500 euro nog vrij aanvaardbaar...

Cubensis
22 januari 2005, 17:18
je denkt toch niet dat mensen gaan betalen voor de plaatsingskosten van 2 elementen die je met 2 minuten werk er zelf in kan zetten? ;)

en die humbuckers zijn nieuw iets van 80 per stuk, dus 160 voor t setje
de LP std is in nederland en duitsland iets van 400-450, dus in totaal 560-610...dus 500 is best aan de hoge kant

guitartub
22 januari 2005, 18:02
De gitaarmarkt is op het moment vergeven van nieuwe en gebruikte instrumenten. Daarbij biedt je een epiphone aan die met zijn Les Paul modellen niet tot de A-merken behoort (tenzij je over een Elite series praat). Ik denk ook dat die 500 euro dus iets te hoog gegrepen is. Wil je het instrument per se kwijt denk ik dat je je vraagprijs drastisch zult moeten verlagen, anders heb ik er een hard hoofd in.

Suc6,
Bert.

Rock&Roll
22 januari 2005, 18:02
komaan zeg, Lp's waaraan niets veranderd is worden tweedehands verkocht voor 300-350, ik geef er nog eens 2 topelementen (die heus wel meer kosten dan 80 euro) en een koffer bij...
diegene die ze ooit koopt zal er best gelukkig mee zijn!

:cool:

guitartub
22 januari 2005, 18:09
Okay,

Ik hoop van harte voor je dat je die persoon ooit tegen het lijf loopt.
En dan succes met het uitzoeken van een stratje. Als liefhebber van strats snap ik die keuze wel.

zjanke
22 januari 2005, 18:11
deze post is niet bedoeld als spam ofzo, want ik wil geen negatieve reactie, enkel wat raad ofzo...


Iedereen geeft aan dat je aan de hoge kant zit en vervolgens begint het dan toch op een verkooppraatje te lijken :-? Zoals aangegeven is het best een goed gitaar, maar de omstandigheden zijn er niet naar om de prijs te krijgen die je graag wilt hebben....
Als je echt niet wilt zakken zou ik doen wat sicky61 zegt, lekker zelf houden en er iets anders bijkopen.

(Of geluk hebben en hem toch aan je vraagprijs kwijtraken :razz: )

Cubensis
22 januari 2005, 18:27
ik geef er nog eens 2 topelementen (die heus wel meer kosten dan 80 euro)



beide in duitsland voor 79 euro dus 158+8 euro verzenden = 166

CustomBlood
22 januari 2005, 18:29
350 euro is meer de prijs.
voor 520 euro koop ik een nieuwe epiphone les paul CUSTOM bij feedback 8-)