PDA

View Full Version : Niet helemaal tevreden over Les Paul standard



iGoR-
22 januari 2005, 13:44
Ik speel al een hele tijd gitaar en ik was niet meer tevreden met mijn Squier Strat en ging dus opzoek naar wat anders. Afijn, ik vond op marktplaats een Les Paul Standard voor een goeie prijs en heb deze gekocht. Het is het model waar op de plaatje op de kop 'standard' geschreven staat en hij heeft 490R/498T pickups. Ik was toen helemaal in de hemel omdat ik een echte Les Paul had. :-D

Toen ik thuis kwam moest ik toegeven dat ik niet helemaal tevreden was met het geluid. Het klonk de ungedetailleerd en 'muddy' en te veel bass.
Dit was al helemaal het geval met de brug-bickup. Deze klonk ronduit verschrikkelijk, een Epiphone klonk bijna beter.

Ik ben dus opzoek naar andere pickups maar ik heb geen flauw idee waar te beginnen en wat voor prijskaartje eraan hangt. Ik wil graag een warme/heldere/duidelijke klank. Ik speel voornamelijk blues/rock achtige dingen maar wil toch af en toe wel een power chordje spelen met veel distortion. Kan iemand mij hiermee helpen?

Dan is er nog iets wat me een beetje irriteert. De snaren staan heel laag op de gitaar wat er toe lijdt dat als je de g snaar een beetje hard aanslaat hij meteen ergens tegen aankomt. Ook de lage e snaar heeft hier last van, als ik welke fret dan ook indruk maakt hij een bzzzz geluid. Wat kan ik hier aan doen?

Als laatste wil ik nog vragen of 0.11 snaren goed zijn voor op een Les Paul en wat de voordelen/nadelen van dikkere en dunnere snaren zijn?

Bij voorbaat dank!

Swan
22 januari 2005, 13:54
watvoor versterker gebruik je?
denk dat n afstelbeurt beter werkt dan nieuwe PUs

wietse
22 januari 2005, 13:56
een les paul klinkt nu eenmaal vrij donker , een goede afstelbeurt kan wonderen doen.
je actie is toch al te laag dat kan je gemakkelijk zelf veranderen door de brug in hoogte te verstellen.
en hoe hoog staan de elementen ook geschroef daar aan , kan al veel betekenen voor het geluid , gewoon experimenteren daarmee , je kan er niks mee vernielen.
er is niks mis met 0.11 snaren op een lp , ik zelf vind ze te dik maar dat is een kwestie van smaak , heb je er nieuwe snaren opgezet ?
sommige merken snaren willen ook nog wel eens een verschil hebben in helderheid dus ook hierbij , gewoon wat proberen.
als laatste toch niet toevallig je tone pots dicht staan wel :-D , of dat die amper iets doen dan is het een kwestie van andere pots en klaar.

doncker
22 januari 2005, 13:58
Ik vind toch ook wel dat gibson elementen zeer modderig klinken. Kheb in mijn epiphone een seymour duncan zitten, alleen door het element klinkt de epiphone 10x beter als mijn gibson. EEn 0.11 setje zal zeker geen kwaad kunnen. En ik zou voor de kletterende snaren je gitaar mss best is laten afstellen.

Rewind
22 januari 2005, 13:59
Dikkere snaren klinken wat donkerder dan dunnere versies en zijn fijn als je je gitaar lager wil stemmen omdat ze dan minder slap gaan hangen wat veel mensen fijner vinden spelen. Je zou misschien kunnen proberen je elementen wat bij te stellen, wat meer van de lage snaren af.
De actie kan je makkelijk zelf verlagen, je kan je hals wat holler maken of je brug wat hoger.

Groetjes, Erwin

hmm, in de tijd die ik nodig had om dit te lezen en te antwoorden ik alles wat ik zei al een keer getypt :-?

iGoR-
22 januari 2005, 14:02
Ik zelf speel op een brakke 50 watt Stagg maar ik heb hem ook een aantal uur op een Gibson Golden Tone geprobeerd in een winkel en de standards die ze daar hebben klinken vele malen beter.

De man waarvan ik hem had gekocht heeft net een afstelbeurt gegeven en je hoort ook dat de flagioletten zuiver klinken. Over de snaren weet ik niet, ik zal er nieuwe D'addarios opzetten. En mijn tone pits staan wel open hoor :D als je die uitdoet lijkt het net alsof je een laken voor je elementen hebt gelegd.

Ik zal iig alvast aan de brug proberen te schroeven.

1959SLP
22 januari 2005, 14:02
nr zoveel, 496R & 500T er in gooien

Randy
22 januari 2005, 14:08
Ik zou zeggen, wacht nog ff voordat je de pick ups vervangt. De stap van een strat naar les paul is erg groot. In jouw geval qua kwaliteit maar ook qua klank. Het karakter van je les paul is geheel anders dan je squire. Dus ik denk dat je gewoon nog ff moet wennen aan het geluid van je les paul. Probeer andere amp settings te gebruiken (meer treble en minder bas) of probeer een eq pedaal (slash gebruikt dit ook voor solos). Als je na verloop van tijd nog steeds niet tevreden bent, ga dan pas op zoek naar andere pick ups. Een les paul is echt een top instrument wat je na verloop van tijd echt zult gaan waarderen.

Wat snaren betreft..De mensuur van je les paul is korter dan dat van een strat. Je kan dus dikkere snaren erop zetten zonder dat je echt een te grote snaarspanning krijgt...Dikkere snaren zorgen ook voor meer toon en ze blijven langer goed klinken dan dunnere snaren.

veel speelplezier...

Stratman70
22 januari 2005, 14:09
nr zoveel, 496R & 500T er in gooien

Juist! Die heb ik ook in mijn LP Classic zitten en dat klinkt gewoon te gek!

iGoR-
22 januari 2005, 14:14
@Randy je hebt zeker gelijk over de overstap naar een Les Paul. Het probleem is alleen dat ik van te voren al weken in winkels heb doorgebracht en vandaar de keuze voor een LP. Maar nu ik merk dat mijne niet zo goed klinkt vind ik dat toch raar.

@Stratman70 en 1959SLP

Ik zal eens kijken

Orpheo
22 januari 2005, 14:26
ik vind de dimarzio superdistortions heel lekker klinken in een les paul. warm, maar toch helder zonder modderig te worden.

ace frehley heeft m, iron maiden ook, en vast nog wel veeeeeeele anderen......

een seymour duncan JB kan ook...

Cubensis
22 januari 2005, 14:45
ik vind de dimarzio superdistortions heel lekker klinken in een les paul. warm, maar toch helder zonder modderig te worden.

ace frehley heeft m, iron maiden ook, en vast nog wel veeeeeeele anderen......

een seymour duncan JB kan ook...

superdistortion: oude metallica platen zijn er ook mee opgenomen (om nog maar artiesten te noemen die ze gebruikten)

of je gooit er een zakk wylde emg setje in (dan klinkt ie wel beter....maar tzelfde als elke andere gitaar met die emgs volgens velen ;) , vind t persoonlijk wel meevallen )

H.Manback
22 januari 2005, 15:34
Onderschat ook niet het belang van je versterker! Zoals je zegt klonk ie op een fatsoenlijke versterker (dus niet je Stagg :)) al veel beter.

Als je uiteindelijk je pickups wil vervangen, lijkt het me geen slecht plan om eerst eens versterkers te gaan testen en er een te kopen. Want met alle respect, een goede gitaar klinkt nooit zo goed als ie kan klinken op een brakke versterker.

Heb zelf ook zo een soort situatie, heb nu een fender 25W transistor kreng, en kan ook niet wachten tot ik een nieuwe versterker bij elkaar heb.

BramVersteeg
22 januari 2005, 17:13
Goed afstellen, setje 0.10/0.11 van Ernie Ball erop en raggen op een goede buizenversterker! Als je dan nog niet tevreden bent houd je gewoon niet van de Les Paul sound.

CustomBlood
22 januari 2005, 18:26
test de les paul geoon zo, zonder iets te veranderen in combinatie met een marshall jcm800.
geen effecten, gewoon op een kwart zetten.
als wat je hoort je niet bevalt je les paul verkopen want dan ben je gewoon geen les paul-gitarist :)

iGoR-
22 januari 2005, 19:42
Bedankt voor alle reacties mensen. Ik heb nu de brug wat omhoog gehaald en hem laten afstellen. Er is zeker wat verbetering maar de Standard in de winkel klinkt beter (veel beter) op de zelfde versterker dan die van mij. Nu zegt de verkoper dat daar BurstBucker Pros opzitten. Zijn deze beter dan de superdistortion's of de 496R & 500T die eerder werden genoemd?

Bij voorbaat dank :-D

Cubensis
22 januari 2005, 21:04
burstbuckers heb ik zelf geen ervaring mee, maar ze schijnen heel geliefd te zijn

Anders Destium
22 januari 2005, 21:24
nr zoveel, 496R & 500T er in gooien

Juist! Die heb ik ook in mijn LP Classic zitten en dat klinkt gewoon te gek!

Volkomen mee eens :) :o :wink:

crapton
22 januari 2005, 22:06
Seymours JB en Jazz klinken mooi en strak, zijn wel duur. Er zit relatief meer midden en hoog in deze elementen, en ze hebben middelmatige output.

Alt. Bill Lawrence L-500 L + R, deze hebben een eigen geluid beetje kruising tussen een vette humbucker en een singlecoil. Heel strak en gedefinieerd, alleen geen idee hoe die op een LP klinken. Heb nog een setje te koop.

Normaliter zijn Gibson elementen wel goed, dus eerst nieuwe snaren, ik zou eerst 0.010 pakken tenzij je al aan 0.011 gewend bent. Speelt nl weer een aardig stukje zwaarder. En goed afstellen. Kan het ook zijn dat je een heel slechte kabel gebruikt? Veel mensen realiseren zich niet dat een slechte kabel ook een deel van de hoge tonen kan afdempen.

Suc6 ermee...

Azrael
22 januari 2005, 22:14
Veel mensen realiseren zich niet dat een slechte kabel ook een deel van de hoge tonen kan afdempen.

Suc6 ermee...

Gnegne.......een deel? Je complete tone gaat eraan met een slechte kabel. Heb dit aan de levende lijve ondervonden toen ik naar een goede dure kabel ging. Wat een verschil! :-D

Cubensis
22 januari 2005, 22:44
Seymours JB en Jazz klinken mooi en strak, zijn wel duur. Er zit relatief meer midden en hoog in deze elementen, en ze hebben middelmatige output.

Alt. Bill Lawrence L-500 L + R, deze hebben een eigen geluid beetje kruising tussen een vette humbucker en een singlecoil. Heel strak en gedefinieerd, alleen geen idee hoe die op een LP klinken. Heb nog een setje te koop.

Normaliter zijn Gibson elementen wel goed, dus eerst nieuwe snaren, ik zou eerst 0.010 pakken tenzij je al aan 0.011 gewend bent. Speelt nl weer een aardig stukje zwaarder. En goed afstellen. Kan het ook zijn dat je een heel slechte kabel gebruikt? Veel mensen realiseren zich niet dat een slechte kabel ook een deel van de hoge tonen kan afdempen.

Suc6 ermee...

hoeveel voor dat BL setje?

ccc
22 januari 2005, 23:59
Gibson is de laatste 10 jaar echt een klote - massaproduct geworden, onwaardig voor de prijzen die ze gaan.

Orpheo
23 januari 2005, 00:02
Gibson is de laatste 10 jaar echt een klote - massaproduct geworden, onwaardig voor de prijzen die ze gaan.

zeker niet!! de gewone gitaren zijn acceptabel voor die prijs....

maar de customshop modellen zijn hun harde knaken zeker waard!!

Anders Destium
23 januari 2005, 00:04
Hoeveel Custom Shop Gibsons heb jij dan wel niet Orpheo?

En heb je ook andere gitaren geprobeerd in dezelfde prijsklasse? Als je die kunt vinden natuurlijk, ik heb liever 2 boutique gitaren dan 1 Gibson CS :wink:

Orpheo
23 januari 2005, 00:13
Hoeveel Custom Shop Gibsons heb jij dan wel niet Orpheo?

En heb je ook andere gitaren geprobeerd in dezelfde prijsklasse? Als je die kunt vinden natuurlijk, ik heb liever 2 boutique gitaren dan 1 Gibson CS :wink:

helaas, ik heb er nog geen.....

en ja, ik heb andere gitaren geprobeerd in die prijsklasse, maar die vond ik geen van allen ECHT lekker....


maar ach, ik denk dat jij ook anders zult piepen, als jij een customshop kunt kopen voor een kleine 2600 euro. nagelnieuw.




































tja, verschil moet er zijn.....

ccc
23 januari 2005, 00:14
Die customs shops gaan wel héél veel geld, als je echt op zoek gaat en niet kickt op naam, kun je echt wel veel alternatieven vinden. Kijk gewoon naar de gebruikte parts ( Tuners-pups-brug .enz) en je hebt al een idee. Zo ben ik een paar jaar geleden (ook op zoek naar en LP) op Hamer usa gevallen. Boutique gitaren voor een fractie van de prijs. Ik heb het hard te pakken want mijn eerste custom order is in de maak (wel 4 maand wachttijd). En ik word persoonlijk op de hoogte gehouden.
Sedertdien ben ik onvoorwaardelijk Hamer Fan (ik heb er ondertussen al acht)

Anders Destium
23 januari 2005, 00:17
>Orpheo

Dat is geluk hebben als je zo'n gitaar voor dat geld in huis kunt krijgen (betwijfel ik, zal wel wat haken en ogen hebben....) , de gemiddelde prijs van een CS is te belachelijk voor woorden. Tenzij jij natuurlijk de prijs van 1 zo'n gitaar die in de opruiming is extrapoleert naar allemaal :roll: En nog steeds heb ik liever een gewone PRS dan een Gibson Custom Shop, in tegenstelling tot productie-Gibsons weet je dan tenminste zeker dat je goed zit.

Orpheo
23 januari 2005, 00:21
ik heb er al wel eens aan gedacht om niet een gibson te nemen, maar iets anders (custom shop, totaal andere soort gitaar) maar toch kom ik bij gibson uit. iedere keer als ik een gibson in mn handen heb, voel ik een dikke rush door me heen gaan, iets dat geen enkele (op mn charvel na) gitaar bij me opwekt, en zelfs mn charvel heeft t niet zo.

en dan betaal ik wellicht meer/veel voor de naam, maar dat boeit mij niet. its something nothing else can replace.


ik weet dat ik nu tig mensen over me heen krijg, dat ik te kortzichtig ben, whatever (ik doel vooral op anders.....) maar i dont give a fuck.

dan maar kortzichtig (maar wel met binnenkort een customshop in mn klauwen!!!!)

Anders Destium
23 januari 2005, 00:25
Ach, zolang je maar weet dat je dat te veel betaalt is er niets aan de hand. Je kunt jezelf alleen niet eeuwig voor de gek blijven houden...

ccc
23 januari 2005, 00:27
Orpheo, je bent emotioneel aan het worden....
Je goed recht, liefde is blind.

Orpheo
23 januari 2005, 00:44
Orpheo, je bent emotioneel aan het worden....
Je goed recht, liefde is blind.


:-D :D :-D :D

krijg je van een voorstelling van stef bos :D

maar goed....idd, liefde is blind, en ik wil echt al jaren een gibson, dus waarom zou ik dan iets anders kopen? ik zou uiteindelijk toch wel een gibson nemen, al kost ie 10,000 euro, en is ie completely overpriced.

Orpheo
23 januari 2005, 00:44
Orpheo, je bent emotioneel aan het worden....
Je goed recht, liefde is blind.


:-D :D :-D :D

krijg je van een voorstelling van stef bos :D

maar goed....idd, liefde is blind, en ik wil echt al jaren een gibson, dus waarom zou ik dan iets anders kopen? ik zou uiteindelijk toch wel een gibson nemen, al kost ie 10,000 euro, en is ie completely overpriced.

Stratman70
23 januari 2005, 09:44
Tja, ik heb nu eenmaal een Gibson Les Paul en die heeft me hard geld gekost en kan hem niet meer kwijt zonder dat ik er (veel te) veel verlies op draai, dus ik hou hem maar. De gitaar heeft ook een geweldige sound moet ik zeggen, maar de bespeelbaarheid laat echt te wensen over.

Mocht er ooit nog een LP bijkomen, wordt het zeker een Tokai. En ik heb ooit op een Kritz gitaar gespeeld met Seymour Duncan Custom elementen en die klonken wel zo enorm goed!!! Ik heb nog nog zo'n mooi geluiid gehoord: vet, met genoeg hoog en erg transparant. Dus of ik stop SD Customs in mijn volgende Les Paul of ik stop ze in de Ibanez RG270, die dan ook gelijk is genezen.

iGoR-
23 januari 2005, 10:46
IK gebruik een Proel - Die Hard - Premium Performance Cable van 6,5m, is dat goed?

Cubensis
23 januari 2005, 10:51
Tja, ik heb nu eenmaal een Gibson Les Paul en die heeft me hard geld gekost en kan hem niet meer kwijt zonder dat ik er (veel te) veel verlies op draai, dus ik hou hem maar. De gitaar heeft ook een geweldige sound moet ik zeggen, maar de bespeelbaarheid laat echt te wensen over.

Mocht er ooit nog een LP bijkomen, wordt het zeker een Tokai. En ik heb ooit op een Kritz gitaar gespeeld met Seymour Duncan Custom elementen en die klonken wel zo enorm goed!!! Ik heb nog nog zo'n mooi geluiid gehoord: vet, met genoeg hoog en erg transparant. Dus of ik stop SD Customs in mijn volgende Les Paul of ik stop ze in de Ibanez RG270, die dan ook gelijk is genezen.

Had ook een SD custom in mn shadow eerst, klinken idd wel goed

Anders Destium
23 januari 2005, 11:25
>Stratman

Als je het nu slim speelt kun je hem verpatsen aan Orpheo zonder dat je er veel verlies op draait :wink:

ToTaL FaKe
23 januari 2005, 11:29
ja maar die gast heeft tog nooit geld :-D

die koopt shit op afbetaling...

overigens wel slim :-D

Anders Destium
23 januari 2005, 11:34
Op afbetaling kopen is inderdaad dé manier om nooit geld te hebben...

Pickslide
23 januari 2005, 12:43
Op afbetaling kopen is inderdaad dé manier om nooit geld te hebben...

:D

PeArLjAm
23 januari 2005, 13:50
hehe ja een gibson custom shop op afbetaling kopen lijkt me niet echt verstandig. Maargoed. Gibson custom shop... wat een gitaren en totaal niet te vergelijken met PRS.

Anders Destium
23 januari 2005, 13:52
Dat gaat Orpheo natuurlijk ook helemaal niet doen, maar het is zo stoer om er over te praten. Net als over alle andere dure gitaren waar hij absoluut geen geld voor heeft....

ToTaL FaKe
23 januari 2005, 14:14
Dat gaat Orpheo natuurlijk ook helemaal niet doen, maar het is zo stoer om er over te praten. Net als over alle andere dure gitaren waar hij absoluut geen geld voor heeft....

maar ik denk dat weinig mensen daar geld voor hebben
ik pak gewoon me broers slash sig... :lol: hoef ik zelf niks te betalen :-D

alleen als hij het niet ziet hoor :-D

nla0079
23 januari 2005, 22:19
zeker niet!! de gewone gitaren zijn acceptabel voor die prijs....

Dat bedoel ik... Wat kost een "gewone" Les Paul Standard nu? Iets van 1900-2000 EUR ? Voor dat geld vind ik dat je wel iets meer mag krijgen dan een "acceptabele" gitaar ! Of toch tenminste een instrument dat degelijk is afgewerkt, en waar nadien geen halve dag frets vijlen en afstellen meer aan te pas komt...

Orpheo
23 januari 2005, 22:45
ja maar die gast heeft tog nooit geld :-D

die koopt shit op afbetaling...

overigens wel slim :-D

ah, grappig hoe je feiten verdraaid :wink:


dat is dus niet t geval. als je t hebt over die amp: lol, dat ding betaal ik in een keer af, en die man waar ik m van over koop houdt m gewoon vast tot een bepaalde datum. is dat af betalen?? ik heb die amp nog niet in huis.... :roll:

en heb ik ooit custom shop genoemd i.c.m. afbetalen??


niet dat ik weet......




Dat gaat Orpheo natuurlijk ook helemaal niet doen, maar het is zo stoer om er over te praten. Net als over alle andere dure gitaren waar hij absoluut geen geld voor heeft....[quote]

idd, een GCS op afbetaling is niet handig.

ik vind het ook niet stoer om erover te praten, ik praat al zowiezo weinig over geld.

verder: voor " al die andere dure gitaren" heb ik wel geld. ik kan zonder enige problemen, en nog behoorlijk vlot ook, een Jackson SL2H-MAH kunnen kopen (uhm...ik vind nl eind maart dan al behoorlijk vlot...) maar ja, kheb al andere verplichtingen (op muziek/gitarengebied).

Orpheo
23 januari 2005, 22:45
ja maar die gast heeft tog nooit geld :-D

die koopt shit op afbetaling...

overigens wel slim :-D

ah, grappig hoe je feiten verdraaid :wink:


dat is dus niet t geval. als je t hebt over die amp: lol, dat ding betaal ik in een keer af, en die man waar ik m van over koop houdt m gewoon vast tot een bepaalde datum. is dat af betalen?? ik heb die amp nog niet in huis.... :roll:

en heb ik ooit custom shop genoemd i.c.m. afbetalen??


niet dat ik weet......




Dat gaat Orpheo natuurlijk ook helemaal niet doen, maar het is zo stoer om er over te praten. Net als over alle andere dure gitaren waar hij absoluut geen geld voor heeft....[quote]

idd, een GCS op afbetaling is niet handig.

ik vind het ook niet stoer om erover te praten, ik praat al zowiezo weinig over geld.

verder: voor " al die andere dure gitaren" heb ik wel geld. ik kan zonder enige problemen, en nog behoorlijk vlot ook, een Jackson SL2H-MAH kunnen kopen (uhm...ik vind nl eind maart dan al behoorlijk vlot...) maar ja, kheb al andere verplichtingen (op muziek/gitarengebied).

Stratman70
23 januari 2005, 22:59
zeker niet!! de gewone gitaren zijn acceptabel voor die prijs....

Dat bedoel ik... Wat kost een "gewone" Les Paul Standard nu? Iets van 1900-2000 EUR ? Voor dat geld vind ik dat je wel iets meer mag krijgen dan een "acceptabele" gitaar ! Of toch tenminste een instrument dat degelijk is afgewerkt, en waar nadien geen halve dag frets vijlen en afstellen meer aan te pas komt...

Goed afgewerkte frets bij een Gibson? :o
Zijn er die????? Ik gebruik mijn Les Paul altijd als nagelvijl.

Anders Destium
23 januari 2005, 23:00
Dus omdat jij jezelf quote is het waar? En dan ook nog met een slap smoesje erbij :lol: Ja, ik heb nu heel veel geld maar je weet hoe het gaat: huur, g&l, eten, vriendin, uitgaan en het geld is zo weer op :roll:

Zorg er maar eerst voor dat je een keer écht iets gaat kopen in plaats van al dat geouwehoer, oh wacht dat gaat niet lukken :D

Orpheo
23 januari 2005, 23:04
Dus omdat jij jezelf quote is het waar? En dan ook nog met een slap smoesje erbij :lol: Ja, ik heb nu heel veel geld maar je weet hoe het gaat: huur, g&l, eten, vriendin, uitgaan en het geld is zo weer op :roll:

Zorg er maar eerst voor dat je een keer écht iets gaat kopen in plaats van al dat geouwehoer, oh wacht dat gaat niet lukken :D

ooh he!! LOL!!! IK HEB DAT ALLEMAAL NIET!!! ghehe

ik betaal geen huur, g&l ken ik niet, eten hoef ik ook niet te betalen (doet mn baas) uitgaan verdom ik. dus, waar gaat mn geld aan op.... :roll:

eenmaal andermaal....















moet ik t uittekenen?? sjeeezzzz, en overigens, ik quotte jou, niet mijzelf.

Anders Destium
23 januari 2005, 23:34
Bluffen gaat je niet zo heel goed af ben ik bang, hoeveel topics ga je nog aanmaken voordat je daadwerkelijk een nieuwe gitaar in huis hebt?

Orpheo
23 januari 2005, 23:50
Bluffen gaat je niet zo heel goed af ben ik bang, hoeveel topics ga je nog aanmaken voordat je daadwerkelijk een nieuwe gitaar in huis hebt?

topics aanmaken over......?

" welke gitaar moet ik nou kiezuuhhhhhnnn???"

of:

"blabla triviaal geleuter blabla"

van die eerste categorie: NUL!! duh, ik weet precies wat ik wil

van die 2e: geen idee. zal de tijd leren.

P.S.: waarom bluffen? bluf ik ergens??? In mijn ogen niet.

Anders Destium
24 januari 2005, 00:06
U vraagt, wij draaien :D

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=46301
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=44535
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=43628
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=4328
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=42937
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=42074
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=41498
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=42406

En wat wil je nu ook al weer precies :roll:

Voor het beeld: Vroeg jij me niet naar financieringsmogelijkheden toen ik een gitaar op gitaarmarkt aanbood, omdat je die LP uit een van de links hierboven pas na ongeveer een jaar zou moeten betalen?

Orpheo
24 januari 2005, 00:21
U vraagt, wij draaien :D

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=46301
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=44535
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=43628
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=4328
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=42937
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=42074
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=41498
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=42406

En wat wil je nu ook al weer precies :roll:

Voor het beeld: Vroeg jij me niet naar financieringsmogelijkheden toen ik een gitaar op gitaarmarkt aanbood, omdat je die LP uit een van de links hierboven pas na ongeveer een jaar zou moeten betalen?

goed, over die STHAC...wie zegt dat ik die WIL? ik zei alleen dat ik ze mooi vond. mooi vinden en willen zijn 2 totaal verschillende dingen. ik vind PRS ook mooi, maar wil ze totaal niet hebben.

Die fender strat: LP's hebben een bepaalde sound, iets dat je met een strat nooit zult krijgen, en vice versa. daarom ZOU IK GRAAG een strat willen. maar niet noodzakelijk. ik wilde weten of ie t waard is, niet dat ik het ervoor ga neertellen.

De M3: alleen maar om het hebben, niet om op te spelen. ik vind m wel lollig, en heeft een soort " collectors item" waas over zich. vind ik. maar ik zou er never op spelen.

wat die hier doet weet ik niet...
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=4328

jahaa, en ik heb dus die model 6 (eigenlijk de 650) gekocht!! KASSAAA!!!

wij gaan door naar de volgende link!!

de ibanez s470

leek me aanvankelijk, voor ik die charvel kende, een leuk bakkie als aanvulling op een les paul. niet als vervanger.....
:roll:

epi vs. gibson verhaal. tja, je gaat toch kijken naar iets dat kwalitatief toch goed/even goed is als gibson, en toch een echte LP is. epi dus. balen, gibson is IMO beter, dus terug bij af....

en de laatste link: daar ging t over een gibson LP, maar die ik per slot van rekening toch NIET nam, omdat ik m toch niet fijn vond klinken (als eerste punt!) en ook niet echt al te mooi vond..

verder: wat ik dus wil??

goh, das nu moeilijk zeg!!! goh, kzou t niet WETEN!!

een les paul wellicht??

quelle surprise.....

1959SLP
24 januari 2005, 00:26
lol, daar gaan we weer :D

Orpheo
24 januari 2005, 00:36
nee hoor. ik niet, ik kap ermee. ik heb geen zin in gezeur met die andersD. ik vind het alleen maar vermakelijk.

Anders Destium
24 januari 2005, 10:14
Ik vind het prachtig dat je jezelf zo vaak tegenspreekt, je lijkt het alleen zelf niet te zien...

Stratman70
24 januari 2005, 10:29
Jezus Anders ga eens buitenspelen ofzo, haal een frisse neus, ga sneeuwballen gooien naar oude vrouwtjes, maar doe iets, krijg een leven ofzo man! Triest figuur!

Punkrockerke
24 januari 2005, 11:25
http://users.pandora.be/bauknecht/Forumshit/kiss.jpg

:D

Orpheo
24 januari 2005, 11:31
Ik vind het prachtig dat je jezelf zo vaak tegenspreekt, je lijkt het alleen zelf niet te zien...

allereerst: ik spreek mezelf niet tegen.

verder: ik vind het prachtig om te zien, dat iemand zonder leven, doet alsof hij een leven heeft. ik kom er eerlijk voor uit dat ik een sociale miskleun ben....

unlike others around here.... :roll:

Orpheo
24 januari 2005, 11:32
Ik vind het prachtig dat je jezelf zo vaak tegenspreekt, je lijkt het alleen zelf niet te zien...

allereerst: ik spreek mezelf niet tegen.

verder: ik vind het prachtig om te zien, dat iemand zonder leven, doet alsof hij een leven heeft. ik kom er eerlijk voor uit dat ik een sociale miskleun ben....

unlike others around here.... :roll:

chennie
24 januari 2005, 11:38
Anders, wat is het probleem dat je veel info doet naar gitaren zonder te kopen ? Jij bent toch geen verkoper =)

Anders Destium
24 januari 2005, 11:55
Jezus Anders ga eens buitenspelen ofzo, haal een frisse neus, ga sneeuwballen gooien naar oude vrouwtjes, maar doe iets, krijg een leven ofzo man! Triest figuur!

Maak je niet druk, ik pest alleen graag mensen die erom vragen. Ik denk dat je er een vriendje bij hebt :wink:

MonkeyFace
24 januari 2005, 12:22
kunnen alle mixed-up ego's nu even wel normaal doen, en zich even als volwassen mensen gedragen? Dit topic was interessant totdat er ineens iemand begon te zeuren over de methode waarop mensen gitaren kopen.

Ten eerste: hoe iemand zijn gitaren betaalt is iets waar niemand anders iets mee te maken heeft. Dat is gewoon een keuze die iemand maakt. Dus een dergelijk feit (als het al een feit is) op een forum neerplanten vind ik al vrij kansloos. Om daar vervolgens ook nog een beetje kinderachtig over te gaan lopen zieken gaat helemaal nergens over.

Dit topic is toe aan een grote schoonmaakbeurt... :roll:

Orpheo
24 januari 2005, 12:22
Jezus Anders ga eens buitenspelen ofzo, haal een frisse neus, ga sneeuwballen gooien naar oude vrouwtjes, maar doe iets, krijg een leven ofzo man! Triest figuur!

Maak je niet druk, ik pest alleen graag mensen die erom vragen. Ik denk dat je er een vriendje bij hebt :wink:

ach, en ik vin t leuk om erop in te gaan :D

zolang geen van beide partijen t moddergooien echt meent, vin ik t best.

Orpheo
24 januari 2005, 12:23
Jezus Anders ga eens buitenspelen ofzo, haal een frisse neus, ga sneeuwballen gooien naar oude vrouwtjes, maar doe iets, krijg een leven ofzo man! Triest figuur!

Maak je niet druk, ik pest alleen graag mensen die erom vragen. Ik denk dat je er een vriendje bij hebt :wink:

ach, en ik vin t leuk om erop in te gaan :D

zolang geen van beide partijen t moddergooien echt meent, vin ik t best.

Orpheo
24 januari 2005, 12:23
Jezus Anders ga eens buitenspelen ofzo, haal een frisse neus, ga sneeuwballen gooien naar oude vrouwtjes, maar doe iets, krijg een leven ofzo man! Triest figuur!

Maak je niet druk, ik pest alleen graag mensen die erom vragen. Ik denk dat je er een vriendje bij hebt :wink:

ach, en ik vin t leuk om erop in te gaan :D

zolang geen van beide partijen t moddergooien echt meent, vin ik t best.

Stratman70
24 januari 2005, 13:02
Ga lekker in Off Topic verder dan. Hier hadden we het over Gibson Les Paul gitaren.

MonkeyFace
24 januari 2005, 13:10
Ga lekker in Off Topic verder dan. Hier hadden we het over Gibson Les Paul gitaren.

AMEN

Stratman70
24 januari 2005, 13:22
Dusss.....

Zoals ik al zei: ik gebruik mijn Les Paul als nagelvijl. Hebben jullie ook van die hoekige, i.p.v. mooi afgeronde frets op je Les Paul zitten? Of is dit normaal bij zulke hoge frets? Dat heeft natuurlijk altijd wel meer weerstand bij het sliden met je vingers over de snaren/toets. Het speelt wel lekker, maar ik hoef echt niet terwijl ik de snaar ingedrukt hou (om toon te houden) over de toets te glijden als mijn nagels ietsje te lang zijn, waar ik bij een andere gitaar niet zo'n last van zou hebben.

Anders Destium
24 januari 2005, 13:30
Is ook lekker consequent om eerst zelf te gaan zeuren en dan later door te verwijzen...



Volgens mij was de vraag van de topicstarter toch al een hele tijd terug voldoende beantwoord?

Een 496R en 500T combinatie zou uitstekend moeten kunnen voldoen.

Stratman70
24 januari 2005, 14:17
Ik weet dat je geen bril draagt, maar toch moet ik altijd aan brilsmurf denken als ik jouw posts lees.





Heel gek is dat.

Azrael
24 januari 2005, 14:19
Les Paul teert gewoon op oude roem.........maar wel moderne prijzen! :-D

Anders Destium
24 januari 2005, 14:34
Ik weet dat je geen bril draagt, maar toch moet ik altijd aan brilsmurf denken als ik jouw posts lees.





Heel gek is dat.



Ga lekker in Off Topic verder dan. Hier hadden we het over Gibson Les Paul gitaren.

Het is té makkelijk met jou Stratman...

iGoR-
24 januari 2005, 18:59
Waar gaat het toch heen met mijn topic... :razz:

Les Paul
24 januari 2005, 22:28
Waar gaat het toch heen met mijn topic... :razz:

Hey iGoR. Ik ben toch benieuwd waar je teleurstelling vandaan komt. Ik weet niet waar je woont, maar je bent welkom om eens langs te komen en jouw gitaar te vergelijken met die van mij (4 Les Pauls). Ik heb verschillende buizen amps staan en het lijkt me sterk dat we er geen lekker geluid uit kunnen krijgen.
Ondanks wat sommigen menen te moeten verkondigen (het lijkt wel een religieuze oorlog :-( ), is mijn mening dat een moderne Gibson altijd een lekker geluid moet kunnen hebben. Er is zeker verschil in geluidskwaliteit, maar toch...
PM me als je interesse hebt.

CustomBlood
24 januari 2005, 23:59
hulde Les Paul, kijk zo hoort t, gewoon een mede-gitarist helpen.

topman! 8-)