PDA

View Full Version : bijgeluid bij do, alleen nadat top luid heeft gestaan.



Bram.maes
22 januari 2005, 12:32
Ik heb een bas top en een bassreflex kast, als ik stil speel klinkt alles goed maar als ik mijn versterker luid zet zo op 7 a 8 begin ik een meetrillend geluid te horen als ik een do aansla op mijn bass.
Dacht eerst dat er gewoon iets wa los in de kas zat en op die frequentie resoneerde. Maar als ik mijn versterker dan terug stil zet dan blijft edat bijgeluid.
Pas als ik er een paar uur niet meer speel is het bijgeluid terug weg, als ik dan hem terug luid zet heb ik weer hetzelfde voor.

Ik vond dit eerder vreemd mischien heeft iemand er een verklaring voor, heb al met andere top geprobeerd, hetzelfde probleem het ligt dus aan de kast.
Zou het iets zijn dat meetrilt, lostrilt, los blijft en na een paar uur terug vast zit???? zou wel raar zijn.
Of kan dit ook een probleem met de speaker zijn (heb de indruk dat het geluid ergens van de linkse kant komt).

Wie mij helpe kan hij zij geloofd.

iam
22 januari 2005, 12:35
ik heb dat ook op mijn akoestische op mijn amp...
is gewoon feedback lijkt mij
(beetje bas wegdraaien helpt of een uitgebreide equiliser ervoor ofwel niet zo dicht staan...)

matto
29 januari 2005, 16:43
zou ook nog aan de voeedingselcos kunnen liggen.

bert k
31 januari 2005, 16:21
Hij zegt toch dat het met een andere amp net zo is? Het klinkt toch als resonantie of misschien een fractie aanlopende speaker. Moeilijk te zeggen. Gek idee: maak de speaker los, draai hem een halve slag en zet hem weer vast. Je hebt soms dat een speaker na jaren een beetje naar beneden uitgezakt raakt en gaat aanlopen in de spreekspoel. Als je hem dan een halve slag draait, zakt hij weer naar het midden.

(O ja, heren Belgen, wat is een Do ook weer in Nederland? :oops: )

wietse
31 januari 2005, 16:51
(O ja, heren Belgen, wat is een Do ook weer in Nederland? :oops: )
hier is het een popzangeresje logisch dat je dan bijgeluiden krijgt , niet doen bij haar in de buurt komen en vooral niet als ze gaat zingen. :-D