PDA

View Full Version : In welke volgorde ?



Rock n' sad
22 januari 2005, 12:24
test

Rock n' sad
22 januari 2005, 12:25
hallo , ik heb een boss me 50 , en heb een yervasoc tubemonster besteld , en waarschijnlijk ( mischien ) komt er nog een pedaaltje bij ( weet nog niet wat )

nu heb ik enkele vragen :
1. Die tubemonster , moet die in de fx loop , of gewoon tussen de gitaar en versterker ?

2.moeten mijn losse pedalen voor of achter mijn boss me 50 geschakeld worden ?


Mijn vermoeden is :
gitaar - tubemonster - boss me 50 - versterker ?

3. als ik nog iets bijkoop , moet die pedaal dan voor of achter de tubemonster komen


of speelt de volgorde eigelijk helemaal geen rol ? :razz:

Rock n' sad
22 januari 2005, 12:25
hallo , ik heb een boss me 50 , en heb een yervasoc tubemonster besteld , en waarschijnlijk ( mischien ) komt er nog een pedaaltje bij ( weet nog niet wat )

nu heb ik enkele vragen :
1. Die tubemonster , moet die in de fx loop , of gewoon tussen de gitaar en versterker ?

2.moeten mijn losse pedalen voor of achter mijn boss me 50 geschakeld worden ?


Mijn vermoeden is :
gitaar - tubemonster - boss me 50 - versterker ?

3. als ik nog iets bijkoop , moet die pedaal dan voor of achter de tubemonster komen


of speelt de volgorde eigelijk helemaal geen rol ? :razz:

Marco5150
22 januari 2005, 15:24
1. Tussen gitaar en versterker

2. Die tubemonster zou ik voor de me-50 gooien. Maar je moet denk ik ff uitproberen wat het beste klinkt.

3. hangt ervan af welke pedalen je erbij koopt. wah en compressie kan je bijvoorbeeld het beste ervoor gooien. Chorus en delay erachter.

ijff
22 januari 2005, 23:32
Hangt er dus ook vanaf waar je de ME-50 voor gebruikt. Als je daar alleen maar bijv. volume, chorus, flanger en delay van zou gebruiken (evt. compressor nog) .. dan kan de ME-50 mooi in de FX loop.

Yerasov zou ik in principe vooraan gooien (evt. wah en compressor er voor..)